Lach maar allemaal, maar we hebben hier al een TV verslaafde en is net 3 maanden oud Als hij op z'n speelkleedje ligt kijkt hij naar de TV, als hi de lfes krijgt draait hij z'n hoofd naar de TV. Ligt hij te huilen en zetten we de TV op een kinder (tekenfilm) kanaal en zetten we hem in z'n wipstoeltje voor de TV is hij weer een 15 a 30 min stil. Was een geintje maar blijkt te helpen. Wel heel triest. Wil hem er toch niet aan gaan wennen. Maar al die bewegende gekleurde dingen op een groot beeldscherm is toch wel heel interessant ](*,) Moest het toch ff kwijt... Groetjes Ingrid
Hier ook een tv junk hoor. Zodra die aan staat, dan gaat ze kijken en meedoen! Hier gaat ie nu wel steeds vaker aan als ik op die manier ff kan rusten. Maar Ze kan ook prima zonder hoor. Hele dagen zonder tv zijn hier ook helemaal geen uitzondering. Maar we wandelen ook bijna elke dag een uur.. want frisse lucht is ook wel lekker. En de laatste tijd bouwen we samen er op los. Blokken en lego.. heerlijk. Vandaag hebben we bijvoorbeeld echt een astrid dagje gehad. Vanmorgen gebouwd met zijn 3 tjes en vanmiddag met mama geravot.. En pas net is de tv even aangegaan..
Het viel me gewoon op de laatste paar dagen. Ook hij reageert op de bewegende muziekjes en begint terug te brabbelen. Geluidjes te maken. Ik ga ook eigenlijk bijna elke dag (ligt aan het weer) zeker een uurtje weg. Lekker wandelen en dan tussendoor een boodschappie doen. Mar hij kan zich ook heel goed vermaken zonder TV hoor. Maar dit ontdekte we toevallig vrijdag bij wijze als grap om hem er voor te zetten en dat hij vanaf zijn speelkleed (babygym) naar de TV kijkt.
Hier nog zo'n TV-fanaat hoor.... enne: volgens mij kan dat op deze leeftijd nog niet echt kwaad. Het zijn meer de kleuren, muziekjes en afwisselende beelden die interessant zijn dan het programma op zich.... (zet de kleine voor een bord met steeds opnieuw flikkerende lampjes en muziekjes en ik denk dat je hetzelfde effect ongeveer krijgt; bij onze Rick tenminste wel )
Caitlin maalt niet naar de tv , die vindt liedjes leuker want daar kan ze op zwingen (en zwingen kan ze)
die van mij kijkt af en toe tv hij vind het nog niet erg interresant maar ja die felle kleuren trekken wel he?haha
hier nog een tvjunkie haha is wel ff handig als je wat moet doen waar je beide handen voor nodig hebt
dimphy kijkt ook heel graag tv. en praat en lacht dan tegen de mensen op tv. vooral de belspelletjes, hoe harder die vrouw praat, hoe leuker dimphy het vind. zo grappig, hoe zij zich uit ligt te sloven.
ja hoor, hier ook vanaf dat ze een paar weken oud was, ging ze met papa al voetbal kijken. en nu? elke x tv kijken zodra de tv aangaat moet ze kijken. een echte tv verslaafde dus
En ik maar denken dat ik al enigste een TV junkie thuis had... Hier zijn de tekenfilms favoriet. Haha! Maar over het algemeen is het als het maar beweegt.
Hugo doet er ook alles aan om de TV te kunnen zien. Ik leg dan een deken over de rand van zijn box om te zorgen dat hij het niet kan zien. Of ik zet zijn wipstoel ergens anders neer. Ik vind het een beperking van zijn creatieve en motorische ontwikkeling. Stilzitten en kijken naar bewegende kleurtjes.... Als hij in zijn box aan het spelen is, zorgt hij er zelf voor dat zijn kleurige speelgoed beweegt. Op latere leeftijd mag hij heus wel TV kijken (met mate), maar nu nog even niet...
Hier is het 's ochtends lachen om hetbob de bouwer lietje. Vooral reageert hij op het "nou en of!"... Haha . Ligt nu lekker op zijn speel kleedje te spelen en tussendoor kunnen ze ogen niet van de TV afkomen. Dan maar iets van Jetix play opzetten. Is het minst schadelijke denk ik. Als hij dan toch zo graag tussen het spelen door naar de kleurtjes op TV wil kijken... Gisteravond vond hij het voetbal op TV ook wel interessant. Heel even blijven zitten met hem voor hij naar bed ging. Werd hij lekker rustig van...
Hier nog een, ook Joey doet er alles aan om de TV te kunnen zien. Hij mag van mij alleen 's morgens na zijn eerste voeding kijken naar Plop enzo... en smiddags kijkt hij wel eens een Teletubby DVD'tje in zijn wippertje... elke keer dezelfde, maar dat lijkt hij niet in de gaten te hebben
Fien ook vanaf het begin al. idd tijdens de voeding/het spelen/op schoot zitten altijd haar hoofd naar de tv.. gewoon genoeg andere dingen aanbieden dan is het geen probleem toch?