Nare dromen uitleg...

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 16 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Vannacht had ik een nachtmerrie..

    Lang verhaal kort: ik wilde 112 bellen maar dat lukte niet. Vannacht namen ze niet op.

    Het 112 bellen wat niet lukt, komt bijna altijd voor in mn nachtmerries. Soms druk ik de verkeerde toetsen in, soms heb ik geen bereik en soms nemen ze niet op.
    Op internet vind ik verschillende verklaringen, dus geen idee wat het nou betekend....
    Iemand hier die het me kan vertellen?

    112 bellen komt bijna altijd voor... als het niet in mn droom naar voren komt, wil ik in een droom hard wegrennen maar kom ik bijna niet vooruit.

    Allebei zeer frustrerend...

    Maar wat betekend het nou...
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Ben je er overdag niet (al is het indirect) veel mee bezig?
    Ik verwerk bijna altijd in mijn dromen waar ik me overdag druk om maakte. Dit omvat ook bepaalde angsten.
     
  3. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    ,ik er meer specifieke dingen die je uit je droom herinnert?.

    Als je iemand niet kunt bereiken in als je belt in je droom , zeggen ze dat jr beter naar je innerlijke stem moet luisteren.

    Ik zoek wel eens dromen op als ik me heel duidelijk een aantal dingen. Kan herinneren. 1 punt op zich zegt dan niet zo veel, maar een aantal duidelijke kenmerken bij elkaar en dan snap ik het ineens wel..
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Dat ligt er dus een beetje aan wat het betekend... Tuurlijk ben ik met dingen/gedachtes bezig overdag, maar wat ik dan specifiek moet koppelen aan die droom... geen idee.
    Gister was een normale dag, geen gekke dingen. Gewerkt en daarna een relaxte avond gehad. Dus ik zou het eerlijk gezegt niet weten.
     
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Opzich zou dat wel kunnen kloppen, beter naar mn innerlijke stem luisteren.. ben wel veel bezig met de mening van een ander... misschien werk... frustratie naar collega's. Maar dat kwam vooral vandaag voor. De dagen hiervoor eigenlijk niet echt.

    Ik wilde 112 bellen omdat er een inbreker in mn huis stond... die ging weer weg maar kort daarna kwamen er meerdere de tuin in lopen. Toen wilde ik 112 bellen.
     
  6. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Als je over een inbreker droomt dan:
    - voel je je niet veilig
    - ben je bang dat iemand over je grenzen gaat
    - ben je bang dat er iets van je afgepakt wordt.

    Bel je het alarmnummer in je droom, dan hoef je niet bang te zijn dat er geen hulp voor je is, er zijn altijd mensen Om je heem om je te helpen, en moet alleen zelf de 1e stap nemen .

    Hoe zag het huis eruit ? Was het je eigen huis of niet ? Of een huis waar je vroeger in heb gewoont?een oud huis of een glazen huis ?
     
  7. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dit ook!!
    Typ ik 112 en dan komt er 119 (of andere combi).
    Verbinding valt weg, telefoon gaat kapot, verzin het maar. Het lukt me gewoon echt niet om die stomme cijfers op die telefoon te drukken.
     
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Ja, een inbreker in huis kan staan voor een onveilig gevoel! Iemand die je grenzen overgaat, op werk of prive.

    Dat 112 bellen niet lukt kan misschien staan voor een machteloos gevoel dat je daarbij hebt? Gevoel dat je er alleen voor staat?

    Vaak inderdaad meerdere symbolen opzoeken om je droom te ontcijferen. Zeker wanneer deze droom vaak voorkomt herhaalt zich een patroon in je leven wat jou iets wil zeggen.
     
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Rennen terwijl dit niet lukt wordt trouwens uitgelegd als weinig zelfvertrouwen hebben of dat je heel hard aan iets werkt maar er weinig energie voor terugkrijgt.

    Überhaupt wegrennen in je droom geeft aan dat er iets in je leven is, maar er niet naar wilt kijken.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Geen idee, ik heb die dromen ook. Dat ik wil bellen maar ik typ steeds de verkeerde cijfers ipv 112 doe ik dan 145 ofzo erg frustrerend en angstig op dat moment. Of ik rij auto maar kan de rem niet vinden.
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Dat is simpel uit te leggen. Je kunt geen apparaten bedienen in je droom omdat ze er niet echt zijn. Dus hoe kan je de juiste knopjes indrukken als er geen knopjes zijn. Zo kan je ook geen licht aan/uit doen, etc.
    En bv een tekst terugezen kan ook niet, want het staat er tenslotte niet echt, maar alleen in je gedachten.Dus als je dan iets terug probeert te lezen, dan is de tekst anders.

    Ik droom regelmatig zoiets. Dat heeft geen diepere betekenis. Betekent simpelweg dat het zich in je gedachten afspeelt en je er dus geen echte controle over uit kan oefenen.

    En ik heb het bv ook met naar het toilet gaan. Als ik echt moet plassen terwijl ik slaap, neem ik dat wel vaak op in mijn droom. En dan is het zoeken naar een normaal toilet echt een opgave :roflmao: Uiteindelijk wordt ik dan wel wakker met de realisatie waarom het zo moeilijk ging.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Hahaha. Dat laatste heb ik echt heel vaak! Ik heb al de raarste toiletten gedroomd.

    Meer frustrerend zijn de dromen waarin ik met de auto heel hard op een muur of groep mensen af tijd. En dan is de rem stuk.
    En de droom waarin ik een kamer vol mensen binnenloop en ik heel dringend iets moet zeggen. Echt iets belangrijks (bijv dat de keuken in de fik staat). Maar die mensen zien/horen mij niet.

    Als ik deze moet uitleggen dan zie ik daar wel frustratie over mijn leven in. De tijd vliegt voorbij en ik heb er geen vat op. Zou meer stil willen staan. Voel me daarin niet gehoord, want we moeten door door door
     
    Adje vindt dit leuk.
  13. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Frustrerend he? Helemaal in paniek raak ik dan.
    Achteraf geeft dat ook altijd het meest nare gevoel...
     
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik droom de afgelopen maanden regelmatig dat ik in een lift sta en dat die lift heel hard naar beneden valt. Ik heb ook geen idee wat dat betekent.
     
  15. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Ik herken wel wat er door meerdere gezegd word, dat van m'n grenzen.
    Op werk, collega's. Dat is wel iets wat op het moment me bezighoudt.
    Maar, de droom heb ik al jaren en dat van m'n werk is iets van de laatste tijd.

    Maar, als ik naar mezelf kijk, heb ik altijd al moeite met m'n grenzen bewaken.
    Naast het 112 bellen komt de inbreker ook regelmatig voor. Of dat ik achterna wordt gezeten.
     
  16. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Het was m'n eigen huis.
    Eerder die nacht ben ik naar beneden gegaan voor een slokje water.
    In die droom herhaalde zich dat weer.. Ik ben id droom niet aan water pakken toegekomen, omdat ik meteen de inbreker zag, maar denk wel dat ik dat wilde gaan doen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.580
    6.548
    113
    Vrouw
    Ik droom dat ook heel regelmatig. In het verleden heb ik meegemaakt dat ik 112 moest bellen maar dat ging ook niet goed, tenminste dat herinner ik me zo. Al die tijd heb ik gedacht dat het daar mee te maken had. Maar misschien is dat niet het geval. Vind het ook altijd wel interessant om te weten wat dromen kunnen betekenen.
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Oh dat heb ik ook, wc zonder deur waar ik ivm privacy niet op wil, geen wc kunnen vinden, hele smerige wc waar je niet op wil, geen wc maar een gat in de grond etc. En dan wakker worden en heel nodig moeten. Ik vrees voor de nacht dat ik in mijn " droom" wel een wc vind
     
    NiVa0230 en Mamafiets vinden dit leuk.
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Ik heb in enkele gevallen weleens een redelijk acceptabele wc gevonden. Maar dan ging ik dus naar het toilet en had ik daarna nog steeds aandrang om te plassen, echt zo irritant. Dan is het altijd fijn dat ik wakker word en echt kan gaan, haha
    En het heeft nooit bedplassen tot gevolg gehad ;) (heb ik wel een keer als kind gehad overigens...)
     
  20. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Ik herken dit ook maar vind wel altijd een wc. Alleen kan ik dan ineens niet meer plassen ook al moet ik zo nodig. Dus nog nooit een nat bed gehad;)
     

Deel Deze Pagina