Na stoppen pil geen menstruatie meer

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Happyhope, 7 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Sinds juli ben ik gestopt met de pil. Ik heb toen nog netjes een ontrekkingsbloeding gekregen, maar sindsdien geen enkele menstruatie meer gehad (behalve een a twee dagen een heel klein beetje bruinverlies).
    voordat ik aan de pil begon had ik een heel regelmatige menstruatie.

    ik weet dat het soms zo een half jaar, of langer, kan duren voordat je menstruatie weer regelmatig is, maar is het normaal dat je al 4 maanden lang geen enkele menstruatie krijgt?

    ik ga binnenkort naar de huisarts voor wat anders en ga dit ook zeker bespreken, maar ben in de tussentijd wel benieuwd of er anderen zijn die dit ook gehad hebben en of er toen iets aan gedaan kon worden.

    mijn man is overigens op de “natuurlijke manier” nagenoeg onvruchtbaar, dus zwanger kan ik niet zijn ;)
     
  2. Jolien1991

    Jolien1991 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Hallo Happyhope

    Ik heb ook na het stoppen met de pil heel lang geen menstruatie gehad. Na een maand of 4 ben ik hiermee naar de gynaecoloog gestapt en ik werd opgevolgd. Toen het effectief een half jaar duurde, hebben ze besloten me medicatie te geven om mijn menstruatie op te wekken (duphaston was dat). Sindsdien ben ik weer elke maand weer 'gewoon' (lees: hééél onregelmatig) ongesteld (met zelfs 1 cyclus waarin menstruatie weer uitbleef, moest dan weer kunstmatig opgewekt worden met duphaston).

    Hopelijk heb je hier wat aan!
    Als het een troost mag zijn, ik weet hoe frustrerend het is!
     
  3. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ja ik heb dit ook gehad toen ik stopte met de pil tot 2 x toe (voor mijn zwangerschappen) en ik ben toen bij de huisarts geweest en heb een kuurtje Primolut N voorgeschreven gekregen om mijn menstruatie op te wekken en na die kuur had ik een regelmatige menstruatie.
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Fijn om te lezen dat er wel iets van medicatie bestaat... wel balen zeg dat het nog steeds onregelmatig is!

    Het is zeker frustrerend. Juist in het traject waarin we zitten en waarin een hoop tegen lijkt te zitten, kon ik wel altijd op mijn lichaam vertrouwen. En nu lijkt het alsof die mij ook in “de steek” laat...
     
    Jolien1991 vindt dit leuk.
  5. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Goed om te lezen dat het na primolut weer regelmatig was! Ik hoop dat het bij mij ook zal helpen en de huisarts dit voor wilt schrijven. En natuurlijk dat er verder niks geks met mijn lichaam aan de hand is ..
    Had je voor de pil wel een regelmatige menstruatie?
     
  6. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Dat weet ik eigenlijk niet meer zo goed want was 14 toen ik begon aan de pil en stopte ermee toen ik 22 was om zwanger te worden. Na die zwangerschap weer aan de pil gegaan en later weer gestopt voor de volgende zwangerschap. Na die laatste zwangerschap niks meer gebruikt en toen wel regelmatig ongesteld en nu met mijn koperspiraal ben ik ook regelmatig ongesteld. Kan de klok erop gelijk zetten.
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  7. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde.

    september ‘18 gestopt met de pil en tot april geen menstruatie muv beetjes bruinverlies. Toen een kuur primolut van de huisarts gekregen in de hoop de boel te restarten, maar helaas bleef ik hier 6 weken van aan een stuk bloeden.

    toen doorgestuurd naar het ziekenhuis en werd pcos vastgesteld. Dmv chlomid heb ik 2 maanden mijn eisprong opgewekt en alleen nu werd ik dan ook ongesteld.
     
  8. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Pff balen zeg! Wat duurt dat lang hè. had je voordat je aan de pil begon wel een regelmatige menstruatie?
    Ik zie trouwens dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Vandaag naar de huisarts geweest.
    hij wil het nog een maandje aankijken. Mocht er dan nog geen menstruatie zijn, verwijst hij mij door naar de gynaecoloog voor een echo. Ben daar wel blij mee. Kan ik tenminste uitsluiten dat er iets aan de hand is, of vaststellen dat er iets dient te gebeuren.
    aan de hand van een echo wil hij dan vervolgacties opstarten als dat nodig is.
    Hij vermoedt ook dat wellicht stress vanwege de MMM nog een rol speelt
     
  10. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja het is allemaal nog een beetje onzeker na de eerste echo, maar we zijn idd zwanger! Dankjewel :)

    Ben 6 weken na mijn bevalling weer met de diane pil begonnen doordat ik extreme acne had gekregen tijdens de zwangerschap, dus geen idee hoe mijn cyclus was. Bij mijn zoontje wel regelmatige cyclus en toen waren we binnen 2mnd zwanger o_O
     
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Toen ik stopte met de pil, duurde het geloof ik ruim 10 (of 11) maanden totdat ik weer ging menstrueren (ik weet het niet meer precies, want is lang geleden), ik had toen geloof ik 9 jaar de pil gebruikt. Ik was toen vrijgezel, dus ben er niet mee naar de huisarts geweest, ik ben ooit aan de pil gegaan vanwege zware menstruaties, dus was niet erg in mijn geval. In ieder geval heb ik toen wel opgezocht of het normaal was en zo lang komt niet supervaak voor, maar is ook niet abnormaal.
     
  12. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wauw, 11 maanden! Maakte je je toen geen zorgen om je cyclus? was het daarna wel weer regelmatig?
     
  13. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik was vrij lang aan de pil geweest en dan komt het wel vaker voor dat het erg lang duurt, misschien heb ik ook wel geinformeerd bij de huisarts, dat weet ik niet meer. Ik was niet met kinderen bezig, dus dan sta je er ook niet echt bij stil verder.
    Ik was nooit echt regelmatig geweest (varieerde van 4,5 weken tot 6 weken) en was met mijn 16e aan de pil gegaan vanwege hevige menstruaties. Daarna werd het wel iets regelmatiger overigens, varieerde van 5-6 weken, meestal ongeveer 5,5. Na mijn zoon is mijn cyclus korter geworden, ruim 4,5 weken en nu na mijn dochter nog maar 4 weken en heel regelmatig. Nu is er weer een dag af, ik denk dat ik misschien richting overgang ga.
    Achteraf gezien was er bij mij ook geen reden tot zorgen wat betreft mijn cyclus, want ik ben 2x met de eerste poging zwanger geraakt.
    Ik kan me wel voorstellen dat je je wat zorgen maakt trouwens, als het allemaal al ingewikkeld is qua zwanger worden, krijg je die stress van je eigen cyclus er nu bij. Daarom wilde ik je mijn ervaring meegeven, dat het niet abnormaal is dat het wat langer wegblijft. Ik hoop dat je cyclus snel weer op gang komt. :)
     
    Happyhope vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina