Nasleep narcose na bevalling.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kim13891, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Hoi allemaal!
    Misschien dat jullie meer informatie hebben over het volgende.

    Ik ben inmiddels bijna 8 maanden geleden bevallen van onze zoon. Hij doet het super.
    Ik ben een beetje een ander verhaal hihi.
    Ik heb na een snelle bevalling van 2.5 uur toch nog een bezoekje gehad aan de o.k. ivm placenta die bleef zitten. Deze hebben ze onder volledige narcose verwijderd. Verder weinig last van gehad.
    Ik ben alleen nog steeds moe, ga moe naar bed en sta moe weer op. Ik dacht eerst dat het door de slapeloze nachten kwam. Maar sinds onze zoon een maand of 6 is slaapt hij van 7 tot 6/7 en wordt maar zelden nog wakker. Dus daar ligt het niet meer aan.

    Nu schoot me vandaag binnen dat dit ook nog wel eens door de narcose zou kunnen komen?

    Ik kan me ook slecht concentreren, kom regelmatig niet uit mijn woorden of ben compleet mijn verhaal kwijt. En mijn geheugen laat me ook nog steeds in de steek (maar dat is een bekend probleempje bij veel mama's toch :p )
    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. netmah

    netmah Actief lid

    12 nov 2015
    100
    6
    18
    ik weet niet of dit zolang na de operatie nog invloed heeft. Maar weet je of je hb goed is en of je schildklier goed werkt? vermoeidheid en ik geloof ook geheugenproblemen kunnen hier mee samen hangen.....
     
  3. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Nouja ik weet toevallig dat mijn broertje des tijds ook eens geopereerd is en die heeft nog een jaar last gehad van de narcose, is daardoor zelfs blijven zitten op school.
    De ha doet hier pas na een jaar wat, dus daar kom ik op dit moment niet echt verder. Maar wellicht toch weer contact opnemen en aandringen op bloedonderzoek. Heb in het verleden wel medicatie gehad voor trage schildklier. Dus misschien is dat het inderdaad.
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier al vaker narcoses gehad maar de moeheid was na een paar weken over..
    misschien toch hormonen? Grote verandering in je leven? Stress?
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb na de bevalling ook een OK bezoek gehad (om te hechten). En dat duurde wel even voor me ik me weer echt goed voelde. Maar dat schreef ik vooral aan de hormonen toe.. Na een maand of 9 ging het een stuk beter. Het gezegde: "9 maand op, 9 maand af", ging bij mij echt op..

    later ook nog een narcose gehad voor aan andere operatie, maar ook die keer een paar dagen echt moe, en een week of 2 nog wat hangerig. En toen was ik er wel weer..
     
  6. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Ja ik voelde me juist de eerste maanden beter. Wel moe, maar niet dat futloze en dat slecht uit de woorden kunnen komen. Het lijkt in die zin erger te worden, terwijl het toch juist steeds iets beter zou moeten gaan toch?
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben na narcose ook altijd een maand of 2-3 moe geweest en slechte concentratie, maar geen 8 mnd. Heb je idd je bloed al eens laten checken? Hb, schildklier... Het kan natuurlijk ook echt nog ontzwangeren zijn...
     
  8. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Ik heb net de ha nogmaals gebeld en heb nu maandag een afspraak. Dus ik ben benieuwd of mijn waardes inderdaad goed zijn. ;)
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    ik ben de afgelopen 2 jaar 3 keer onder narcose geweest, maar geen na - effecten
    moe en slechte concentratie wijt ik eerder aan mijn traject en de hormonen
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ja dat kan heel goed door de narcose komen! Door de narcose komt er veel 'troep'' in je lichaam wat ook weer opgeruimd moet worden. Daar kan je een flinke tijd last van hebben.
     
  11. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Oke! Ga het er morgen zeker ook even met de ha over hebben. En dan aandringen op bloedonderzoek zodat ik weet of die waardes wel goed zijn.
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ja zou ik wel even doen. Mijn moeder is in het buitenland geopereerd en daar doen ze dan een standaard bloed onderzoek, het was een hele waslijst. Je moet er vanuit gaan dat je lichaam een jaar nodig heeft om te herstellen. -vertelde ze daar- Als je ook nog morfine hebt gekregen is het helemaal "feest". Het gaat vanzelf uit je lichaam, je moet het alleen de tijd geven en eraan toegeven.
     
  13. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Hallo allemaal,

    Ik heb inmiddels bloed onderzoek gehad en hier is niks uitgekomen.
    Daarnaast heb ik een vragenlijst ingevuld die uit moet wijzen of er psychisch meer aan de hand is. Hier heb ik morgen overleg over met de huisarts. Ik scoor nogal hoog op stress niveau, dus wellicht dat ze daar adviezen over gaat geven. ;) bedankt voor jullie tips en adviezen!
     

Deel Deze Pagina