Nachtzweet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BabsieG, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

#1 BabsieG, 30 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2010
    Hallo dames,

Heb een beetje een vieze vraag, maar hebben jullie na jullie ei ook last van nachtzweet? Ik maak me er een beetje zorgen om, omdat dit ook een overgangssymptoom kan zijn en mijn zusje, mijn nicht en overgrootmoeder al vroeg in de overgang waren. Ik krijg ook steeds meer last van bloedverlies voor NOD. Eerst was het een paar dagen voor NOD alleen nog een beetje bruin, de laatste jaren is dat verergerd tot een donkerbruine drap met een beetje helderrood bloed erdoorheen (sorry voor deze ranzige praat :)), zo erg dat ik al half ongi lijk te zijn, maar dat is het dan nog niet. Mijn temperatuur daalt dan ook al. Vorig jaar zei mijn fertiliteitsarts dat dit bruin-/bloedverlies geen kwaad kan - mijn FSH en Progesteron waren toen ook goed - maar mij was toen nog niet bekend dat mijn familieleden vervroegd in de overgang waren en over die nachtelijke zweetaanvallen heb ik het nooit gehad. Vroeger had ik nooit nachtzweet. Vorig jaar had ik het al wel weet ik, maar weet niet wanneer dit is begonnen. Mijn zusje is binnen 2 jaar door de hele overgang gegaan, dus ik weet dat het heel snel kan gaan. Ben niet meer onder behandeling van een arts en wil niet om elk wissewasje naar een arts rennen, dus hoop door ervaringen hier wat wijzer te worden. Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Aprill

Aprill Niet meer actief

Ze zeggen dat het erfelijk kan zijn, vroeg in de overgang... Mijn moeder vertelde laats dat ze heftiger menstrueerde hoe dichter ze op de overgang zal (vele stolsels).
    Mijn oma was heel vroeg in de overgang mijn moeder gelukkig pas met 50... Ik heb ook hele heftige menstruaties gekregen sinds dat ik geen pil meer gebruik 2,5 jaar geleden.
    Nachtzweten heb ik wel eens na de eisprong (dus na de temp-verhoging)...
    Ik geloof dat ze kunnen testen via bloedonderzoek of je in de overgang bent. Ik zou toch even naar de huisarts gaan, want vroeg in de overgang is erfelijk en als je een kinderwens hebt heel belangrijk om te weten ;)

3. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Aprill, bedankt voor je reactie. Ik heb nog wel kinderwens, maar de kans dat dat bij ons nog gaat lukken is sowieso praktisch nihil. Bloedonderzoek heb ik vorig jaar gehad (FSH) en dat was toen goed. Misschien dat ik het binnenkort nog een keer laat uitvoeren. Vind het alleen vervelend om weer naar een arts te gaan, want ben er de laatste jaren zo vaak geweest, maar dit is wel een goede reden lijkt mij.

Deel Deze Pagina