Naam 2e kindje

Discussie in 'Babynamen' gestart door Roslady, 22 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roslady

    Roslady Nieuw lid

    22 jan 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi!
    Ik ben nieuw hier, ben benieuwd naar jullie mening mbt onderstaande. Wij hebben al een jongen en verwachten over een paar maanden ons 2e kindje, een meisje. We hebben een leuke naam in gedachten. Eigenlijk maar één.. Die voor mijn gevoel ook echt bij haar past. Mijn man vindt de naam ook heel mooi. Echter, (hierover dus benieuwd naar jullie mening); mijn man heeft voor (!) hij mij leerde kennen, samengewerkt met iemand die zo heette en 'dat klikte wel', beetje spanning enzo. Ze zijn samen naar een feestje geweest, maar zij had een relatie. Er is verder nooit een relatie ontstaan ook. Mijn man geeft aan dat als hij nu aan de naam denkt, dat hij dan aan onze baby denkt ❤️ Maar ik blijf twijfelen, of dit 'verstandig' is. Het is wel haar naam voor altijd, en krijg ik geen spijt? Het is dus nooit wat geworden en was voor mijn tijd. Mijn man geeft ook aan: als het echt een ex was geweest, was het een ander verhaal. Voor zijn gevoel is het ok nu. Wat denken jullie?
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.897
    113
    Vrouw
    De naam gaat zo in jullie leven passen en jullie dochter wordt jullie wereld, dus ik denk dat die herinnering aan die persoon in het niet valt. Ik zou het gewoon doen. Of evt als tweede naam, maar dan moet je dus een andere eerste naam vinden en dat zal lastig worden denk ik
     
    Roslady vindt dit leuk.
  3. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zou hem ook gewoon geven. Je denkt toch voornamelijk aan je kind en niet aan iemand met wie je ooit naar een feestje bent geweest.
     
    Roslady vindt dit leuk.
  4. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Als het een ex was geweest zou ik het niet doen, maar nu zie ik persoonlijk het probleem niet.
    Maar ik vind wel, dat als jij het wel een probleem vindt, je naar dat gevoel moet luisteren en het er weinig toe doet wat wij vinden.
     
    Roslady en RMN vinden dit leuk.
  5. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    349
    83
    Lastig,

    Ik had het dan niet gedaan denk ik.
    Ookal word het de naam van jullie dochter, je blijft het verhaal van je man herinneren, en je man heeft ook altijd herinneren aan die naam bij een andere vrouw .
     
    Roslady en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Ik zeg doen zo kan je bij elke naam wel iets hebben
     
    Roslady vindt dit leuk.
  7. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    553
    340
    63
    Vrouw
    Ik zou de naam even parkeren.
    Ga op zoek naar andere namen, maak bijv eerst een lijst met namen die jullie evt ook leuk vinden en maak daar bijv een top 5 van. En als jullie daar de komende tijd mee bezig zijn en die eerste naam blijft maar terug komen dat jullie die het leukst vinden en dat je daarbij ook het gevoel hebt dat je het jammer zou vinden als je kindje die naam niet zou krijgen dan heb je echt een weloverwogen keus gemaakt en kan ik me niet voorstellen dat je er spijt van krijgt als je voor die naam kiest.
     
    Roslady, hummeltje5 en RMN vinden dit leuk.
  8. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik zou de naam gewoon geven. Je gaat straks bij die naam alleen maar aan je kind denken en echt niet aan een bijna-scharrel van je man in een ver verleden. Die vrouw lijkt me niet zo belangrijk dat je de mooiste naam voor je kind daarvoor moet laten schieten. :)
     
    Roslady vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina