navigatie naar vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door nicole18, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Binnenkort gaan wij met de auto op vakantie naar frankrijk.
    Andere jaren gebruikte wij als nabigatie altijd onze Tom Tom. Deze is een jaar of 7 oud schatten we, de kaarten die erop staan zijn dus aardig verouderd.
    Wie weet of het mogelijk is om Google maps via de telefoon te gebruiken als navigatie?
    Kost dit mb's? Zoja hoeveel ongeveer?
    Of zijn er nog andere opties?
    Ik weet dat we nieuwe kaarten kunnen kopen voor ongeveer 70 Euro voor de Tom tom. Maar dan zijn we ongeveer net zoveel kwijt als we een nieuwe Tom Tom zouden kopen.
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Google maps, ideaal.
    Geen idee hoeveel mb's dit kost, maar als het goed is heb je onbeperkt gratis roaming binnen Europa.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Google maps gebruikt best veel MBs dus als je ver moet rijden lijkt dit me niet heel handig.
    Je hebt helaas niet gratis onbeperkt roaming binnen europa, maar je mag gewoon je normale bundel gebruiken (tot 4gb) zonder extra te betalen.
    Wij hebben deze vakantie Waze gebruikt. Een soort google maps maar gebruikt veel minder MBs en vertelt je waar de files en flitsers staan.
    Succes!
     
  4. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Waze is idd veel beter & fijner dan Google Maps. Werkt perfect en neemt niet veel MB'S!
     
    IkbenTess vindt dit leuk.
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Weet je zeker dat je moet betalen voor nieuwe kaarten? Onze TomTom kan ik levenslang gratis updaten. Dus misschien loont het om even een account aan te maken en te checken?

    Google Maps werkt ook prima in het buitenland, maar daarvoor moet je even de voorwaarden van je provider checken hoe het zit met je mb's. Zelf heb ik 6 gb in europa dus daar kan je heel wat rondjes mee rijden.
     
    Lumihiutale vindt dit leuk.
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Gebruik altijd Google Maps. Zie je ook meteen de files ed.
    Qua mb's valt het echt wel mee.
    En dit jaar heb ik ook onbeperkt in het buitenland. Helemaal fijn.
     
  7. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Je zit er vast niet op te wachten, maar een paar jaar geleden deed mijn man een update van de tomtom uren voordat we vertrokken. Deze liep vast/mislukte en het apparaat ging later stuk.

    Geen navigatieapparaat en de vakantie was begonnen: we hebben bij een benzinestation de kaarten naar Dld/Oostenrijk gekocht (je weet wel, van papier ;) )en ik heb 'old school' genavigeerd.
    Je houdt echt bij waar je voorbij komt en wat je ziet, en ervaart meer van de vakantiereis.

    Beste reis ever! Zo gezellig. :D
     
    Kukido, Caithy, meis1987 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan bij google maps ook de kaarten downloaden voor offline gebruik. Voer maar eens een route in, dan krijg je vanzelf een pop up als het goed is en anders staat het wellicht bij de opties.
     
  9. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Route intoetsen op Google Maps, navigeren en mobiele data uit. Hij blijft het gewoon doen. Werkt op gps :)
     
  10. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Dankje voor alle reacties!
    Papieren routekaarten gaan we iig niet doen, daar zal onze vakantie echt niet gezelliger van worden :roflmao:

    M'n man is inmiddels kaarten aan t downloaden via Google maps

    Wij hebben beide "maar" 2 gb internet dus zijn daar aardig snel doorheen als we zo'n lange reis moeten navigeren vanuit onze bundel
     
  11. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier in mei naar België geweest ook offline genavigeerd. Werkte prima. Je hebt alleen geen up to date verkeerd informatie.
     
  12. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Wij hebben ooit ook eens onze TomTom de avond voor vertrek geüpdatet. En ja, liep dus ook vast. Konden er niks mee (net nieuw).

    Gelukkig hadden we nog een oude liggen en een kaart meegenomen.

    Maar nu gebruiken we altijd Google maps.

    Ik heb 20gb en mijn man een abonnement van de zaak, dus daar redden we het met gemak mee.
     
  13. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Plus, als je verkeerd rijdt, berekend hij geen nieuwe route, omdat je offline bent.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier een nieuw navigatiesysteem gekocht mede om die reden, nu met levenslang kaartupdates. Ideaal :D
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier Google Maps gebruikt naar kroatie en viel heel erg mee qua mb. Ging prima.
     
  16. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Google maps. Laat gelijk zien als er ergens file is, laat je kieze of je dan een andere route wil etcetc. Ik heb binnen Europa gewoon mijn normale bundel (volgens mij is dit nu wettelijk dat iedereen dit heeft?) nog nooit hoeven bij te betalen terwijl ik echt niet gek veel gb heb.
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij (en mijn ouders los van ons) hebben ook fijn gereden met Waze ! Ik zou het als alternatief in gedachten houden ;) .
     
  18. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Waze inderdaad!!
     
  19. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    App downloaden mapsme. Gratis en als je met wifi de kaarten download kun je altijd en overal de route vanaf jou plek naar bestemming intype. Hij wijst je ook naar tankstations, restaurantjes, viewpoint etc. Ook ideaal voor wandelingen in een onbekende stad of in de natuur. Hij kent de kleinste wegen en het kost je 0.0 MB
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zijn nu onderweg in Frankrijk maar dankzij maps met internet al een paar uur file kunnen vermijden. Dus liever wat MB's gebruiken en wel sneller op de bestemming aankomen!
     
    Linda86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina