Nachtbrakertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons zoontje van iets meer dan 5 maanden slaapt nog steeds niet door. Hij is soms wel 3 keer per nacht wakker en blijft keihard huilen tot ik hem pak. Soms wil hij dan niet eens drinken.

    Wat zo vreemd is, is dat het overdag een modelkindje is. Hij huilt bijna niet, speelt lief...

    We hebben al vanalles geprobeerd, precies op de juiste tijd voeden, terug in de wieg in plaats van het ledikantje, vroeg naar bed, laat naar bed, meer rijstebloem door de laatste fles borstvoeding.. We zijn echt allebei helemaal op, na bijna een half jaar. Wie heeft tips?
     
  2. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ik heb helaas geen antwoord voor je.. mijn zoontje is precies zo en ook bijna 5 maanden, ik lees hier even mee voor tips!
     
  3. janna76

    janna76 Fanatiek lid

    8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Er word ook wel gezegd laten huilen. Maar voor je gevoel is dat verschrikkelijk!.
    Wat ik wel eens bij mijn eigen zoon doe als hij erg vroeg wakker is, is hem in bij een schemerig licht.(mam heeft een bril en anders ziet ze echt helemaal geen mieter :) ) een flesje geven maar dan niet naar hem kijken niet met hem praten hem negeren ook geen goeiemorgen of zo. Maar er wel zijn!. Dan is het namelijk voor je kleine niet leuk. Van verek mijn mam praat niet met me en wil ook niet met me spelen. En op een gegeven moment leren ze wel van ik moet slapen, als ik honger heb komt ze wel. Maar spelen doet ze niet dus waarom zou ik haar daar voor roepen.
    Maar hem negeren is vreselijk hoor :cry:
    Maar hier werkt het. Hij komt eigenlijk nooit meer voor 7uur.
    Voor die tijd is het me echt! te vroeg hoor. PFFFF kom op zeg.

    Mischien dat dit voor jullie ook werkt. Sucses in elk geval.

    Liefs Janna
     
  4. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Laten huilen is hier iig geen optie... was er al een tegenstander van, maar na 4.5 maand vreselijke nachten heb ik hem 1 keer laten huilen... nou dat hield hij dus vlot 1.5 / 2 uur vol... nooit meer..
     
  5. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Jeetje, ja niet echt tips ofzo..
    Mijn zoon is ook niet echt een doorslaper in de vorm van nooit wakkerworden in de nacht.
    Hij doet dit hooguit een keer als uitzondering, maar word vaak nog 2/3 keer wakker.
    Maar hij is dan gewoon zijn speentje kwijt en moet die weer even hebben om in een diepe slaap te komen.
    Dus bij ons is het een kwestie van speentje erin en weer verder slapen!
    Wij hebben hem ook eens laten huilen, maar dat hield hij ook makkelijk 2 uur vol!
    Terwijl hij met alleen speentje niet eens echt wakker is..
    Is het geen sprongetje/periode/gewenning?
    En als je man/vriend er bijvoorbeeld heengaat zodat je zoontje leert dat niet altijd mama komt..
    En ik weet dat rond deze leeftijd kindjes nog gemiddeld 4 tot 5 keer per nacht wakker worden.
    De meeste kunnen zelf weer in slaap vallen, maar sommige hebben daar moeite mee en hebben mama of speentje of knuffel nodig.
     
  6. janna76

    janna76 Fanatiek lid

    8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ai, het is natuurlijk wel even doorzetten. Hoe verschrikkelijk het ook is. :oops:
    Heb je al de negeer optie eens geprobeert? Want net wat ik zei dan weet hij oe, mam is niet weg maar het is zo niet ehct grappig


    Veel liefs Janna
     
  7. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ik heb helaas ook geen advies voor je. Zit met exact dezelfe vraag als jij, alleen helaas al een paar maandjes langer :cry: :cry:
     
  8. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Yep, die van ons houdt het ook zo een paar uur vol :cry:
     
  9. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Hier hebben we welgeteld twee weken kunnen doorslapen, alle overige 54 weken niet :(
    Nu zijn het de doorkomende kiesjes waar ze last van heeft. Als die door zijn gaan we weer beginnen met de 3 minuten laten huilen methode. Die werkte voor de kiesjes goed. Hopen dat het dan weer lukt.
     
  10. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Hier hetzelfde gehad tot 9 maanden. Nou sliep hij vanaf 6 maanden wel geregeld door, maar 50% van de tijd nog niet vanwege nachtelijke benauwdheidsklachten (babyastma). Ik heb mijn borstvoeding ook ingedikt met pap (rijstebloem bindt niet met moedermelk, wel biobim), maar dat maakte weinig uit. Het schijnt dat doorslapen vooral hormonaal bepaald is en het eerste jaar is een kindje nog niet helemaal 'ingesteld' op een nacht doorslapen. Lastig he?!

    Ik had trouwens met 6 maanden het idee dat mijn zoontje wel toe was aan bijvoeding en daardoor verzadigder was om goed te kunnen doorslapen. Dus vol goede moed begonnen, maar hij blies alles tot 8 maanden uit. Met 9 maanden ging hij goed eten en toen ging het slapen ook beter. Geen idee om het ermee verband hield, maar het viel wel op.
     
  11. shannen

    shannen Fanatiek lid

    13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Ook geen antwoord voor je, hier precies hetzelfde.
    Rijstebloem door de laatste fles borstvoeding bleef ze ook niet langer van slapen.

    succes met de slapeloze nachten, ben er gelukkig aan gewend nu, maar is af en toe wel vermoeiend..
     
  12. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor alle antwoorden. Helaas is er dus weinig aan te doen.....
     
  13. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    yhier ook een nachtbrakertje dat gewoon door blijft huilen tot je komt. fles werkt wel maar niet voor langer dan 4 uurtjes. ze wordt helemaal hysterisch joh :confused: we hebben ons er maar bij neergelegd en houden de 5 min regeling aan en dan maar weer troosten. ooit komt er een dag dat je kindje doorslaapt de vraag is alleen wanneer
    succes
     

Deel Deze Pagina