Nagellak remover

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daydreamy, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraagje wat betreft nagellak remover, ik weet dat aceton slecht is om te gebruiken, maar hoe zit het met nagellak remover zonder aceton?
    Is dat wel verstandig om te gebruiken?
     
  2. Puck70

    Puck70 Bekend lid

    6 jan 2008
    759
    0
    0
    Uhmmm, ja, maar niet teveel van drinken hoor! ;)

    Nee, ik zou niet weten waarom je dat niet mag gebruiken. Hele dagen met je neus erboven hangen lijkt me niet zo goed, maar je nagellak eraf halen is toch zo gebeurd?
    Anders heb je ook van de pads om je nagellak eraf de halen, daar komt in ieder geval een minder scherpe geur vanaf, of je gaat even buiten staan als je je nagellak eraf haalt.
     
  3. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zie ook niet waarom dat niet zou kunnen :rolleyes:

    Ik geloof dat mn verloskundige iets zei over niet te panisch doen als je zwanger bent ;) 8) toen ik vertelde dat ik elke dag neusspray gebruik. En dat was alleen maar om mn medicijngebruik te vertellen ;)
     
  4. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hahaha bedankt voor de reacties :)
    Ik zal dan toch voor de zekerheid buiten even m'n nagellak eraf halen ;)
     
  5. Bellabella

    Bellabella Fanatiek lid

    12 jun 2008
    1.082
    0
    0
    Gooi
    Ik dacht je helemaal geen nagellak mag gebruiken tijdens de zwangerschap? :rolleyes:
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt, en gene shampoo, haarlak, gel, parfum, bodylotion, conditioner, haarmaskertjes, gezichtmaskers, mascara, makeup, lippenstift, oorbellen ivm de nikkel, lenzen, haarelastiekjes, scheerschuim etc [​IMG]


    :) Komop mensen, zwanger zijn is niet zo erg dat je niets meer mag gebruiken hoor :p
     
  7. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    whahahahhaha ik leef in een soortemet zuurstofcabine al 18 weken lang en kom er pas uit als ik bevallen ben.
    we laten ons soms wel van alles aanpraten he!
    over 10 jaar mag een zwangere niet eens meer ademen zonder zuurstofmaskertje.
    en dat van geen nagellak gebruiken heb ik ook gelezen hoor in een tijdshrift.
    maar daar zeggen ze ook dat je uit moet kijken met ontbijtkoek.
    nou alles met mate kan geenkwaad en als je je nagels schoonmaakt doe ik dat gewoon binnen
    maar ga er niet aan snuifen.
     
  8. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik gebruik gewoon pure aceton om me nagels schoontemaken en ook nagels van mijn clienten maar ik daarmee schoon niks aan het handje
     
  9. Bellabella

    Bellabella Fanatiek lid

    12 jun 2008
    1.082
    0
    0
    Gooi
    Ik snap niet zo goed waarom als iets waarschijnlijk niet goed is voor je baby, je het dan gewoon wel doet omdat je anders echt "niets" meer mag...

    Als ik lees dat nagellak niet verstandig is, hoef ik geen nagellak op. Ontbijtkoek mag je wel eten alleen niet zoveel. Dan eet je toch wat minder? Wat boeit dat?
    Ik lees wel vaker hier op het forum dat mensen dan zwangerschap als een ziekte zouden zien omdat ze niets meer mogen eten/drinken/roken. Ik begrijp die mentalitiet niet. Je bent zwanger dus moet je 9 maanden rekening houden met en verantwoordelijkheid nemen voor je kleine.

    Dus ik zou geen aceton gebruiken als je weet dat dat niet verstandig is.
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    En ik begrijp de mentaliteit niet van mensen die bij van alles roepen dat het niet goed zou zijn. Typisch geval van de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt vind ik dat.

    Je geeft zelf een goed voorbeeld door te zeggen `je mag niet zoveel ontbijtkoek eten´. Heb je wel eens opgezocht hoeveel `veel´ in dit geval is? Dat is meer dan een paar hele ontbijtkoeken per dag. Dus om daar rekening mee te houden....... hoeveel mensen ken jij die meer dan 2, 4 of 10 ontbijtkoeken eten? ;)


    Hetzelfde geldt voor aceton: als je aceton-verslaafde bent en het 10 uur per dag snuift, dan ben je ongezond bezig. Maar je nagellak afhalen, daar loopt je kind niets van op.
     
  11. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    precies van je nagellak afhalen met aceton loopt je kindje echt niks op hoor

    anders zou wij nagelstyliste in de periode van onze zwangerschap niet kunnen werken

    met de goede afzuiging is er niks aan het handje hoor en aceton geur vervliegt dus geloof me de kans dat je kindje iets oploopt omdat je 1 keer in de week je nagellak eraf hhaalt is superrrrrrrrrrrr klein

    mensen doen tegenwooridg zo ontzettend of zwanger zijn een ziekte is en dat je op alles moet letten hoe ging dat vroeger dan wel niet :rolleyes:
     
  12. Niet meer actief

    Daar ben ik het volkomen mee eens.. zwanger zijn is geen ziekte
     
  13. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    hmmz was ook niet best anders
    heb altijd gel nagels ;)
    en nix aan de hand met de beeb tot nu toe en me dochter heeft er ook niks aan overgehouden

    kuzz
     
  14. Domino85

    Domino85 Bekend lid

    17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    werk op een laboratorium met allemaal chemische stoffen en idd ook met aceton, zolang je er idd geen uren bovenhangt is er niets aan de hand

    http://www.cdc.gov/niosh/ipcsndut/ndut0087.html

    Dit is een msds van acetone, lees maar eens
     

Deel Deze Pagina