Na Stuwing minder melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Roosjee, 20 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosjee

    Roosjee Lid

    18 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter van 4 weken, heb de eerste 3 weken goed borst voeding gegeven alleen al een weekje heb ik stuwing heel erg last van linker borst. Ik merk al 3 dagen dat ik heel weinig melk kolf van beide borsten maar 50/60 ml melk. Nu is de pijn al weg alleen ik blijf maar weinig melk kolven. Ik probeer heel veel water te drinken maar verder dan 60 ml kom ik niet. dat is tuurlijk niet genoeg voor een 4 wk oud baby dus geef kunst voeding bij.

    Nu ben ik benieuwd hoe ik mijn melk weer op gang kan laten komen? vind wel erg weinig 1 maand maar borstvoeding.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Beetje laat dat ik je vraag kan beantwoorden. Hoe is het nu bij jullie?
    Drinkt je kindje ook aan de borst of kolf je alles af voor haar? En welke kolf gebruik je dan?
    Vaak helpt het om meer signaal aan je lichaam te geven dat je meer melk wilt maken: aan de borst kun je dan wisselen van links naar rechts en nog een keer (of meer) Steeds als je kindje opnieuw start met drinken aan de andere kant geef je het signaal aan je lichaam dat er meer gedronken en dus meer melk mag komen. Met een dag of 4 zie je vaak al resultaat.
    Kolf je alleen dan vaker stoppen en masseren tussendoor. Deel je kolf-minuten op in 3 etappes per borst en wissel af.

    De oorzaak kan zijn dat de borst niet goed geleegd is of dat er ergens een verstopping heeft gezeten. Soms neigt het naar ontsteken maar zet niet helemaal door. Je kunt dan een dip in je productie zien inderdaad en dat het een aantal dagen gevoelig blijft. Warmte kan fijn zijn voor het voeden!
    Succes!
     

Deel Deze Pagina