Nachtlenzen

Discussie in 'De lounge' gestart door ClaireDeLune, 22 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    966
    1.692
    93
    Nederland
    Wie heeft er ervaring mee?
    Ik heb ze sinds gister en afgelopen nacht was niet echt een pretje. Slecht geslapen, vaak wakker want ik heb het idee dat er zand in mijn ogen zegt.
    De opticien zegt dat het beter wordt, maar ik geloof er niks van hahaha.
    Daarnet laten meten en mijn rechter is van -4 naar -1.75 gegaan. De linker van -4.25 naar -3.75 helaas. Daar had ik ook het meeste last van.
     
  2. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Al jaren! Wat eventueel kan helpen is een drupje hylo gel van te voren in de lens. Bij droge ogen zitten ze inderdaad voor geen meter. Maar je opticien heeft gelijk, het wordt beter. Ik wil niet anders meer!
     
    ClaireDeLune vindt dit leuk.
  3. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    966
    1.692
    93
    Nederland
    Heb ik er bij gekregen en die heb ik in de lens gedaan. Nu wel knallende koppijn van het slaaptekort en afnemende sterkte nu. Helaas nog een dag vol met klanten. Hoop dat ik er vanavond minder last van heb.
     
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Eerste week vond ik vermoeiend en pittig. Daarna super blij mee. Even doorbijten.
     
    ClaireDeLune vindt dit leuk.
  5. Vedra

    Vedra Lid

    8 mrt 2023
    27
    15
    3
    Vrouw
    Nog nooit van gehoord! Betekent dit dat je lenzen draagt als je slaapt en je wakker wordt met betere ogen? Whaaaat!?:D
     
  6. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Kort door de bocht wel ja. ;)
     
  7. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.304
    7.259
    113
    Even een vraag daar over :p

    Wat is voor jou het voordeel van nachtlenzen? Ik zie het zelf vooral alleen nog als: of je nu in de avond je lenzen in doet of in de ochtend. Plus angst dat lens achter oog schiet in nacht.
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik heb er een, al 19 jaar en bevalt prima. Ik kwam van harde lenzen dus was het gevoel wel gewend. Ik heb zelf rond de -2, maar weet niet meer hoelang ik erover heb gedaan om de sterkte goed te krijgen. Ik kan mijn lens prima om de nacht dragen en zie de tweede dat wel ietsje minder, maar niet storend. Als ik lang moet rijden, congres of zo doe ik hem wel in de nacht ervoor.

    Ik vind het ideaal om je nooit meer wazig ziet, en ook geen last van airco’s qua droogte.

    Enige nadeel is dat je niet echt een backup hebt als je ze even niet in kan als je bijvoorbeeld een oogontsteking hebt. maar dat is maar twee keer voorgekomen tot nu toe.

    Hier maar 1 lens, andere oog is plus en daar draag ik geen correctie voor (soort van lui ook).
     
  9. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    966
    1.692
    93
    Nederland
    Ik duik en zwem veel en met zachte lenzen is dat voor mij erg lastig, ze vallen er heel snel uit in het water. Dit is een tussen oplossing. Als dit niet lukt ga ik ze laten laseren.

    Vannacht ging het beter. Niet meer zo pijnlijk. Wel irritant genoeg om er 2 keer wakker van te worden. Het voelt heel droog aan dus heb even gedruppeld halverwege. Zicht is hetzelfde als gister. Misschien iets beter. Hoop dat het niet te lang duurt.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  10. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Klinkt goed nachtlenzen!
    Halen jullie deze gewoon bij de opticien?
    En hoelang doe je met een paar nachtlenzen, ook gewoon een maand?
     
  11. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    966
    1.692
    93
    Nederland
    Ja bij de opticien en ze kunnen minimaal een jaar mee. Zijn dus wel harde lenzen.
     
  12. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    De eerste week vond ik toen ook vervelend. Daarna echt een paar jaar probleemloos gedragen. Vond het heel fijn om overdag geen last te hebben van lensen en gewoon te kunnen zien. Heb ze uiteindelijk 7 jaar gedragen. De laatste periode heb ik er wel veel last van gehad, alsof mijn ogen er niet meer tegen konden ofzo. Toen heb ik er voor gekozen om mijn ogen te laten laseren.
     
  13. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Dat kan fysiek gezien niet ;)
     
  14. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    966
    1.692
    93
    Nederland
    Echt wat een drama nog steeds. Elke 3 uur wakker.
    Links is nog steeds -3.75 en rechts -1.5. Verminderde traanvocht.
    Nu dus ook flink misselijk door verschil in zicht ondanks lenzen.
    Ik ga er dus mee ophouden en me verdiepen in laseren. Iemand goede ervaring met een bepaalde kliniek?
     

Deel Deze Pagina