naar buiten zonder mutsje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Woelie, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woelie

    Woelie Lid

    14 dec 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen jullie je baby een mutsje op als je vandaag naar buiten gaat?
    Mijn dochtertje is 4,5 maand en heeft een vrij lage temp (36.2 meestal) van zichzelf. Ze heeft al een dik jasje met capuchon aan. Is een mutsje nu ook nog nodig? Vind het lastig...
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn kindjes hebben echt alleen de eerste twee, drie weken een mutsje op gehad, daarna niet meer.

    Ik zou het niet doen, maar iedereen is daar anders in. Je kunt ook zonder mutsje naar buiten gaan, maar die wel meenemen. Als je het idee krijgt (reactie kijken, nekje voelen) dat je dochter het koud heeft kun je het mutsje altijd nog op doen.
     
  3. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Op die leeftijd zou ik het nog wel doen, zo warm is het nu ook weer niet en je geeft al aan dat je dochtertje het snel koud heeft.

    Irem heeft de eerste week altijd een mutsje opgehad, daarna 's nachts nog een aantal weken omdat ze het zonder nog niet warm genoeg kreeg zelf. En nu doe ik haar als we naar buiten gaan nog steeds een mutsje op, in de auto niet meer, maar in de wagen zeker wel.
     
  4. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Afhankelijk van je kindje. Mijn zoontje háát mutsjes dus die draagt ze niet meer sinds het niet meer vriest ;) (En anders krijg ik veel boze blikken en pruillippen te zien en boze kreetjes te horen, veel gewoel met zijn hoofdje en ten slotte haal ik he ding toch maar van zijn hoofd af). Overigens hier een kindje wat zich goed op temperatuur houdt, dus dat scheelt (anders lijmde ik dat ding desnoods op zijn bolletje vast)
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Het is inderdaad afhankelijk per kind.

    Hier zijn ze bijna 20 maanden en krijgen nu nog een muts op als we naar buiten gaan (alleen bij koud weer en wind). Niet zozeer voor de kou, maar mijn kindjes krijgen vrij snel een oorontsteking, en als er koude wind staat zorg ik er altijd voor dat de oren bedekt worden, anders is het weer raak.
     
  6. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja afhankelijk van je kindje...mijn zoontje hefet het snel warm...droeg alleen tijdens sneeuw een muts

    Verder kleed ik em lange mouw romper +maillot..en dan trutije broekje...goede jas...en dan nog zn voetenzak warm zat
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier alleen een muts wanneer het om het vriespunt was.
     
  8. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier alleen een muts met koude wind en als het vriest.
    Voor de rest heeft hij zn capuchon van zn jasje die ik dan een beetje over zn bolletje heen trek als het koud aan voelt.
     
  9. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier heeft ze ook nooit een muts op, in de kinderwagenbak had ik een wrapper die ik goed dicht deed en touwtjes aantrok dan heb je ook een soort muts..

    Hetzelfde bij de lodger bunker nu in de buggyzit..
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    Ligt echt aan je kindje. Mijn zoontje voelt altijd erg warm. Maar omdat het erg koud is geweest hebben wij het toch vrij lang op gedaan. Via het hoofd verliezen ze de meeste warmte, vandaar.
    Maar sinds een aantal weken krijgt hij geen mutsje meer op. Ja, alleen als het aan zijn jas/vest zit, want onder de rug ligt dat niet lekker.

    Je kunt het eens proberen, is ze daarna of halverwege veel kouder, dan zou ik het toch op laten.
     
  11. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier ook een baby die een hekel aan mutsjes heeft, als ik er een opzet blijft hij zolang met zijn hoofd draaien totdat hij er van af is. Heeft dus alleen de eerste weken een mutsje gedragen. als hij nu naar buiten gaat, heeft hij zijn capuchon op van zijn jasje. In de wagen ligt hij ook nog in een lodger schelter. Nu heeft die van mij het weer snel warm.
     
  12. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    hier ook, en de eerste 2 weken ofzo, hier trouwens ook een temperatuur die altijd rond de 36,9 ligt dat is het altijd al geweest met of zonder mutsje..
     
  13. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook geen mutsje meer. Alleen de eerste paar weken. Heeft het ook sneller te warm dan te koud en vond t mutsje niks. Wel een cappuchon over z'n hoofdje.
     
  14. Mamalief

    Mamalief Actief lid

    14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook nog steeds een mutsje.. ze heeft het in principe wel sneller warm dan koud, maar ze wordt wel snel ziek..
     
  15. Henrieke1984

    Henrieke1984 Niet meer actief

    Hoi,

    Mijn dochtertje is 8mnd en ik doe haar nog steeds een mutsje op als we naar buiten.
    Ze heeft nog niet veel haar en anders heeft ze koud koppie.
     
  16. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoon krijgt nog steeds een muts op als we naar buiten gaan. Hij heeft nog maar weinig haar en ik vind het veel te koud voor hem zonder muts. Zeker als het ook nog eens waait.
     

Deel Deze Pagina