Nachtlampje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rainbow88, 6 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik heb pas dit lampje/slaaptrainer bij mijn zoontje (2jaar) neer gezet.
    Hij slaapt nu door en wacht tot het zonnetje s morgens op komt.
    Hij vind zijn speentjes ook zelf terug nu.
    Kortom hij voelt zich precies veiliger.

    Echter lees ik bijna overal dat licht 's nachts wordt afgeraden.. Klopt dit?

    Het is een zacht gelig licht. Eerder schemerig , niet heel fel.

    Nog kindjes die niet zonder een lampje kunnen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Mijn dochter van 8 slaapt altijd met zo'n lampje wat in het stopcontact zit. Het is LED licht, dus heel zacht. Ik zou er niet bij kunnen slapen, maar zij slaapt er prima bij.

    Zoontje heeft zo'n led lampje wat vanzelf uitgaat na 10 min ofzo. Ideaal, die dingen worden niet warm dus kunnen gewoon mee in bed. Zoontje heeft hem op zijn kussen staan tussen de knuffels.
    Je hebt ze van nijntje, woezel en pip, dikkie dik en nog andere figuren.
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  3. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Onze oudste is bang voor het donker en slaapt met licht (plafondlamp en nachtlampje) aan. Als ik ‘s avonds naar bed ga doe ik het grote licht uit.
    Ik kan absoluut niet slapen als het ook maar een beetje licht is, maar hij slaapt beter met licht aan.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn kinderen hebben allemaal een fase gehad dat ze met minimaal een schemerlamp maar liefst nog het grote licht aan sliepen. Die deed ik ook nooit uit als ze sliepen omdat ze dan altijd midden in de nacht wakker werden. Ze slapen nu alledrie in het pikdonker.
    De vierde wordt altijd wakker als de schemerlamp niet brandt, ik vermoed dat ze gaat huilen als ze dus niks ziet als ze half wakker wordt. Met de lamp aan slaapt ze gewoon door. Tenminste, dan horen we haar verder niet.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Hier slapen ze allebei met een nachtlampje. De een zazu pinguïn, de ander zo’n wasbeerding van de Ikea.
    Ze vallen in meestal in slaap met hun bedlamp er nog bij aan, maar die zetten we wel uit als we zelf naar bed gaan
     
  6. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Mijn oudste slaapt met een Zazu schaap slaaptrainer die snachts rood is en een led lampje in stopcontact. Anders slaapt hij niet, dus vind het prima.
     
  7. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Mijn dochter slaapt het rode lampje van sam het schaap (slaaptrainer) en een konijnenlampje daarvan kan je zelf de kleur en helderheid van instellen. Die kan ook mee in bed wordt niet warm en is zacht. Die staat altijd op blauw en heel zacht licht.
     
  8. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier slapen ze allebei (7 en 3) met een nachtlampje van de gamma. Het geeft blauw licht. De jongste werd pas geleden ‘s nachts wakker en zei: donker eng. Toen zijn we er bij hem mee begonnen. Dochter ook rond die leeftijd.
     
  9. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Bij onze slapen ze met de blauwe sterrenlamp van de ikea.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.157
    113
    Hier de pinguin van zazu, nijntje draagbare batterij lampje met schakelaartje en een hema poezenlampje die vanzelf uit gaat. De pinguin en de poes staan op een plankje, nijntje zet ze zelf op haar vaste plekje van dr ikeabed maar als er wat is neemt ze die mee. Ik ben altijd blij als de batterij wat leger is van dat nijntje lampje, want die is met volle batterijen wel wat aan de te felle kant.

    Als ik merk dat ze een onrustige periode heeft dan laat ik een nachtlampje bij mij in de kamer ook branden. Heb t al 1x voor elkaar weten te krijgen tegen de kopse kant van mn deur te lopen toen ze voor de zoveelste keer uit dr kamer kwam. Sindsdien zet ik maar een lampje aan als t weer zo'n nacht is.

    We zitten al een tijdje in de spoken en monsters fase dat begon toen ze net 3 werd.
     

Deel Deze Pagina