Nanny / opvang aan huis

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Edith1987, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hallo,

    Wij overwegen om voor 1 dag in de week een nanny / opvang aan huis te regelen. Dit is dan voor 3 schoolgaande kinderen en 1 dreumes. De opvang gaat via een gastouderbureau. Ik lees bijv. dat de nanny bij ziekte 6 weken doorbetaald moet worden en dat zij ook 4 weken betaalde vakantie per jaar heeft. Dat zijn natuurlijk grote verschillen met een "reguliere" gastouder. Voordeel lijkt mij dat kinderen na schooltijd gewoon hun eigen ding kunnen doen en dat iedereen op 1 adres is. Nu heb ik soms dat ik de kinderen op 2 verschillende adresjes moet ophalen.

    Wie heeft ervaring met deze opvangvorm en wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik heb er over nagedacht maar toch niet gedaan. Vond de nadelen te groot naast dat het hier vrijwel onmogelijk is om te regelen.
    Maar de vakanties, dan zit je zonder. Daarnaast ook als ze ziek is. Wij kunnen nu (deels) thuiswerken dus dat is ook niet optimaal. Wij hebben hiervoor een reguliere go gehad en nu zitten ze allemaal op het kdv/bso.
    Ik denk te weten dat de kinderen het ook juist wel leuk vinden om niet altijd thuis te zijn.
     

Deel Deze Pagina