wat geven jullie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by janette, May 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi
    Teun is vandaag precies 5 mnd :D en van het cb mogen we vanaf 4 mnd al wat anders gaan geven als flesvoeding, helaas Teun denkt daar anders over en heeft er naar 4 á 5 happen fruithap of worteltjeshap alweer genoeg van....nu is mijn vraag wat geven jullie je beebs met 5 mnd.
    Ik merk namelijk wel dat hij wat wil knauwen, hij doet dat nu al op zijn tong wel een leuk gezicht.......

ps. antwoorden van zou je het nu wel doen enz enz...heb ik al genoeg uit me omgeving gehad...dus daar zit ik niet echt meer op te wachten, goed bedoeld maar liever niet.

2. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik zal maar niet met de grap beginnen, zou je het wel doen.....

Maar ik dacht dat een baby die net begint te eten maar een paar theelepels kan / wil eten (dus idd 4 a 5 happen). Dus ik verwacht dat dit gewoon normaal is.
    Mijn eerste zoontje deed wel meteen goed eten, ik weet het niet meer zeker maar hij was toen ook rond de 5 a 6 maanden dacht ik. Hij kon toen de helft van die olvarit potjes eten.

We gaven toen idd banaan/wortel heb toen ook vooral gekeken naar de potjes van olvarit 4 maanden. En dan die gewoon thuis proberen te maken.

3. Roos83

Roos83 Niet meer actief

Bij Noa ook met ruim 5 maanden begonnen met fruit en iets later groente. Volgens mij zijn een paar lepeltjes heel normaal, Noa vindt nu een half potje nog steeds genoeg. Nog even geduld, dan mag hij koekjes/rijstwafeltje!

4. ligakoekjes eerste stap...?
    Quinton sabbelt er lekker op....

en die wafeltjes zijn dacht ik vanaf 4 maanden al?

5. bive

bive Actief lid

Apr 26, 2007
    177
    0
    0
    hai,

Kim heeft vanaf 4 maanden fruithap en 4 flessen. Ook zij eet geen hele potjes. Het is net hoe haar pet staat. De ene keer een half potje, de andere keer wat minder of meer. Groente ook ongeveer een half potje. De eerste en de laatste fles krijgt ze rijstebloem.

ze groeit goed, dus ik vind het wel prima zo.
    groetjes Bianca

6. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Janette, mij lijken 4 of 5 happen ook al genoeg. Ik heb het "handboek babyvoeding" (heel fijn boek, vind ik, met leuke en lekkere recepten) daarin staat dat baby's de eerste periode dat ze aan het eten zijn maar 4 tot 6 theelepels eten! Volgens mij is het nu in deze beginperide vooral nog wennen aan eten, pas vanaf 6 maanden hebben ze de voedingsstoffen echt nodig, waardoor het ook belangrijker is dat ze genoeg binnen krijgen.
    Ik zou me er niet druk over maken

Lies

7. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

Feb 5, 2007
    1,120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Annika is met 4 maanden begonnen met een paar hapjes fruit. 3 weken later is daar ook groente bij gekomen. Nu eet ze van beide ongeveer 2 eetlepels. Verder krijgt ze nog 4 flessen van 200 ml (laatste met rijstebloem). Ook krijgt ze af en toe een klein danoontje (speciaal vanaf 4 maanden); daar is ze helemaal gek op.

8. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben begonnen met groente, omdat dat niet zoet is en ze zeiden dat als je met fruit begint dat ze de groente slechter nemen. geen idee of het waar is. Deborah heeft heel lang er mee gespeeld, totdat ze het door had ;)

9. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey had de eerste paar keren na 2 happen wel weer genoeg van die bende... haha. Hij ging langzaam er steeds meer hapjes van proeven. Ook van iets anders drinken dan melk moest hij niets hebben, en ineens nam hij wel een paar slokjes en steeds meer.

Ik gaf Joey ook met een maand of 5,5 a 6 een ligakoekje voor va 4 mnd 's middags. Dat was wel meteen een groot succes... en daarna (misschien daardoor) is hij ook steeds beter en meer van al het andere gaan eten ;)

10. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik ben overigens wel met Fruit begonnen. Eerst rijstebloem laatste fles... Daarna elke dag om 10.00 wat fruit, toen na een tijdje 's middags een liga'tje. Weer na een tijdje wat groente 's avonds bij het avondeten, en een half broodje tussen de middag, en dat steeds uitgebouwd. Joey eet ALLES. Met stukken, met korsten, alle beleg, alle potjes groenten, alle potjes fruit :rolleyes:

11. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ik ben ook begonnen met fruit en later groente.....
    (niet beginnen met tw vroeg aub)
    en ze vind het heerlijk maar als ik zelf aardappels kook dan maak ik haar groente hap zelf en dat vind ze veel lekkerder...

maar ook zei nam eerst maar een paar hapjes en werd er iedere meer nu eet ze ene half tot driekwart potje fruit op en een half potje(klein) groente ....

12. teigetje80

teigetje80 Actief lid

Jan 27, 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    iris krijgt nu 4 flesjes van 180cc
    en een banaan geprakt of fruitpotje eet ze ook leeg

of drie fesjes van 180cc
    een banaan geprakt of fruitpotje eet ze ook leeg
    en een groente potje en ze eet ze al leeg van 4.5 maand

13. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Misschien vind ie Danoontje Start wel lekker, dit mag ook vanaf 4 maanden. Hugo vind dit in elk geval SUPER lekker!
    Het is ook niet echt om te kauwen, maar dat doen ze sowieso nog niet, Hugo begint nu pas echt een beetje te sabbelen in de mond...
    Maar zoals de meeste al zeggen, een paar hapjes is genoeg, 't komt vanzelf wel...

Gr. Niki

14. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Bedankt zo ver voor de reacties......
    alle tips zijn nog steeds welkom hoor....
    denk dat we dan ook de flessen maar weer terug gaan brengen naar 180 ml +6 schep ipv 210+ 7 schep behalve de 1e en 4e (= met rijstbloem) dat hij daar tussen wat "honger"krijgt en dan een hapje krijgt.....en misschien dat beter neemt.....want hij wil nu echt niets...ja gisteravond zat hij nog ff aan tafel erbij..we aten een keertej heel vroeg en toen maakte hij wel smak geluidjes en wilde het van me bord pakken dus intresse is er...heb hem een paar rijstkorrels gegeven en die heeft hij opgegeten :D
    waar kan je de kinderliga kopen ( vanaf 4mnd) had gister bij AH gekeken maar zag het niet bij de babyvoeding staan.... :rolleyes:

dus beter met groente beginnen dan met fruit dus.....en hoe zit het met de krampjes/?

15. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    en welke danoontjes zijn dat die je mag geven?

16. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Danoontje Start (vanaf 4 maanden) staan gewoon in koelvak. Ik vind het vreemd dat je de liga's niet hebt kunnen vinden, AH heeft over 't algemeen bijna alles... het zijn roodachtige verpakkingen en er staat op Liga Eerste Stap (vanaf 4 maanden)...
    Wat jij trouwens zegt over minder fles geven, dat zou ik zeker doen... ik kan me herinneren dat Hugo toen hij zo oud was echt minder dan 7 voedingen kreeg... De flesvoeding moet sowieso in de komende periode afgebouwd worden...

Succes ermee!
    Gr. Niki

17. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Teun heeft nu 4 flessen per dag ad 210 ml water en 7 scheppen...dsu op 7 voedingen? zit hij niet of reken je de hapjes mee? dan zou hij met 2 hapjes erbij, smorgens en smiddags op 6 uitkomen.....

ik ga kijken wat ik kan vinden en dan proberen we het wel
    na onze kote vakantie, Teun is dan bij opa's en oma's gaan we proberen minder voeding in de fles en dan meer hapjes.....hebben wij ook een week vrij namelijk om alles rustig te proberen...wil niet gelijk de oma's ermee opzadelen...hihihi

18. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    eten waar suiker in zit is heel heftig voor de darmpjes zeiden ze bij mij op het bureau.
    Het schijnt heel zwaar te zijn om suiker te verteren.

Ik moet 5 dagen dezelfde groente geven zodat ze rustig aan het eten kan wennen, en reageert ze ergens slecht op weet je ook wat het is.

Maar ik ga pas vanaf 6 maanden starten met groente.

19. ilonas

ilonas Lid

Nov 24, 2005
    90
    0
    0
    medewerker sociowoning
    Onze zoon eet al vanaf 4 maanden in de ochtend (bijvoeding dan ) een bordje pap, en in de avond eet hij met ons mee of een potje die hij met smaak helemaal leeg eet.Verder krijgt hij daarnaast nog 3 flessen.

Ilona

Share This Page