Nachtdier

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door LadyIngrid, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hallo,

    Ik zal proberen t zo kort en duidelijk mogelijk uit te leggen.
    Mijn zoontje van 9 weken slaapt savonds slecht in en/of slaapt slecht door.
    Ik heb geprobeerd hem op steeds tzelfde tijdstip naar boven te brengen maar dat hielp al niet. Hij slaapt overdag beneden in de kinderwagenbak.
    Nu breng ik m rond de 1 na laatste voeding zo rond 21/21.30 naar bed. Hielp ook niet. Nu proberen we t met flesvoeding, de laatste ronde savonds maar zelfs dat werkt niet...
    Met als gevolg dat hij vanaf die voedingen continue wakker is, wat oploopt tot wel 3.30!!! Ik wordt er radeloos van want ik weet ook dat wanneer hij te lang wakker is hij prikkelbaar wordt en daar niet van wil slapen. Die fijne visueuze cirkel dus.
    Hebben jullie nog tips wat ik nog kan proberen? Het CB stelt ook inbakeren voor maar hij wil noet eens zijn handjes onder de dekens hebben dus denk ook niet dat dat m wordt.
    En ik wil t liever niet zeggen maar op deze manier (hoe minder slaap ik heb hoe erger ik t vind) kan ik niet echt van m'n zoontje genieten, al doe ik overdag erg mijn best om de positieve kanten te bekijken (maar dat wordt steeds lastiger:()

    Groetjes, een radeloze mama
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Dat is erg lastig, dat snap ik goed. Hij is gewend aan geluid en de kinderwagen overdag. Tegelijkertijd krijgt hij daardoor teveel prikkels misschien. Ik zou daarom ook willen adviseren om hem overdag ook in zijn bed te laten slapen. Of zet hem met kinderwagen en al in zijn eigen bed, zodat hij went aan het slapen op zijn eigen kamer. Slapen is voor jullie op dit moment prioriteit nummer 1. Een shirt van mams om het matrasje kan helpen .

    Slaapt hij overdag wel goed?

    Groetjes Adrienne
     
  3. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Soms slaapt hij overdag goed, zo'n 3/4 u achter elkaar. Maar de laatste dagen is ie veel wakker, dan slaapt ie een uurtje of anderhalf uur en vraagt ie voeding
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Wat voor voeding krijgt hij en hoeveel? Wat is zijn gewicht?
     
  5. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hij krijgt overdag bv op verzoek. En we proberen m sinds enkele dagen savonds laat flesvoeding te geven voor net dat setje om de nacht door te komen maar nog zonder resultaat. Fv geef ik soms 100, 120, 150cc. Hij is 3950 gram
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het lijkt toch wel een beetje op een regeldag hoor. Kun je gaan wegen bij het CB? Om te kijken of hij goed groeit?

    Was hij veel te vroeg geboren? Inbakeren is altijd te proberen natuurlijk. Is het niks fam doe je het niet meer.

    Groetjes Adrienne
     
  7. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi

    Hij zit wel op de onderste lijn zegmaar.
    Hij is 3 welen te vroeg geboren.

    Groetjes
     
  8. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoeveel woog hij bij zijn geboorte?

    Sommige kindjes hebben de eerste 3 maanden kramp. Je zou daarvoor infacol kunnen gebruiken.

    Het is gewoon uitproberen.

    Groetjes Adrienne
     
  9. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi,

    Uitproberen is t zeker. Infacol werkt niet dus zijn we vandaag begonnen met cinababy.
    Hij woog bij geboorte 2415 gram.
    Ik denk niet dat t een regeldagen is, ik bedoel, dat duurt toch geen dagen (7 dagen of langer)??
     
  10. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Hij is 1500 gram gegroeid op 9 weken. Op zich is dat genoeg. Hoe vaak leg je aan overdag? Kun je op het CB gaan wegen? Leg gerust eens een dag veel aan, kijken of dat wil helpen.

    Hoe is het nu met jezelf? Neem hulp gerust aan als mensen je dat aanbieden. Bijvoorbeeld een nachtje voor de kleine zorgen. Trek op tijd aan de bel als het niet gaat met jou zelf.

    Groetjes Adrienne
     
  11. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi

    Hij is net een nachtje bij mijn ouders geweest. Daar heeft ie t nog bonter gemaakt; half vijf...!!
    Vanavond is ie ook al vanaf 22u bezig... En maar willen drinken (en omdat hij daarna in z'n bedje komt wordt ie overstuur, gaat ie spugen, kan ie niet slapen en raakt meer overstuur, gaat spugen enZ enz. Nee ik had me t ouderschap ietsje beter voorgesteld:(
     
  12. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik denk dat het goed is dat je maar de huisarts gaat hiermee. Die kan je dan geruststellen of doorsturen naar een kinderarts. Dit is geen doen zo.

    Groetjes Adrienne
     
  13. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi,

    Bedankt voor je meedenken. We zijn inderdaad naar de HA geweest en doorgestuurd naar het zh. Hier is hij opgenomen ter observatie, kijken wat er scheelt. We wachten het af...

    Groetjes
     
  14. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi. .

    Dat is spannend allemaal. Laat je het even horen? En zonder dank hoor.

    Groetjes Adrienne
     
  15. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Het bleek uiteindelijk allemaal aan t te korte tongriempje te liggen. En ik denk ook dat het heeft geholpen om m tijdelijk in t zh te laten slapen!
     
  16. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Oke. . Eerlijk gezegd heb ik dat nooit eerder gehoord. Maar hopelijk is het nu over allemaal.

    Groetjes Adrienne
     
  17. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Het zijn waarschijnlijk de gevolgen geweest; door een kort tongriempje kon ie de speen niet goed vacuĆ¼m krijgen waardoor meer lucht mee naar binnen kwam, hierdoor meer last van darmkrampjes kreeg en hierdoor zich drukker ging maken waardoor ie makkelijker de voeding er weer uitspuugde. En dit alles hield m meer wakker. Hij ligt nu ook ingebakerd en dat heeft ie schijnbaar ook nodig. Hij is weer een stuk rustiger, slaapt beter en spuugt minder. We hebben weer een tevreden baby😄
     
  18. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Oke. . Das super! Weer wat bijgeleerd!

    Geniet er lekker van!

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina