Naketano jas gewassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pnina, 19 apr 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pnina

    Pnina Nieuw lid

    19 apr 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Heeft iemand wel eens (per ongeluk?) een Naketano jas gewassen?
    Ik houd niet van 'dry clean only', maar de prijs van de jas is wel dusdanig dat ik nu niet zomaar durf te gaan wassen. Toch verbaast het me, een jas wordt wel regelmatig nat, maar mag niet gewassen worden?
    Ik ben dus op zoek naar mensen met ervaring wat er gebeurt.
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik lees mee.

    Zat zelf te overwegen hem naar de stomerij te brengen
     
  3. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb mn Naketano jas gewassen ja. Helemaal expres. En hij heeft het overleeft hoor. Ik was heel veel dingen die ‘dry clean only’ zijn, gewoon in de wasmachine. Net als dat ik alles gewoon in de droger gooi wat er zogenaamd niet in mag. Ik heb geen geduld voor diva kleding, die een prinsessen behandeling nodig heeft. Als je te diva blijkt te zijn voor mijn huishouden, dan hoorde je hier sowieso al niet. :roflmao::roflmao: Maar heb nog maar 1 keer wat weg moeten doen omdat het daarna verpest was. :D
     
    Aegyo, Youtan, suus1983 en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ik was alles zelf haha, van de pakken van mijn man tot mijn wollen mantels. Ik breng echt niks naar de stomerij.

    In het geval van jouw jas zou ik hem wassen met heel weinig wasmiddel op handwasprogramma (of iets dergelijks) op max 30 graden, niet in de hoogste stand centrifugeren, maar zeg op 900 toeren.

    Hem om een hangertje laten drogen, eventueel strijken (let op, hij kan glanzend worden, net welke stof je hebt, dus gebruik een theedoek dan!! En als hij klaar is inspuiten met waterdicht spul.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Geweldig omschreven :roflmao:
    Ik deel je mening trouwens niet. Ik durf veel te wassen waar dry clean only op staat (doe ik dan op een koud handwas of wol programma) maar alles in de droger?! In mijn ogen ben je dan echt een dare devil :eek::p
     
    Youtan, iMoeder en suus1983 vinden dit leuk.
  6. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Ik ben ook zo'n persoon die na 9 jaar opzich zelf wonend tegen haar moeder klaagt dat ik vrouwen die witte was wit houden echt kan bewonderen. Moeke gaf me de tip om dan ook wasmiddel voor de witte was te gebruiken:confused:

    Dus ja, mijn vent heeft deze jas en ik heb 'm al 3 x gewassen en dat is aardig gelukt! Toevalstreffer in mijn geval maar het kan dus....:oops:
     
  7. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb vorig jaar mijn winterjas gewassen. Deze kwam er vol met witte vlekken uit en duurde 4 dagen voordat hij eens droog was..

    Ik heb hem daarna naar de stomerij gebracht, witte vlekken eruit!
    Dus ik breng mijn jas voordat ieder jaar naar de stomerij
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Misschien staat erop niet wassen omdat het waterafstotende laagje eraf gaat?
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.396
    113
    Je hebt tech-wasmiddel speciaal voor jassen met een waterafstotend laagje enzo.

    En inderdaad daarna weer inspuiten
     
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn Naketano is al een paar keer (door mijn man ;)) gewassen en is nog net zo mooi! Flesje harmisol erbij en weer waterdicht ook.
     

Deel Deze Pagina