Napraten over zondag met Lubach

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Maiasaurus, 1 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Wie kijkt?
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik als ik eraan denk
     
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik! Meestal kijk ik het terug omdat ik om 9 uur in slaap val :roflmao:
     
  4. fafa

    fafa Niet meer actief

    grote fan hier. ik haal het alleen ook niet altijd. ik heb die van afgelopen zondag ook nog niet ingehaald.
     
  5. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.162
    3.120
    113
    Vrouw
    Ja ik kijk altijd, vond laatste aflevering weer sterk, vooral wat betreft wintertijd.
     
  6. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ja vond ik ook. Het werd erg duidelijk uitgelegd. Iedereen verplicht laten kijken voordat we eventueel een stem uit moeten brengen voor definitief zomertijd/wintertijd.
     
  7. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja ik kijk meestal. Lubach zelf vind ik niet zo heel sympathiek. Maar de show altijd leuk en goed. Ik heb erg gelachen om de Vlog van Volkert laatst. En inderdaad, het stukje over wintertijd zou verplichte kost moeten zijn.
     
  8. fafa

    fafa Niet meer actief

    Heb hem nu ook gezien. Inderdaad, dat winter-/zomertijd-item was goed. Dat commentaar van Forum voor Democratie was het geloof ik? "Wij hebben voor zomertijd gestemd, wij zijn vrolijke mensen" WTF?o_O

    Dat een willekeurige 16-jarige op straat dan denkt dat je geen winterkleren meer nodig hebt is tot daar aan toe. Maar politici?? Hallo, die moeten ons land besturen, daar verwacht ik wel een beetje meer niveau van.
     
    Manque en Grietjenb vinden dit leuk.
  9. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Vond ik ook..

    Ik zat wel met mond open te kijken naar de dommigheid van sommige reacties op straat :rolleyes:.

    Maar ben ook een grote fan, zit elke zondagavond klaar voor de buis.
     
  10. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik kijk het ook graag. Ik vind het ook wel fijn dat hij sommige ingewikkelde zaken op een leuke manier weet uit te leggen zodat iedereen het snapt, heb zelf wel een paar keer gehad dat ik dacht oh zo zit/ werkt dat.
     
  11. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik kijk sinds kort, ik vind het leuk!
     
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vond het zomer/wintertijd probleem duidelijk uitgelegd... maar het toont weer aan dat referenda niet zo goed werken bij complexe vraagstukken die een beetje studie vooraf vereisen.
    Maar daarnaast zijn er ook nog mensen die zich er wel in verdiept hebben, maar toch een andere mening zijn toegedaan dan Lubach. En ik vind het wel jammer dat die nu worden weggezet als halvegaren.

    Er zijn zoveel mensen met een kantoorbaan tegenwoordig, zoveel mensen die heel vroeg uit bed gaan omdat ze lang naar hun werk reizen. Dus het argument dat we allemaal dan nog lang daglicht zien smorgens klopt gewoon niet. Persoonlijk heb ik liever nog een beetje daglicht na mn werk dan dat de zon sochtends schijnt terwijl ik toch op kantoor zit.
     
  13. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Dat snap ik ook, maar serieus midden in de winter pas om 10 uur licht:eek: ik moet er niet aan denken:confused:
     
  14. fafa

    fafa Niet meer actief

    Ik denk ook dat dat gewoon objectief gezien, hormoontechnisch, niet goed is voor een mens.
    Mn boerenverstand zegt iig dat je beter zo vroeg mogelijk op de dag wat energiegevend, opwekkend licht mee moet pakken ipv na je werk, als je eigenlijk juist weer moet gaan ontspannen. Volgens mij raakt je biologische klok dan steeds verder van het padje.
     
    Syane, Grietjenb en Manque vinden dit leuk.
  15. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat is op zich wel zo. Maar ten eerst heeft lang niet iedereen een kantoorbaan. En veel belangrijker; het is vanwege de zonlicht reden heel slecht voor je gezondheid als de tijd waarop je leeft niet klopt met je biologische klok. Daar heb ik laatst een heel stuk van gezien van een chronobioloog. Hoe meer die uit de pas lopen met elkaar, hoe slechter voor je gezondheid het is.
     
    amdaa en Syane vinden dit leuk.
  16. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn dochter zei; als we dan op school gaan buiten spelen voor het koekje, dan is het dan nog donker. Ja dat kan natuurlijk niet. Slaat echt nergens op.
     
    Marchella en Grietjenb vinden dit leuk.
  17. fafa

    fafa Niet meer actief

    Inderdaad. Koekjes op school?! Dat kan echt niet meer tegenwoordig :eek:

    :p
     
    iMoeder, Zonnestralen en Marchella vinden dit leuk.
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik vond zijn item over kernenergie gisteravond heel sterk. Ik denk dat het echt de toekomst is.
    Mijn man roept al 10 jaar dat we niet onder kern energie uit gaan komen, hij is ingenieur in de hoogspanning.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  19. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik vond het idd goede punten hebben.
     
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben niet anti kernenergie hoor, maar ik vind sommige argumenten tekort door de bocht. Sommige gevolgen van straling openbaren zich pas jaren laten, kanker en afwijkingen bij babies, dus om het aantal stralingsdoden nu in fukushima te vergelijken met die van de tsunami is niet zo heel eerlijk.

    Daarnaast geloof ik wel dat we het in Nederland aan kunnen, die verantwoordelijkheid om goed om te gaan met kernafval, maar van een boel andere landen waar dingen niet zo goed geregeld zijn, ben ik niet overtuigd dat ze er goed mee om zullen gaan.
     
    Afkes 10tal, Nimue en Maiasaurus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina