Nachtvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lootje, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Hoi!
    Ons zoontje is nu 6 weken oud. Ook al is dit het derde kind wat borstvoeding krijg, toch even wat vraagjes!
    Rond een uur of half elf 's avonds krijgt zoontje de laatste voeding en dan komt hij ergens tussen 3 en 5 voor de volgende voeding. Vaak drinkt hij dan 1 borst.
    Nu wissel ik de borst die ik geef steeds af; start weer met de borst waar hij het laatst aan dronk. Maar vannacht bijvoorbeeld was de linkerborst aan de beurt maar stond de rechterborst op knappen. Toch maar met links begonnen en rechts aangeboden maar die wilde hij niet meer. Met als gevolg vanmorgen een pijnlijke borst, die hij gelukkig wel goed leegdronk.
    Kan ik 's nachts toch beter de meest volle borst geven? Wat is jullie advies?
    Verder; zoontje lijkt een onrustige drinker, hapt aan, drinkt een paar slokken en laat weer los. Wat zou de reden kunnen zijn? Teveel melk wellicht? Spruw lijkt het niet te zijn.

    Vast bedankt voor jullie reacties!
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wisselen is goed, maar als één borst voor welke reden dan ook te vol is, geef je die natuurlijk best eerst.

    Wat de onrust betreft: misschien een te sterke stroom in het begin? Probeer eens de eerste melk op te vangen in een doek en dan pas te laten drinken. Of Google eens op biological nurturing. Als je je baby tegen de zwaartekracht laat drinken, komt de melk minder snel. Misschien helpt dat?
     
  3. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.639
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Eerst de volle borst aanbieden. Hier rommelt het ook wel eens snachts waardoor ze dan maar 1 borst drinkt en dan bied ik ook de volste borst aan.

    Drinkt je zoon aan het begin onrustig of de hele voeding? Hier is het vaak aan het begin en helpt het enorm als ik met de hand in een paar minuutjes de druk eraf kolf.
     

Deel Deze Pagina