Naderende Bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door inniedepooh, 28 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inniedepooh

    inniedepooh Actief lid

    15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Hi mama’s! (Ohnee titel vergeten te veranderen!!)

    Ik ben vandaag 39+4 en er is mij gister verteld dat ik word ingeleid ivm een achter groei van de baby. Ze word namelijk meer dan een maand kleiner geschat dan ze hoort te zijn aangezien er iets mis zou zijn met mijn placenta en zou ze dus beter groeien buiten mijn buik. Dit is me heel erg overvallen omdat er nooit iets was gezegd over dat ze misschien wel te klein zou zijn.

    Ballonetje heb ik al gehad en die heeft goed zijn werking gedaan na 5,5 uur viel hij er zo uit; maar dit was niet zonder pijn. Leek wel alsof ik al in zo’n weeënstorm zat waar ik de heletijd over las. Was zo’n opluchting na 2 uurtjes dat de storm stopte en ik steeds rustig op adem kon komen tot t moment dat ie eruit ging, toen was alle pijn ook gelijk weg.

    Ben nu wel heel erg bang voor over een paar uur. Om half 7 worden mijn vliezen gebroken en krijg ik infuus. Ik zit al na te denken over een ruggenprik maar ben ergens ook heel bang voor naalden en vind het infuus al een heel ding.

    Zijn er tips of dingen waar ik naar zou kunnen vragen. Nooit vanuit gegaan dat ik medisch zou worden en dus in het ziekenhuis zou moeten bevallen dmv medicatie.

    Alle soorten tips/verhalen zijn welkom; ik ben voor nu eigenlijk helemaal niet voorbereid waar ik achteraf best spijt van heb. Vooral omdat ik een angststoornis heb voor onbekende dingen. (Daarbij is dit mijn eerste kindje en vond ik de bevalling sowieso al heel erg spannend maar moet ik nu te veel van mijn geboorteplan waar ik me zo op had gefocused afwijken)
     
  2. roever

    roever Niet meer actief


    Hoi hoi!

    wat naar dat je er zo gespannen ingaat!
    Ik ben eigenlijk niet meer echt aanwezig op dit forum…. Behalve vandaag!
    En vind het spijtig te lezen dat je verder geen reacties hebt gehad die je gerust konden stellen.

    wél hoop ik dat je een mooie bevalling hebt gehad en nu je kindje heerlijk in je armen hebt mogen sluiten! <3
     
    inniedepooh vindt dit leuk.
  3. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.296
    1.104
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring, maar wel zelf ervaring met angsten (hypochondrie). Ik wilde even zeggen dat je mag vertrouwen op je lichaam ❤️ Je doet het goed! Heel veel succes!

    Wil je nog laten weten hoe het is gegaan?
     
    inniedepooh vindt dit leuk.
  4. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.804
    2.537
    113
    Vrouw
    Mijn tip voor jou wees duidelijk naar de zorgverleners dat je angsten hebt en waar je bang voor bent. En dat ze dus weten dat je Bijv makkelijk in paniek kan raken als je de controle verliest. Spreek met je partner af wat hij daar ook op let.
     
    inniedepooh vindt dit leuk.
  5. inniedepooh

    inniedepooh Actief lid

    15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Helaas kan ik niet spreken van een droombevalling.

    Infuus was geprikt, vliezen gebroken, weeënopwekkers aan en nog geen kwartier later weer uit. Mijn kleine meid had te weinig reservaten om de weeën op te kunnen vangen. Nog geen 10 minuten later zat ik op de operatietafel voor een spoedkeizersnee.

    Wat een helse pijn voel ik nu.

    Gelukkig is de kleine wel lekker aan het slapen naast me maar geen idee hoe ik de komende paar dagen door deze pijn heen kom. Mn grootste nachtmerries voor een bevalling zijn allemaal uitgekomen helaas. (Hoewel het het allemaal waard is voor de kleine meid natuurlijk)
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    He wat naar zoals het gelopen is. Eerst schrikken met best aardige achterstand (bijzonder dat ze dat niet eerder meldden) vervolgens ballon ellende en dan alsnog op de ok belanden.

    Ik vermoed dat ongeacht welk plan je had geschreven, je dat ook niet had kunnen voorzien. Niet op die manier in elk geval.

    Het belangrijkste is er nu in elk geval!

    Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine meid. Gaat alles goed met haar?

    Met een keizersnede hebben andere dames ongetwijfeld meer ervaring. Ik weet alleen dat je echt rustig aan moet doen maar daar heb je ook geen bal aan.

    Hopelijk zakt de pijn flink wat weg de komende dagen en heb je heerlijke momenten met de kleine meid en een leuke lieve kraamzorgster.
     
    inniedepooh vindt dit leuk.
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de kleine meid!
    Je kan je nog zo goed voorbereiden maar bijna alle bevallingen gaan anders dan je graag zou willen/gedacht had. Fijn dat ze zo snel ingegrepen hebben voor een keizersnee!

    Je mag naast paracetamol en diclofenac ook eventuele andere pijnstillers vragen.
    De pijn word echt beter ook al heb je dat gevoel in begin niet. Pak goed je rust tussendoor ook als het mogelijk is, en houd je aan de voorschriften na een keizersnee.
     
    Roos2630 en inniedepooh vinden dit leuk.
  8. inniedepooh

    inniedepooh Actief lid

    15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Alles gaat goed met de kleine, ze doet het supergoed dus het was het allemaal waard. De medewerkers in het ziekenhuis zijn ook heel aardig en behulpzaam.
    We mogen dan ook binnen no-time weer naar huis :D
     
    roever vindt dit leuk.
  9. inniedepooh

    inniedepooh Actief lid

    15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Ik leef op het moment echt naar de momenten toe van paracetemol (ookal is het gezichtje van mijn dochtertje de beste pijnstilling). Gelukkig is de meeste pijn van gister nu al een heel stuk minder geworden.

    Zolang het goed gaat met haar kan het me niets schelen hoe beroerd ik me voel ❤️.
     
    roever vindt dit leuk.
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je dochter!

    Heb je alleen paracetamol? Ik had de eerste nacht morfine en daarna een aantal dagen paracetamol en diclofenac samen. Sterkte met het herstel!
     
  11. inniedepooh

    inniedepooh Actief lid

    15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw

    Dankjewel!

    Paracetemol en Diclofenac neem ik op t moment, is ook het enige dat ik aangeboden krijg. Zit op t einde van dag 2 en de pijn is eigenlijk zo goed als weg. Het zit nu allemaal meer tussen mn oren; bang voor de pijn die ik heb gevoeld.
    Goed bijgekomen dus van de schrik! Heb zin om morgen naar huis te gaan met de kleine en haar voor te stellen aan iedereen :D
     
    Loveischocola en JupitR vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina