Naar omneo nog zin?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamamijn, 28 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Mijn zoontje is nu een half jaar oud. Ben begonnen met borst, na 5/6 weken op koemelk ei soja vrij dieet omdat hij mega buikkrampen had en uitslag borst. Het ging heel goed toen, tevreden mannetje alleen hij kon niet poepen en had daar dan weer last van. Uiteindelijk overstap gemaakt naar nutramigen en hij poepte elke dag of om de dag echter was dit wel erg dun en nog slijmerig soms maar wellicht wennen. Toen was de voeding een keer niet leverbaar en zat met handen in het haar, heb toen eerst nog borstvoeding uit de vriezer gegeven en later de dag toch maar een pak hero standaard, hij moest immers wat drinken. Wonderbaarlijk goed ging het eigenlijk, geen uitslag geen kramp, dus ben toen eigenlijk hem dit blijven geven. Maar voor een paar weken terug kreeg hij buikgriep, en sindsdien zijn we aant klieren. Niet flesjes meer leegdrinken, en ineens van dunne ontlasting naar keiharde terwijl ik nog niet was begonnen met fruit of groente dus daar kan het niet aan liggen, plus dat hij snachts ineens allemaal weer buikkramp heeft en mega scheten laten. We geven hem nu lactulose voor het poepen en dat loopt nu weer. Maar die nachtelijke buikkrampen vind ik vreemd plus dat hij heel slecht drinkt. Cb had het over om een overstap te maken naar evt nutrilon omneo. Zou dat wat zijn? Sorry voor m’n lange verhaal maar weet het even niet meer
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Hi, ik heb geen verstand van babyvoeding maar wat me opvalt is dat je kindje lactulose krijgt. Dat mogen mensen die lactose intolerant zijn niet gebruiken. Kan het dan wel bij een koemelk eiwit allergie? Anders heeft dieet voeding misschien niet zoveel zin.
    Misschien had je hier al over nagedacht hoor. Maar wilde het je meegeven :)
    Hopelijk heb je snel een oplossing.
     
  3. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje, hij heeft geen lactose allergie voorzover ik weet. Wel gevoelige darmen vandaar de vraag
     
  4. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Een vriendin van mij is onlangs hierop overgestapt ivm krampen bij haar zoontje en het was gelijk 100 x beter.

    Zelfs ben ik er bij mijn dochter 2 jaar geleden ook overgestapt ivm verstopping en dat hielp ook goed.

    Geen idee of te vaak wisselen oid een issue is maar lijkt me wel proberen waard?!
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik vind dat je al erg vaak gewisseld bent en zou het nu hierbij laten aangezien hij daar gewoon goed op reageerde. Hij is net zien geweest, dus waarschijnlijk nog niet helemaal de oude. Mijn zoontje zit op t moment ook niet lekker in zn vel, ziek geweest, drinkt zn flessen minder goed, en snachts vaak wakker en huilen, terwijl hij eigenlijk nooit huilde. Maar hij zal gewoon nog niet de oude zijn. Denk ook niet echt dat t daarom beter zou gaan met omneo, want weer wennen aan andere voeding is ook niet fijn.
     

Deel Deze Pagina