Narcose Tandarts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Riette89, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hallo allemaal,
    Ons zoontje van 4 jaar krijgt morgen onder narcose een tandsanering omdat er in een paar kiesjes, gaatjes zitten wat helaas niet te behandelen was onder een normale behandeling.

    Heeft iemand hier ervaring met Narcose voor een behandeling van het gebit ?
    Het gebeurd in een dag kliniek met Evaren anesthesisten.
    Maar als nog schijt ik al zeven kleuren. Delsin heeft nog nooit een "operatie" gehad of een narcose.
    Dus het maakt het niet gemakkelijker.
    Mijn hormonen spelen natuurlijk ook niet mee nu :rolleyes:
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Onze dochter is toen ze 2.5 was onder narcose geweest voor MRI. Als ze huilend erin gaan kijk dan niet raar op als hij ook huilend wakker wordt. Meestal mag je erbij blijven tot ze slapen. Daarna even koffie gaan drinken oid en dan zijn ze vast al bijna klaar. O En wij hadden tablet mee voor tijdens het wachten voor en na de narcose. Was heel fijn want anders zit je met een chagrijnig half slapend kind dat niets wil (in ons geval)
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  3. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dankjewel voor je reactie!
    We zijn sinds een klein uurtje weer thuis.
    Mijn partner is met hem meegegaan als hij de narcose kreeg, en Delsin ons zoontje moest inderdaad kort huilen, toen hij het gas moest inademen. Duurde rond de 40 minuten de OP. Op de uitslaapkamer, gilde hij letterlijk het gebouw bij elkaar, hij wou niet meer rustig worden. Ik vroeg nog aan een assistent of dat normaal was en ze,zei in deze uitmaat niet :$. Na een half uur kwam er toch wat meer rust in, en we konden daarna richting huis.
    Nu lekker op de bank ;)
     
    elsie89 vindt dit leuk.
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Ik vind het wel heftig dat zo'n jong kind al meerdere gaatjes heeft in een melkgebit. Laat hij 2x per dag poetsen wel toe? En heeft de tandarts een verklaring hoe dit kan?
     
  5. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja we poetsen goed!
    Aan mijn familiekant zit helaas slechte tanden , mijn ouders hadden ook beide slechte tanden. En ik zelf helaas ook terwijl wij ook altijd goed poetste en poetsen..
     
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Dat is wel pittig dan. Misschien kan je met de tandarts bespreken wat er extra gedaan kan worden ter preventie in de toekomst? Bepaalde behandeling, elektrische borstel, spoelen, vaker op controle etc? Veel tandartsen hebben ook preventie assistenten in dienst. Of wellicht mondhygiënist voor kinderen?
     

Deel Deze Pagina