Nachten blijven drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gruffalo123, 3 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Jongste gup is nu ruim 4,5 maand oud en waar de oudere brusjes op deze leeftijd nu al een beetje gingen slapen blijft dit ukkie stug door feesten in de nacht.
    Avond begint met clusteren van 18 tot een uur of 20. Dan gaan we slapen. Vanaf 23 a 24 uur begint het gespook. Hij wil dan alleen maar aan de borst en ligt tot een uur of 05 mij als levende speen te gebruiken. Zodra ik hem eraf haal is het binnen tien minuten brullen tot hij weer aan de borst ligt. Om 05 uur kan hij ineens wel weer slapen tot een uur of 7 :rolleyes:.
    Ik ben na 4,5 maand dit soort nachten wel echt helemaal op. Ik slaap met een beetje geluk 2,5 a 3 uur tot het feesten begint en dan in de ochtend heel soms nog een uurtje.
    Nachtvoedingen vind ik echt niet erg, ook niet iedere twee uur of zo. Maar dit is slopend. Uren lang achter elkaar vast in 1 houding en niet in slaap kunnen vallen (ik wissel ongeveer ieder half uur van borst).
    Speen pakt hij niet, op mijn vinger sabbelen ook niet. In andere kamer of in ander bedje maakt ook geen verschil. Hij heeft het niet te koud of te warm.
    Ik weet het even niet meer wat ik nog kan doen. Hoop dat iemand een gouden tip heeft, al weet ik ergens ook wel dat het normaal babygedrag kan zijn :cool:.

    Overdag slaapt hij overigens prima in hetzelfde bedje als in de nacht. Dan kan hij het dus wel :roflmao:
     
  2. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ja dit zal je toch moeten doorbreken....
    Andere twee uit logeren, hem in zn eigen bedje leggen en oefenen. Neerleggen, huilen, troosten, etc....

    Mss een papfles voor de nacht zodat hij in ieder geval verzadigd is?
    Knuffel met jouw geur eraan bij hem in bed?
     
  3. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Pfff slopend!!!! Gewone speen pakte ons ventje ook niet. Heb je al een kersvormige geprobeerd, die meer op een tepel lijkt? Zoals de Bibs van bijvoorbeeld neobaby.nl, die werkte hier goed.
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik zou in elk geval 1 a 2 nachten per week zorgen voor wisseldiensten met je man dat hij dan in de nacht beneden gaat zitten zodat jij even 3 uur extra kan slapen want dit hou je niet lang vol natuurlijk. Verder hielp hier samen slapen in 1 bed goed tegen nachtelijke onrust overdag vond hij wieg wel prima maar in de nacht niet.
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Het klinkt mij meer in de oren als toch echt het ritme doorbreken en stug volhouden. Is er de mogelijkheid om te gaan kolven en/of flesvoeding te gaan gebruiken? Zo heeft hij toch zijn voeding, maar hangt hij geen uren aan je borst.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    En als je hem lekker bij je laat liggen, val je dan wel in slaap?
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  7. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Pittig hè! Ons meisje was een huilbaby en tot ruim 6 maanden was de enige manier om goed te slapen dat ze bij ons in bed lag. Tja niet zoals het hoort, maar wel de manier voor ons waardoor we alledrie in ieder geval sliepen. Docht tegen mama aan en er ze sliep dan heerlijk. Met 7 maanden zijn we aan de slag gegaan om de nachten beter te laten verlopen. Het boek Droomritme heeft ons daarbij goed geholpen.

    Verder sliep ze vanaf die periode ook met meer bij ons in bed, maar wilde ze alleen maar gezellig kletsen. Dus slapen werd toen ook weer niets..... om die reden toen echt dat ritme opgepakt.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt;)
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Hoe is hij overdag, behalve dat hij dan wel slaapt? Vrolijk? En heb je een avondritueel om de nacht in te gaan?
     
  9. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Overdag is hij heerlijk vrolijk. Aan het eind van de dag wel moe en huilerig, maar dat zijn alle kinderen. We vermijden prikkels zoveel mogelijk en hebben hier in huis best wel veel rust.
    Echt naar bed gaan ritueel hebben we nog niet. In de avond als hij moe is krijgt hij zijn slaapzak aan (overdag zonder slaapzak maar is te koud in de nacht om zonder) en dan nog even aan de borst tot hij in slaap valt/bijna slaapt en dan naar boven naar bed. Zou ook niet zo snel een ritueel bij deze leeftijd kunnen verzinnen? Boekje lezen doet hij mee in de avond met de andere kinderen (hij gaat een uur later pas slapen), in bad gaat hij maar maximaal twee keer per week vanwege eczeem. Avond ritueel is natuurlijk ook al het clusteren en bij mij knuffelen tot bedtijd. Hij gaat daarna ook echt in de nacht stand met diepere slaap, dus of een ritueel hier dan aan toe voegt?
    Extra fles voor het naar bed gaan ook een tijd geprobeerd, dan drinkt hij bijna niet en de nacht is net zo onrustig helaas.
    @Pien86 speen van bibs nog niet geprobeerd, die zal ik eens naar kijken :thumup:
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Bij dit soort dingen heeft het meestal niets met voeding te maken.
     
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou toch eens kijken of je de bv kan vervangen door de fles, of iig gene live borst meer geven aangezien hij geen verschil meer ziet tussen drinken en sabbelen. Dus alles kolven en geven via de fles. En toch idd het ritme doorbreken, aangezien hij dus helemaal niet zo’n behoefte heeft aan voeding snachts, maar wel aan sabbelen. Er zijn tig soorten spenen, heb je ze allemaal al geprobeerd?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Je hebt het dan over de nachten neem ik aan?
     
  13. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Klinkt mij echt als zuigbehoefte in de oren! En niet qua soort voeding of dat t via de borst / fles komt. Had mijn zoontje ook, die wilde wel uren aan de borst. Al na 3 tot 4 weken de Bibs speen op aanraden van een vriendin (de andere spenen zoals Difrax en Bibi spuugde hij meteen uit hier). Was even wennen maar werkte daarna als een tierelier (of als een tiet haha). Hevea schijnt ook zo'n fijne natuurlijke te zijn die lijkt op de borst. Ben gewoon live borstvoeding blijven geven, vooral in de nacht vond ik dat ideaal, aanleggen en weer terug in de cosleeper zonder uit bed te gaan. Hopelijk gaat het bij jou binnenkort ook makkelijker!
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik zou dus wel echt een ritueel gaan maken en hem eigenlijk niet meer laten clusteren/levende speen zijn. Dat zal echt even doorzetten zijn maar dit is voor jouzelf ook niet goed.

    En qua bed ritueel wat je kan doen is. Als je denkt dit is de laatste voeding, pyama aan evt vitamine geven en voeden op de slaapkamer in de schemer en hem dan in bed leggen. Want baby’s zijn wel echt van structuur en altijd hetzelfde dus als je dat altijd zo doet zal hij opgeven moment echt de link wel gaan leggen. zou geen fles gaan doen dat is niet het probleem meer dat hij jou als speen gebruikt.
    Als je hier niks in ziet misschien dat andere nog tips/opties hebben waar je wel wat mee kan. Want het moet wel passen bij je natuurlijk alleen je moet dus een patroon doorbreken.
     
    Cfldf, Paardenbloem en Pien86 vinden dit leuk.
  15. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik zou toch beginnen met een bedtijdritueel. daar ben ik pas mee begonnen. Tussen 19 en 20 uur of in bad of even opfrissen met een washandje, schone luier, pyamaatje aan voeden. Dan mag ze even mee naar beneden om nog even te knuffelen en dan leg ik haar daarna in bed. Ik ga dan niet meer met haar spelen of in de box laten, dat doe ik alleen overdag. Tussen 23 uur en 24 uur krijgt ze nog een schone luier, slaapzakje aan , voeden op haar kamertje met alleen een klein lampje, even knuffelen en dan in bed leggen. Begint hier heel goed te werken.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    En ook @Siepie85
    Maar ze geeft toch aan dat ze al een ritueel heeft?
    Clusteren, slaapzakje, slapen.
    Dat heeft toch niets te maken met wat er uren later gebeurd?
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  17. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Klopt dit is het avondritueel. Clusteren in de avond vind ik ook geen probleem. Hoort bij de leeftijd en daarna slaapt hij langer. Overdag heeft hij ook geen behoefte aan vaak en lang drinken. Dus het drinken an sich lijkt me niet gekoppeld aan sabbelen o_O. Clusteren in de avond zijn een 4-6 tal korte voedingen waarbij de laatste voeding rond 8 uur hij ineens wat langer wil tutten en dan zie je hem slaperig worden. Daarna slaapt hij dan een x aantal uren heel diep en vanaf middernacht begint het gerommel.
    Ook flessen geprobeerd in de nacht. Dan dronk hij vlot 100 cc, viel in slaap en werd een half uur later weer huilend wakker. Bleef dan huilen tot hij weer aan de borst kon (ja ik heb een volhouder :cool:). Bibs speen is besteld, die ga ik vannacht proberen :thumup:.

    Overigens bedacht ik me dat er in vergelijking met 5-6 weken terug al wel een hele verbetering is. Toen sliep hij alleen nog maar als hij bovenop me lag en overdag alleen in de draagdoek. Dus misschien wil ik te snel te veel verbetering?

    CB gaf al aan dat dit een kindje was met heel erg veel behoefte aan continu contact en dat ik me daar bij neer moest leggen :cool:.
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    #18 Zoe123, 4 dec 2019
    Laatst bewerkt: 4 dec 2019
    Ik reageer omdat ik reacties lees (die overigens goed bedoeld zijn uiteraard) waar je verder niet veel mee kan.
    Het ligt niet aan de borstvoeding (want na een avondje clusteren gaan ze zeker weten “verzadigd” de nacht in :) ) , hij heeft geen honger in zijn buikje. Kunstvoeding geven is inderdaad geen oplossing, en kolven in de nacht lijkt me juist nog vermoeiender. Mama honger kan je, in dit geval,niet stillen met een fles.
    Denk dat het inderdaad een enorme vorm van mama honger is, hij wil heel graag bij je zijn, en bij mama hoort de borst.
    Ik zou die speen gaan proberen. Mijn jongste dochter wou ook erg graag bij mij zijn in de nacht.
    Er was 1 speen die ze wel oke vond, ik hield haar dan na de voeding dicht tegen me aan, ontkoppelen, speen er in, en weer dicht tegen me aan. Op een gegeven moment accepteerde ze de speen..
    Heb je al geprobeerd om je partner in te schakelen? Kan hij nog iets betekenen?

    Je er bij neer leggen...tja.
    Das mooi gezegd maar ja, slaapgebrek is echt killing.
    Natuurlijk hoort het er bij maar als je 5 uur achter elkaar, onafgebroken kan slapen...
    Daar kon ik goed op functioneren en dat mag je ook gewoon wel willen.

    Is het een optie om ergens in de avond even te kolven, je man een flesje te laten geven, zodat jij om 20.00 al je bed induikt? Zou je zoon dat accepteren?
    Ik lag er zelf ook regelmatig al rond die tijd in. Even wat uurtjes pakken...
     
    Zwierezwaai, Pien86, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Lieve fijne reactie dit.

    Ik ga inderdaad toch weer inzetten op een andere speen proberen en die erin blijven ploppen. Mijn man heeft ook wel geprobeerd de nachten over te nemen, maar dan is het ukkie de halve nacht aan het huilen en flessen helpen dan ook niet. Uiteindelijk wordt je dan ook met oordoppen in wel wakker van het huilen.
     
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Wel als je daarbij voegt dat ze daarna weer naar beneden gaan. Dat is dus anders dan midden in de nacht waarbij je dat niet doet.

    En misschien zeg ik iets heel slechts en ja ik geef zelf volledig bv en met dochter ook 14mnd gedaan. Maar ik accepteer dat clusteren dus niet en dat hebben ze beide ook niet gedaan. Ik ben namelijk geen speen, zo mogen met m’n knuffelen hele dagen op me liggen maar ik word niet als speen gebruikt. Dus als je dat in de avond ook doorbreekt en een nieuwe gewenning maakt zal dat in de nacht ook beter gaan.

    Ik reageerde ook alleen met bed ritueel omdat ze zelf aangaf dat niet echt te hebben omdat je nog niet voor kan lezen. Volgens mij zijn we het er dan overeens dat dat er dus wel is ook zonder een boekje.
     
    Mammielove vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina