nakomeling

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door yofoda, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yofoda

    yofoda Actief lid

    Heeft er iemand ervaring met oudere kinderen en hun gedrag als er een broertje of zusje bij komt.
    Mijn dochter van negen is heel dwars wil niet slapen niet luisteren ze zegt dat ze het doet maar ze doet het niet.
    Als we haar iets vragen doet ze het niet krijg ik ene grote mond.
    Gelukkig is ze voor haar broertje heeeeel lief ze laat zien hoe de babygym werkt of ze troost hem als ie huilt. Dat is het probleem niet maar haar gedrag tegen over ons pfffff

    groetjes jolanda
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik was 10 dat mn broertje kwam maar nee, niet dat ík mij iig herinner. Hihi :) .
     
  3. yofoda

    yofoda Actief lid

    Mijn zus was 12 toen ik geboren werd en mijn zus heeft me leven ondragelijk gemaakt die was heel erg jaloers.
    En nu nog wel omdat ik al twee kids heb en me zus kan geen kinderen krijgen.

    groetjes jolanda
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat lijkt me heel erg! Ikzelf kon mn zusje vroeger ook schieten ;) , maar nu zijn we vriendinnen. Maar dit komt ook doordat wij behoorlijk wat hebben meegemaakt samen denk ik.
     
  5. yofoda

    yofoda Actief lid

    De relatie met mijn zus is wel redelijk nu ik kan aardig met haar opschieten maar vriendinnen zijn we niet ik ga wel regelmatig bij haar langs. Ze woont alleen niet in de buurt ze woont 70 km verderop ik zie haar een keer in de twee of drie maanden en we msnen veel met de webcam dan kan ze lucas ook nog zien en ik stuur veel fotos van hem op.

    groetjes jolanda
     
  6. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik en m'n zus schillen 8 jaar
    We konden toen ze klein was perfect vinden, doch toen ze een jaar of 7-8 werd hebben we beginnen ruzie maken en dat heeft aangehouden toen ik trouwde en het huis uit was.
    Maar het is niet bij iedereen zo he
     
  7. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik heb net problemen met de jongste (net 5) :(
    Die wil de baby niet omdat het een jongen is en blijft ervan overtuigd. Hoe dichterbij de bevalling komt, hoe moeilijker hij doet.
    De oudste (volgende maand 7) kijkt er enorm naar uit, is al een tijdje aan het oefenen op een pop die hij van het buurmeisje heeft afgesnoept (pampers, flesje, kleertjes aan- en uitdoen, hij legt die in de wandelwagen om deze uit te testen, noem maar op) en is elke ochtend teleurgesteld omdat de baby er nog niet is.

    Z'n psych (hij heeft ADHD, is in therapie daarvoor) had me al kunnen verzekeren dat het de goede kant op ging gaan.
    De reden van de jaloesie bij de jongste zou komen door het feit dat hij al 5 jaar de kleinste is en dat daar binnenkort verandering in komt.

    Misschien is dat bij jouw dochter ook zoiets? "Ik ben aan kant geschoven voor de baby" (om het ff héél cru te stellen)

    Ik wens je veel succes in het vinden van een oplossing!
     
  8. fransje

    fransje Lid

    25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    Hoi,

    Ook ik heb twee grotere kinderen 1 van 11 en 1 van 9.
    Ik denk dat het een vorm van aandacht vragen is, want dat merk ik bij mij thuis ook wel. Je zal net als ik momenteel ook erg veel bezig zijn met de verzorging van je zoontje, maar ik denk dat je dochter oud genoeg is om daar eens een gesprekje over te hebben, en duidelijk uitlegt dat je dit gedrag niet waardeer. Wat ik doe als de kleine ligt te slapen, ik geef dan juist extra aandacht aan de jongens. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Succes.

    groetjes françoise
     
  9. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Weten doe ik het nog niet maar ik verwacht hier geen problemen omdat t leetijdsverschil zo groot is. Kan me in ieder geval niet indenken dat mn oudste van 18 jaloers op de kleine gaat worden.
    En ook die van 16 en 14 zijn al zo "oud" dat k geen problemen verwacht.
    Ze zullen hooguit eens boos worden als de kleine aan t jengelen is en hun dat stoort, of dat ze rekening moeten houden met slaaptijden straks.
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik vermoed ook dat het een vorm vvan jaloersie is

    ik heb het gemerkt bij me oudste dochter , zij scheelt 11 jaar met Caitlin

    haar gedrag werdt onuitstaanbaar , deed alles om maar in de spotlight's te staan

    nu Caitlin ouder is en ze er meer mee kan gaat het beter
    merkt ook dat ik minder tijd aan haar hoef te besteden omdat ze meer zelfstandiger wordt

    vraagt niet constant de aandacht meer en speelt fijn zelf

    me oudste gaat ook meer met haar om nu omdat het niet zo eng meer is en ze meer durft met haar zusje

    maar de leeftijd van 9 is volgens mij meer aandacht en jaloersie
    omdat ze zich opzij geschoven voelt voor de baby

    heb mijn zoon wel eens horen zeggen ik ga mama daar niet mee lastig vallen want ze heeft het al druk genoeg met Caitlin

    kijk dus uit dat je je ander kiddies niet vergeet :)
    ook zij hebben je aandacht nodig
     
  11. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    we zijn ook kerjeus wat het bij ons gaat geven

    we hebben dan 12 en 11 jaar verschil
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @zizo, zelfde al bij mij dus :)
     
  13. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn dochter is 10 en die is niets veranderd sinds de kleine. mijn zoon is 13 en dat gaat ook goed. geen jaloezie alleen maar veel liefde en aandacht. het leven gaat hier gewoon door, alleen met een baby er bij.
    ik vind het juist een voordeel dat ze al zo groot zijn, ze zijn er veel meer bij betrokken.
     
  14. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    mijn zoons zijn 14 en 9 jaar oud. De kleine heeft 3 vaders :)
     

Deel Deze Pagina