Brandend maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jolanda1971, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1971

    Jolanda1971 Actief lid

    20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Wie heeft de gouden tip voor dat vervelende maagzuur ?
    ben nu bijna 20 weken en ben eigenlijk de hele zwangerschap al misselijk. Dat lijkt wel iets af te nemen, alleen komt daar nu (behoorlijk) brandend maagzuur bij kijken waardoor ik het idee heb dat ik nog misselijk wordt. Ik heb al vanalles geprobeerd wat eten betreft, maar dingen laten helpt dus niets. Vanillevla is uit den boze, wordt het nog erger van. Rennies mag je wel nemen, maar om die nou dagelijks de rest van mijn zwangerschap te gaan nemen, lijkt me geen fijne gedachte. Bovendien moet je met rennies ook weer op je zuivel inname letten, want te veel calcium is ook niet goed.
    Ik heb het (nu nog) vooral 's avonds en dus als ik ga slapen is het gewoon niet te doen. Ik heb gisteren uit pure noodzaak een rennie genomen om te kijken of het iets doet en gelukkig werkt die wel, maar vraag me of hoe andere zwangere dames hiermee omgaan.
     
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Antagel via de apotheek. Geen recept nodig en veilig voor zwangeren. Het is een drank.
     
  3. gusto

    gusto Niet meer actief

    Ik had van die zakjes Gaviscon, vloeibaar is het. Rennies hielpen mij niet genoeg, Gaviscon werkte super. Wel een vieze smaak, maar als je ze in de koelkast legt is het wel te doen :)
     
  4. Muis87

    Muis87 Bekend lid

    20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, ben nog op zoek naar de gouden tip. Gaviscon houd ik niet binnen, zowel tabletten als vloeibaar komt er meteen weer uit. Antagel zal ik eens naar kijken, smaakt dat hetzelfde als gaviscon?
     
  5. Ik zweer toch echt bij Rennies.. Ik had eigenlijk bij moeten houden hoeveel verpakkingen er hier doorheen zijn gegaan, tijdens de zwangerschap :D Ik neem er 1 of 2 per dag (en je mag er maximaal 11..), vrijwel altijd 's avonds. Ik ben vrij panisch als het gaat om dingen innemen, ook als op de verpakking of in de bijsluiter staat dat zwangeren het prima kunnen hebben, maar bij Rennies heb ik geen moment het idee gehad dat het kwaad zou kunnen.

    Een niet veel voorkomende tip, die je misschien dus ook nog niet geprobeerd hebt, is het eten van rauwe aardappel.. Ik heb het zelf nooit getest, maar misschien het proberen waard?
     
  6. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Precies dit! Ik neem er voor het slapen 1 of 2. Gisteravond waren ze op... Dat heb ik geweten ;).
     
  7. SuzykeQ

    SuzykeQ Bekend lid

    13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omeparzole. Op recept, maar ik heb altijd maagproblemen (maagzuur loopt via 'defect' klepje mijn darmen in, of komt naar boven) ik slik dus standaard 2 keer 20 mg. Geen pepermunt, cola, chocola eten, helpt. Ik red het hier nu nog mee (25 weken)
     
  8. Ik heb ook altijd een strip in m'n tas zitten, mocht het onderweg een keer nodig zijn. Die strip tel ik nooit mee, als ik in het doosje niets meer heb zitten, zijn ze 'op' en moet ik nieuwe halen. Mocht ik dat nou een keer vergeten, dan heb ik die uit m'n tas nog (en dan weet ik maar weer al te goed dat ik de volgende dag rechtstreeks naar de drogist moet :p ).
     
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Antagel is smaakloos gelukkig 😄
     
  10. Missmadeliefje

    Missmadeliefje Bekend lid

    4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hier heeft nagenoeg niks geholpen, goed opletten op welke zij je t minste last hebt hielp enigszins maar nog haast niks. Het eindige wat hier echt hielp was bevallen, maar dat moet jij nog maar even niet doen ;)
     
  11. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Er is helemaal niks mis met rennies, die mag je gewoon de hele zwangerschap slikken en nog veel per dag ook. De internist heeft me juist aangeraden om ze gewoon naar behoefte te pakken om me goed te blijven voelen en te kunnen eten.
    Daarnaast nog omeprazol maar dat is op recept en geeft bijwerkingen, lijkt me viorl"gewoon" brandend maagzuur veel te ver gaan.
     
  12. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik vond de antagel niet te pruimen net alsof ik een vijl op at:)
    Het heeft de eerste weken van de zw schap wel iets geholpen!

    Maar ik werd er niet minder misselijk van!

    Mijn wonder middel was toch echt omeprazol!
    Dat is tegenwoordig ook zonder recept te koop!

    S6!
     

Deel Deze Pagina