Natuursteen buiten reinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 22 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    We hebben buiten bij onze voordeur op de grond natuursteen liggen en het zit ook rondom de voordeur. Op de grond is het echt heel erg vies. Toen we hier net woondn hebben we het een aantal keer met een hogedrukreiniger schoon gemaakt, maar juist hierdoor wordt het extra poreus en wordt het weer sneller vies. Ik heb ooit aan een tuinman gevraagd hoe dit het beste te Onderhouden/behandelen, en hij zei dat we na reinigen met een bepaald materiaal (olie of een lak?) zouden moeten insmeren of behandelen om te voorkomen dat het weer zo snel vies wordt, Maar zelfs deze man wist het niet precies .
    Ik word er een beetje gek van, want het ziet het er uit alsof het huis onbewoond is, zo onverzorgd.
    Wie o wie kan mij verder helpen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Inspuiten met azijn? Zo deed ik dat toen wij nog natuursteen hadden. Elk voorjaar even inspuiten
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Inspuiten en daarna met de schrobber aan de gang? Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord en we hebben dat zelf wel eens met zoutzuur gedaan. Dat was een behoorlijke klus en werkte redelijk, maar het probleem is dat het zo snel weer vies wordt. Ik ben dus met name op zoek naar een behandeling met een lak/olie of iets anders om te voorkomen dat het dan weer zo snel vies wordt
     
  4. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Als je al op die stenen met hoge druk en zoutzuur hebt gewerkt zal het echt niet beter worden... Is inmiddels zo poreus dat ieder vuiltje er direct intrekt.
    Je kunt misschien bij een tegelcentrum vragen, of waar je ze gekocht hebt, of je nog iets kunt doen.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
  6. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik kreeg als tip van de tegelman, ecover en groene zeep. Door zuren lost het kalk op in de stenen en wordt het onherstelbaar beschadigd.
     

Deel Deze Pagina