Nachtfles(sen)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pandora80, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora80

    Pandora80 Lid

    18 jul 2015
    76
    14
    8
    Vrouw
    Ik ben op dit moment zwanger van onze vierde. Allemaal groot geworden op flesvoeding. Nu ben ik tot nu toe bij de nachtvoeding(en) altijd naar beneden gegaan en heb ik de fles beneden klaar gemaakt en gegeven. Maar dit moet toch makkelijker kunnen? Hoe doen andere moeders dit? Wie heeft de gouden tip? Flessenwarmer naast bed? Waterkoker en fles koud water mee naar boven? Roept u maar!
     
  2. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik lees mee.

    Bij de eerste had ik als hij wakker werd wel een paar minuten om hem te maken en woonde we in een appartement dus ik liep nar de keuken.

    Nu een eengezinswoning en met de 2e heb ik wel geteld 2 minuten voor het gehuil begint. En dat is incl mijn wakker wordtijd. We begonnen met een thermoskannetje, toen een flessenwarmer. Super duur ding maar duurt echt te lang met zon ongeduldige baby die anders de oudste wakker brult.

    Nu hebben we op onze slaapkamer een magnetron... elke avond de flesjes en voeding mee naar boven en we vullen de flesjes vast met water. We doen t nog samen zodat ik de baby stil kan houden, zodra ik t flesje geef gaat mijn man verder slapen. Toch zou t fijn zijn als ik t alleen kon maar weet biet hoe.
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Thermosfles met gekookt water, flesje met koud water, lege fles en poeder toren. Half gekookt water en half koud water nemen en klaar. Hier deed altijd de 1 verschonen en de ander maakte de fles klaar. Waren we moe dan deed gewoon 1 iemand alles en moesten ze even wachten.
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Ik geef de kleine een schone luier, mijn man maakt ondertussen beneden de fles klaar. Geef hem de fles tussen ons in en leg hem dan terug in bed.
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Difrax flessenwarmer. Zodra baby wakker werd, drukte ik op de knop. Baby schone luier en inmiddels was de fles warm. Poeder erbij gooien en voila de fles is klaar. :)
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  6. Pandora80

    Pandora80 Lid

    18 jul 2015
    76
    14
    8
    Vrouw
    Tegenwoordig gaan flessenwarmers best snel he. Ik denk dat dit wel een goede optie is Hoe snel is jouw flessenwarmer ongeveer?
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ligt eraan hoe vol de fles was. In het begin was het wel rond de minuut. Bij een volle fles duurde het max. 3 min.
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  8. Pandora80

    Pandora80 Lid

    18 jul 2015
    76
    14
    8
    Vrouw
    Oooww dat is wel te doen. Bedankt! Dit lijkt mij een goede optie
     
  9. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Dit.. Alleen deed ik 1/3 en 2/3 en afhankelijk van hoe lang het in de thermosfles zat iets meer warm water...
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  10. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Beneden heb ik een waterkoker die verwarmt op 40 gr
    Boven hebben we de beaba expresso staan. Je gooit de juiste hoeveelheid water erin dat ding verwarmt het op de juiste temperatuur. Bij de eerste gebruikt en nu ook bij de 2de. Ik deed gewoon vaak eerst de fles maken snel verschonen en dan fles geven.
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  11. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Mijn flessenwarmer duurde 10 minuten, geen zin in dus. Ik neem een thermos met water op temp mee, poeder en 3 flesjes. Ik ga m'n bed niet eens uit!
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb boven een badkamer. Ik kook water, vul een thermoskan en leg dat boven in de badkamer incl poedertoren. Ze valt nu nog in slaap met de fles dus ik heb er twee. Zo is er altijd eentje al schoon en klaar om gemaakt te worden voordat ze het hele huis wakker maakt.
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  13. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Bij mij moet ze meestal gewoon even wachten... Ik probeer het wel vlug te doen maar mijn andere dochter wordt eigenlijk nooit wakker.
    Zo is het nou eenmaal...
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  14. Pandora80

    Pandora80 Lid

    18 jul 2015
    76
    14
    8
    Vrouw
    Kijk, zoiets zoek ik :)
     
  15. Pandora80

    Pandora80 Lid

    18 jul 2015
    76
    14
    8
    Vrouw
    Oh maar ik wil t vooral mezelf makkelijk maken hoor. Niet de baby :p Hier zijn ze ook nog nooit wakker geworden van een krijsende baby (hoe is dat toch mogelijk he)
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  16. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja ik ben lui hoor. Ik kook savonds een voorraad water, doe dat in ene thermos met koud water zodat het lekker warm is. Dat blijft tegen de ochtend aan warm genoeg en sochtends doe ik het opnieuw. Heb altijd binnen een mum van tijd een flesje klaar, snachts heb ik alles bij de hand. Luiers, doekjes etc.
    Slaapkamer is sochtends een battle zone met vuile luiers en flessen, maar elke minuut telt haha!
     
    Suthern en Pandora80 vinden dit leuk.
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Fles kokend water, fles koud water en een potje poeder (met juist aantal schepjes per voeding) mee naar boven werkt t snelste .
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  18. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Dit ja. Of nog beter: water al op temperatuur in de thermosbeker doen. Poedertoren alvast vullen. Water erin, poeder erbij en klaar is kees.
     
    Pandora80 vindt dit leuk.
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ja al hadden wij Omneo voeding en dat lost beter op in gekookt water, dus dat vond ik vaak prettiger en soms tegen de ochtend was het water al een flink stuk afgekoeld, dus als je er dan geen gekookt water in doet is t naar mijn idee s morgens helemaal koud, maar da's een kwestie van uitproberen misschien. Wij zijn inmiddels uit de nachtflessen en flesvoeding.:p
     
    Pandora80 en Kangerootje vinden dit leuk.
  20. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Hier ook een thermosfles met warm water (ik ga echt niet 's nachts heet en koud water mengen), poedertoren met afgemeten schepjes, fles bij de hand. Binnen een minuut konden de baby's drinken. Werkte uitstekend!
     
    Pandora80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina