Ik heb weinig ervaring met kindjes uit mijn directe omgeving, maar van wat ik weet is dat ze pappa of mamma wel na doen als ze iets kunnen (zoals tong uitsteken, zwaaien). Aaron doet dit niet en ik vraag me af of dit nog komt omdat het bij een bepaalde leeftijd hoort of dat hij gewoon een eigenzinnig kind is? Hij kan bijvoorbeeld wel tong uitsteken, zwaaien, kusgeluiden, tong klakken. Maar als ik het doe, doet hij het niet na. Hij doet het alleen als hij zelf zit te spelen. Dus....is dit normaal of maak ik me weer zorgen om niks?
Ik denk dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken hoor! Moet zeggen dat ik het zelfs knap vind dat hij al kan zwaaien met 8 maanden! Ook echt bedoeld om iemand uit te zwaaien? Jesper is nu bijna negen maanden en begint nu pas wat dingen na te doen, zoals met de handjes op tafel slaan en als ik hem in z'n gezichtje blaas, probeert hij ook te blazen. En ik sta er juist versteld van dat hij dit met 9 maanden al kan. Groetjes, MissX
Nee absoluut niet bewust. Echt te pas en te onpas. Het is ook echt halfslachtig zwaaien nog hihi. Maar zoals ik al zei: ik weet echt heel weinig van baby's en wat ik kan verwachten en wat normaal is en wat niet. Dus ik maak me nogal snel zorgen om dit soort dingen
Je moet maar zo denken: als hij lekker in z'n velletje zit en lekker onderzoekend is, dan is het goed. Stel dat hij met het een of ander achter zou lopen, dan kun je daar toch (meestal) weinig of niets aan doen op deze leeftijd. Komt vanzelf. Maar ik begrijp je zorgen goed hoor. Jesper is bijna 9 maanden en stopt niets zelf in z'n mondje. Geen eten, geen speelgoed, niets. Ook heel erg vreemd voor een baby van zijn leeftijd. Ik stimuleer het zoveel mogelijk, maar komt vanzelf wel. Kan er toch niets aan veranderen. Verder doet hij het super, dus zal vast wel goed komen.
hoi, geen zorgen maken hoor, heb inmiddels al redelijk wat ervaring met andere kindjes en dat is met 8 maanden niet gek hoor dat hij dat nog niet doet. Zwaaien is idd al heel knap. Meestal zitten ze rond deze leeftijd in de fase dat ze veel kijken en observeren, dat slaan ze allemaal op in dat kleine hoofdje en dan zie je de komende maanden dat het eruit komt.
Dank jullie wel!! Dat stelt weer enorm gerust (ben ook zo'n muts af en toe). Hij is inderdaad veel aan het observeren en kan met uitpuilende ogen kijken naar wat ik doe. P.S. Dat zwaaien is echt halfslachtig. Hij gebruikt alleen zijn arm en nog niet zijn hand . Maar het begin is er.
Nee joh, geen zorgen, en niet je druk om maken. En al helemaal niet luisteren naar verhalen over de 'wonder-kinderen'. HIer zijn ze 9 maanden en mijn zoontje kan sinds 3 dagen in zijn handjes klappen als je het bijbehorende liedje zingt. en hij doet ons na met gapen en zo.. maar ik vind dit echt al heel knap. De meiden maken ook allerlei grimasen, maar echt als het zelf willen. NOg totaal geen sprake van nadoen.
Hihihi, met acht maanden al dingen nadoen? Dan zou hij wel superman moeten zijn! Jesse doet het nog maar sinds kort en die is al twee geweest. En toch is d'r niks mis met hem. Dus niets om je zorgen over te maken hoor!