na wikken en wegen toch de vakantie geannuleerd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Cheerio, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Goedemorgen,

    Ik ben hier al een tijdje niet geweest, maar we hadden een vakantie geboekt in Nederland..in het noorden van het land. Helaas door de financiele situatie en het geld beter te besteden is hebben we deze geannuleerd.

    Wie blijven er nog meer thuis komend jaar met hun kind of kinderen? En baal je er zelf van dat je niet weg kan of gaat? Vroeg het me zomaar even af, ik was voorheen nogal van eens per jaar lekker naar het buitenland namelijk..mis dat toch wel een beetje. Maar goed wat niet gaat dat gaat niet, en denk niet dat de kleine (dan 2 jaar) er iets van zal ervaren in negatieve zin ;).
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Dat is vervelend! Vooral omdat je hem al geboekt en je er vast ook op verheugd had. :(

    Dit jaar gaan wij wel weg, maar we zijn ook een flink aantal jaar thuis gebleven. Ik vind het niet zo erg, zeker niet met jonge kinderen, juist toen bleven we thuis. We zijn een keer weg geweest met de oudste toen ze 1,5 was, dat was eens maar nooit meer. :roflmao:

    Hopelijk wordt het in Nederland lekker weer en kun je wel wat daguitstapjes doen!
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Dit jaar gaan wij wel op vakantie, maar vorig jaar in de zomervakantie niet omdat we toen net een pup hadden. We konden toen, ivm de pup, ook geen hele dagen van huis met z'n allen. Ik ben wel een paar keer met de kinderen dagjes weggeweest en verder vooral veel kortere activiteiten buitenshuis en dingen thuis gedaan. Gelukkig was het heerlijk weer en waren er altijd wel ergens vriendjes/vriendinnetjes te vinden. Mijn kinderen zijn gelukkig sowieso heel makkelijk en vinden veel leuk.
    Zelf vond ik het wel jammer (ik hou van vakantie! ;)), maar we hebben ons goed vermaakt, dus het viel me reuze mee.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij zijn niet echt vakantiegangers. Ik vind het altijd fijn als we op de bestemming zijn hoor, maar thuis blijven vind ik stiekem veel lekkerder. We gaan meestal wel een week of twee naar familie in de zomer. En verder thuis lekker alle klusjes doen die zijn blijven liggen, uitstapjes in de buurt, kinderen vermaken zich uitstekend met buurtkindjes, speeltuinen etc. En het geld dat dit bespaart vind ik ook heerlijk.
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Aangezien ik start vakantie 34 weken zwanger ben blijven wij ook thuis. Ik ga het heel erg missen, vooral omdat ik tijdens de vorige vakantie een missed abortion had (wel al veel klachten dus ik kon bijvoorbeeld niet zwemmen) dus volgend jaar wil ik echt weg.
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Wij hebben besloten dit jaar ook geen grote vakantie te nemen, misschien pakken we nog een paar dagen een privé huisje met familie. Er is een reële kans dat we volgend jaar of kort daarna moeten verhuizen, en de spaarrekening is er aardig aan toe maar niet klaar voor een verhuizing met alle kosten die daarbij komen als we moeten klussen, vloeren leggen, groter huis inrichten...
    En eerlijk? Ik geniet ook van het thuis lanterfanten en dagtripjes maken. Vorig jaar waren we de volle 3 weken op reis, en ik heb dat relaxen echt gemist.
    Voor leuke uitjes in de buurt zitten we trouwens al op een van de beste plekken.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wij gaan dit jaar niet op vakantie omdat we de tuin hebben opgeknapt. Volledig opnieuw bestraten, tegels, schutting en groen etc. Weg geld. Maar bewuste keus.
    We gaan kijken voor last minute preston palace met de Kids of pretpark met overnachting in de zomer.
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wij gaan om en om. Ene jaar binnenland of omgeving bijv centerparks ofzo
    Andere keer vliegvakantie Griekenland, spanje, canarische eilanden etc
    Volgend jaar dus weer lekker vlieg vakantie :). Kost toch al snel met 4 personen z'n 3000 euro voor weekje
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wij gaan dit jaar niet, net als 5 jaar terug. Toen hadden we ons huis net gekocht en moesten echt alle kozijnen buiten gaan behandelen tegen verrotten. Dat kostte veel tijd. We zijn toen nog wel 3 nachten in een familiehotel geweest, maar ik miste de twee weken weg zo erg dat ik zei dat dat nooit meer gebeurde.
    Maar toch gebeurt het dit jaar weer. Tegen de tijd dat ik vakantie heb (augustus) is de enorme verbouwing van ons huis 'klaar', de aannemer is dan klaar en dan kunnen we zelf aan de slag met de keuken en badkamer plaatsen, verven, vloeren leggen, nog extra muren zetten boven enzo. Mijn man doet het zelf en neemt tegen die tijd ook vakantie op zodat we samen 3 weken door kunnen knallen zodat het hopelijk eind september echt af is.
    Stiekem vind ik het jammer dat we niet gaan, maar het huis afbouwen gaat gewoon voor. Ik bekijk vast leuke bestemmingen voor volgend jaar
     
  10. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Wij zijn heel wat jaren niet op vakantie geweest door de financiële situatie ook, maar besloten dit jaar wel te gaan. Onze dochter is inmiddels 6 en heeft er ook erg behoefte aan. Dus gaan we een midweek lekker op vakantie.

    Je kunt het thuis natuurlijk ook heel fijn maken en inderdaad voor je kleine van 2 hoef je het nog niet te doen. Die merkt het niet
     
  11. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28
    Paar jaar geleden konden we, om allerlei redenen, ook een zomer niet op vakantie. Toen zijn we 2x een week in huis van familie geweest, die wel op vakantie waren.
    Eerste week in zuid Limburg, tweede week in Eindhoven. Mijn vriend en ik zijn daar opgegroeid en vonden het heel leuk om daar allerlei uitstapjes te maken met onze eigen kinderen. Het zwembad waar je vroeger als kind kwam of je lievelingsspeeltuin bezoeken met je eigen kinderen maakte ons heel vrolijk en nostalgisch.
    Tel daarbij op een fijn huis met fietsen, ander speelgoed etc. Het was daarmee een luxe alternatieve vakantie in een zomer waarin we eigenlijk thuis zouden blijven.
    Als bedankje kwamen beide families in een uiteraard schoon huis met volle koelkast en bloemen op tafel thuis.
    Kan ik je echt aanraden! Vakantie is echt geen noodzaak en thuis vrij zijn is ook heerlijk, maar een andere omgeving kan ook erg uitdagen en ontspannen.
     
    VrouwtjeTheelepel en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wij gaan dit jaar ook niet. We zijn aan het verbouwen en dat kost erg veel geld. Baal wel enorm. Ben totaal geen vakantieganger, maar in de zomer móet ik even weg.
     
  13. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Ik ben 6 juli uitgerekend van onze derde en omdat je natuurlijk nooit kunt voorspellen hoe de eerste periode met een nieuwe baby is hebben wij ook niets geboekt. Daarbij gaan we begin volgend jaar verhuizen naar een nieuwbouwwoning, dus financieel komt het ook wel goed uit om de vakantie te skippen. Als alles goed gaat sluit ik niet uit dat we tegen het einde van de vakantie nog een last minute midweekje ergens boeken, maar dat zien we dan wel. Eerst maar eens even de zwangerschap afronden, ben het zo zat.
     
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Wij gaan dit jaar ook niet helaas.
    Willen de tuin opnieuw tegelen en de buitenboel moet geverfd worden.
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Ja wij blijven dit jaar ook thuis.. misschien nog een midweekje, kijken tegen die tijd wel of we een leuke aanbieding kunnen vinden. Maar dit jaar zit het er voor ons ff niet in. Hebben ook nog wat financiële uitgaven / tegenvallers gehad dus helaas, dat gaat voor.
    Vorig jaar zijn we naar Italië geweest en k vind het echt rot dat het dit jaar niet gaat.
    Maar wil er niet te sikkeneurig over zijn, dagjes weg of nachtje weg is ook leuk en probeer me daar toch op te verheugen.
    Hebben in ieder geval wel 2 weken vakantie staan in de zomer.
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb totaal geen moeite met niet op vakantie gaan. Gewoon lekker thuis en uitstapjes doen vind ik ook leuk. En voor een klein kind is op vakantie al helemaal niet nodig. Vorig jaar zijn we naar Italie geweest. De dorpjes bekijken vond dochter echt geen reet aan. Voorgaande jaren we thuis. De keer daarvoor was 2014.
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    In de zomer gaan wij samen niet weg.
    Ik ga met de kinderen en mijn moeder een paar dagen naar Duitsland, dat doen we elk jaar.
    Samen met mijn vriend gaan we dagjes weg.
     
  18. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Wij gaan liever weg buiten de zomervakantie, i.v.m. dochter met ASS die wij geen plezier doen met drukte. Verder vind ik die periode ook echt te duur. Voor die prijs kunnen we buiten die periode meerdere weekendjes weg. Soms is de eerste of de laatste week wel wat goedkoper. (als de kinderen dus als eerste of laatste regio vrij zijn) Wij doen wel uitjes tijdens de vakantie. Mijn man neemt elke week een dag vrij, zodat we een uitstapje kunnen doen. Vorig jaar ook zo gedaan en beviel prima!
     
  19. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Wij kunnen helaas ook niet weg i.v.m. onze financiele situatie. Zouden het wel heeeeel graag willen en ik vind ook dat we dat nodig hebben maarja. Wat niet gaat, gaat niet.
     
  20. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Toch prettig om te lezen dat het op veel plekken zo gaat ;), en we maken er gewoon hier wat moois van. Duim wel heeeeel hard voor mooi weer :)
     

Deel Deze Pagina