Natuurlijke bevalling, zwanger d.m.v. Hormoonpompje

Discussie in 'De bevalling' gestart door Baby1992C, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Ik heb een vraagje en ben benieuwd of hier meiden zijn met ervaring;

    Ik ben twee keer zwanger geworden door middel van een hormoon /lutrelef pompje!

    ons eerste kindje werd gehaald met 41+5. (Ingeleid dus)

    Op dit moment zwanger van ons tweede kindje, ik vraag me steeds vaker af of mijn lichaam wel “zelf” natuurlijk een bevalling opgang kan brengen. Of dat deze hormonen ook niet werken. Ik weet dat je voor de rijping van een eicel andere hormonen nodig bent dan voor een bevalling hoor, maar misschien staat het met elkaar in verbinding ofzo?

    Mijn vraag, wie is er met een lutrelef pompje natuurlijk bevallen en bij welk termijn?
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik! Ik heb het hormoonpompje nodig gehad om zwanger te raken omdat ik een aangeboren afwijking aan mijn hypofyse heb. Ook ik heb me tijdens mijn zwangerschap afgevraagd hoe het zou gaan met bevallen en borstvoeding geven, maar ik heb me zorgen gemaakt om niks. Mijn bevalling startte spontaan de dag na de uitgerekende datum en is van begin tot eind voorspoedig verlopen. Ik had heel goede, krachtige weeën en mijn dochter is na krap dertien uur thuis gezond ter wereld gekomen. Ik heb geen oxytocine-injectie nodig gehad. Ook de borstvoeding kwam direct op gang; binnen drie dagen had ik al melk en ik heb tien maanden borstvoeding gegeven zonder daar hormonale hulp bij nodig te hebben. Ik weet natuurlijk niet wat jouw specifieke probleem is dat je het hormoonpompje nodig hebt, maar het hoeft dus helemaal niets te zeggen over andere hormonaal gestuurde processen. Een heel voorspoedige zwangerschap en bevalling gewenst!
     
    Littlegirl1989 en Baby1992C vinden dit leuk.
  3. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Dank voor je bericht @nizzie86
    Hier 1.5 jaar bezig geweest met clomid, puregon en menopur. Met clomid en puregon vond er geen eisprong plaats en met menopur had ik vaak overstimulatie.

    toen overgestapt naar een hormoonpompje, bij de eerste was ik in de tweede ronde zwanger en nu in de eerste ronde. Waarschijnlijk heb ik ook een niet goedwerkende hypofyse/hypotamulus..
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Wat fijn dat het pompje zo goed bij je aanslaat! Hier ook hoor, prachtige cycli van exact 28 dagen, maar voor onze eerste dochter heb ik toch nog wel twee jaar het pompje op gehad en nu voor onze tweede zijn we ook alweer ruim een jaar onderweg. Ach, gelukkig zit het pompje niet in de weg. En de vragen die ik erover krijg vind ik eigenlijk ook wel leuk om te beantwoorden, het is namelijk zo’n zeldzame aandoening en behandeling!

    Ik hoop dat ik je iets gerustgesteld heb met mijn verhaal. Ik duim dat je deze keer niet ingeleid hoeft te worden!
     
    Baby1992C vindt dit leuk.
  5. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Ah dat lijkt me best frustrerend, wel een goede cyclus maar zwangerschap die uitblijft. Hopelijk is het snel raak!

    jaa dankje! Dat geeft een beetje moed. Zou graag thuis willen bevallen.
     
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ja, is superstom! :cry: Maar het is al eens eerder gelukt, dus ik blijf hoop houden.

    Ik wens je een thuisbevalling uit dromen toe. Ik vond het echt helemaal geweldig thuis en zou het nog wel tien keer zo willen doen ♡
     
    Baby1992C vindt dit leuk.
  7. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Dankjewel @nizzie86 en voor jou succes gewenst!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina