na miskraam, moet je dan eerst ongesteld worden?

Discussie in 'Miskraam' gestart door poppy, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy

    poppy Actief lid

    9 jan 2007
    120
    0
    0
    Hey meiden,
    wat naar he, zo veel miskramen om je heen...je hoort het nu je het zelf hebt meegemaakt steeds vaker...
    ook ik heb een MK gehad en nou ben ik gecuriteerd, bijna twee weken geleden..
    Ik ben nog steeds niet ongi geworden en we hebben al wel geklust. De wil om een kind te krijgen is na de MK alleen maar nog groter geworden.
    Kun je uberhaupt zwanger raken zonder tussentijds gemenstrueerd te hebben?
    Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
    Veel succes iedereen en sterkte met jullie verlies.
    Liefs Poppy
     
  2. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dit kan inderdaad! Wij hebben een menstruatie willen afwachten alvorens opnieuw te klussen want had het emotioneel moeilijk maar ik heb hier al gelezen dat sommigen er onmiddellijk weer mee doorgaan en zelfs bij iemand dat het onmiddellijk weer lukte.
    Succes!
     
  3. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Hallo Poppy,

    Ik heb op 5 Juli een miskraam gehad. Ik heb zelf wel mijn menstruatie afgewacht. (ook op aanraden van de verloskundige)
    Ik ben blij dat ik dit heb gedaan, want mijn ongi was nog niet zo als normaal. Ik had veel stolsels e.d en het duurde ook wat langer.
    Ik heb nu het gevoel dat het schoner is, dus ik ga er weer met goede moed tegenaan.

    Je mag/kan wel gelijk weer zwanger worden, maar volgensmij kun je beter een keer je ongi hebbben gehad.

    Liefs Hummel.
     
  4. marber

    marber Lid

    17 mei 2007
    98
    0
    0
    Hier een voorbeeld van iemand bij wie het gelijk weer raak was. De wens was ook groot, maar we hadden niet durven hopen dat het zo snel zou gaan!

    5 weken na de miskraam had ik weer een positieve test, zonder tussendoor ongesteld te zijn geweest.

    Succes!
     
  5. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb vorig weekend een miskraam gehad en de gynaecoloog vertelde dat de enige reden om een menstruatie af te wachten is dat ze / je dan weet hoever je bent....dus alleen maar voor het 'handige' Hij zei ook...als je wat verder bent kunnen we dat ook wel zien op een echo. Deze maand doe ik wel aan temperaturen. Mocht het deze ronde raak zijn dan weet ik elk geval wanneer ik m'n eisprong heb gehad en hoever ik dan dus zou zijn.
     
  6. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hier ongewild moeten wachten met verder gaan ivm vloeien na de curettage.. Na 1 keer ongesteld te zijn geweest was ik meteen weer zwanger!
     
  7. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ze hadden tegen mij gezegd dat als je een curretage hebt gehad en je raakt daarna meteen weer zwanger, de kans op een miskraam groter is...

    Ik ben er wel meteen voor gegaan, maar helaas zit ik nu net in de 3e ronde!
     
  8. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    men zegt dat het beter is om iig 1x ongesteld geweest te zijn na een mk en/of curretage. Voor je lichaam is het beter, maar het gebeurt idd wel dat vrouwen meteen weer zwanger zijn.
     
  9. Princess

    Princess Actief lid

    Bij mijn nacontrole was alles in orde en ik moest van mijn gyn niet wachten. Kans op miskraam was even groot dan anders...

    Dus je ziet, ze vertellen overal wat anders..
     
  10. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Bij mij vertelde ze ook dat zodra het bloeden is gestopt na de miskraam je lichaam weer helemaal schoon en op orde is. Dat gaat sneller dan je geest zeg maar. Een ongesteldheid afwachten wordt idd aangeraden ivm dat je weet wat wanneer je zwanger bent. Je hebt daar voor niet meer of minder kans op een miskraam dan anders.
    Wij hebben niet gesekst voor de baby, maar het was wel voor de 1e ongesteldheid weer raak. Gelukkig. En alles gaat tot nu toe goed.
     
  11. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    wij mogen gelijk weer aan de gang
     
  12. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    6 juli heb ik een miskraam gehad. Bij de nacontrole, ruim 2 weken later, vertelde de gynecoloog dat ons helemaal niets in de weg stond om weer zwanger te worden, en dat we dus nergens op hoefden te wachten.

    Wij zijn niet meteen bewust weer aan de slag gegaan voor een kindje. Nu, bijna 7 weken na de curretage ben ik nog niet ongesteld en heb ik een positieve zwangerschapstest.
    Gisteren de vk gebeld, volgende week krijg ik een echo! Het nadeel is nu dat je niet kunt rekenen hoe lang je zwanger bent!

    Durf nog niet zo goed blij te zijn, eerst volgende week nog maar even afwachten......
     
  13. missy415

    missy415 Nieuw lid

    23 aug 2007
    3
    0
    0
    fout bericht
     
  14. missy415

    missy415 Nieuw lid

    23 aug 2007
    3
    0
    0
    ik heb zelf ook pas miskraam gehad.
    de verloskundig heeft gezegt dat je beter 1 je ongesteldheid kan afwachten.alles moet op zijn plek komen zei ze.we zitten ook te wachten ik had 2 weken geleden ongesteld moet worden.de huisarst zeg kan ook later ongesteld worden.
    groetjes elizabeth
     
  15. Martjuh

    Martjuh Niet meer actief

    Nou, hier ook weer een levend bewijs, net als Marber heb ik na 5 weken positief getest.
    Ben niet ongesteld geweest in de tussentijd....
     
  16. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Na m'n 1e MK in november was ik ook meteen weer zwanger. Volgens de verloskundige was er geen enkel bezwaar om het meteen weer te proberen. Helaas liep ook deze zwangerschap niet goed af.
    Daarna ben ik 1x ongesteld geweest, weer zwanger en helaas weer MK. Pas een half jaar later testte ik weer positief, maar ook deze vreugde liep 1 1/2 uit op een MK.
    Ook nu weer gaf de verloskundige aan, dat het geen enkel probleem was om weer verder te willen klussen.
    De enige reden om het niet te willen doen is volgens haar wanneer je er zelf niet aan toe bent.
    Zelf volg ik m'n eigen gevoel. Ben nog wel erg verdrietig, maar het verlangen naar een broertje of zusje erbij voor onze dochter is zo groot, dat we het gewoon blijven proberen.
     

Deel Deze Pagina