Ncoi (of soortgelijk)kindertherapeut opleiding post hbo

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna1083, 3 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Heeft iemand ervaring met deze opleiding?
    Ik heb al een hbo diploma mwd en werkervaring. Op dit moment geen werk dus ik zou graag mezelf verder willen ontwikkelen maar het moet natuurlijk wel van toegevoegde waarde zijn:).
    Dus iemand ervaring/tips/andere ideeen ( moet elearning/thuisstudiezijn, geen klassikale lessen).

    Bedankt voor het meedenken!
     
  2. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik zou eens kijken of dit werkelijk je kansen op werk vergroot. Jeugdzorg is momenteel moeilijk in te komen, moet je bepaalde registratie voor hebben/halen en dat lukt eigenlijk alleen als je al in die sector werkt. Heb je die aantekening niet, dan is het momenteel erg lastig om werkzaam te raken in de jeugdzorg.
    Aantal collega's van mij hebben eerder in de jeugdzorg gewerkt, maar komen er -eenmaal eruit, en echt niet lang!- gewoon niet meer in. Er zijn de afgelopen jaren heel veel ontslagen gevallen in die hoek/bezuinigingen gedaan, waardoor mensen hun baan zijn kwijtgeraakt.
    Kijk even welke sectoren wel weer aantrekken. Ouderenzorg is er zo eentje: daar wordt de vraag naar HBO-ers steeds groter en zijn er sowieso grote tekorten qua personeel en zou je eens je licht op kunnen steken wat daar voor jou te doen zou zijn?
     
  3. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ik weet het idd, thx.
    Echt de zorg wil ik niet in, maar doelgroep ouderen vind ik ook nig leuk. Ik zal eens gaan onderzoeken of daar post hbo richtingen in zijn.
    De komende 2/3 jaar ga ik nog niet werken, hopelijk trekt bv jeugdzorg weer aan.
    Thx voor je imput
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Houd er rekening dat iemand met een thuiscursus minder snel aangenomen wordt dan iemand die een gewone studie gedaan heeft. En zeker studies zonder klassikale lessen maken minder kans. Persoonlijk vind ik dat soort opleidingen slecht. Bij ons wordt er niemand aangenomen met studie a la ncoi, loi enz.
     
  5. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ik wil bijscholen. Ik heb al 10 jaar hbo werkervaring.
     
  6. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ja, maar ook voor bijscholing geldt dat punt wel, zeker als je nu een tijd niet werkt...
     
  7. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    We wonen nu ih buitenland voor een paar jaar. Hier kan ik niet werken. Vandaar dat ik denk aan een opleiding. Om het gat in mijn cv te vullen. Ik hoop dat ik daardoor, plus de ervaring die je opdoet door in het buitenland te wonen, mijn kansen op een baan vergroot.
     
  8. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat zou binnen een sollicitatiegesprek waarschijnlijk wel helpen, die redenering, maar dan moet je wel eerst binnen zijn.
    Een gat in je CV is helaas gewoon reden om je van de stapel te gooien en wonen in het buitenland zal binnen de jeugdzorg beslist geen pre zijn om je uit te nodigen.
    Ik zou dus wel echt zeer kritisch zijn op hoe je je kansen vergroot...
     
  9. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Mijn ervaring is Dat praktijken van kindertherapeuten goed lopen. Ik ben zelf psycholoog en jaloers op de vergoeding due zij kunnen krijgen vanuit alternatieve geneeswijzen... Dus dat is misschien ook een optie. Voor jezelf starten...

    Edit: ik weet niet of dit dezelfde opleiding is. Zij noemen zich vaak kindercoach of kindertherapeut...
     
  10. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Iemand met een thuisstudie wordt minder makkelijk aangenomen dan iemand met een voltijd studie. Dat merk ik in ieder geval bij ons (jeugdhulpverlening) wel. Dat er geen banen in de krijgen zijn herken ik overigens niet. Wij hebben zelfs een aantal vacatures en blijven groeien.

    Zelf zou ik alleen een thuisstudie doen als dit via je werk gaat, zodat je via je werk kan doorgroeien. Mijn vriend doet nu een hbo thuisstudie om binnen zijn werkgever door te groeien. Moet wel zeggen dat het zwaar is met een gezin en wel echt flink wat doorzettingsvermogen vraagt. Maar waar een wil is, is een weg.
     
  11. Senna82

    Senna82 Bekend lid

    25 jun 2012
    747
    53
    28
    Je kan eens kijken bij Civas. Ze hebben verschillende opleidingen wat betreft de kindertherapie. Ik heb er erg goede ervaringen mee. Succes!
     
  12. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Bedankt voor alle tips!
    En civas ga ik nog even uitzoeken ook.
     
  13. Rabarber

    Rabarber Niet meer actief

    Ik ken ook een aantal goed lopende praktijken voor kindertherapeuten. De vergoeding is inderdaad wel een goed punt. Anna je zal eens kunnen uitzoeken wat je nodig hebt om voor vergoeding in aanmerking te komen als je in de toekomst een eigen praktijk zou willen starten? In de reguliere zorg kom je niet zo snel terecht met een thuisopleiding. Ik denk dat een eigen praktijk de meeste kans heeft. Er zijn volgens mij twee beroepsvereniging voor alternatieve geneeswijzen. Beiden stellen ze bepaalde eisen aan opleidingen die je gevolgd moet hebben. Neem anders een kijkje op hun site.
     
  14. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Dank je wel voor het meedenken rabarber.

    Heeft iemand toevallig ervaring met een opleiding bij ncoi.
    Ik zie zulke grote prijsverschillen tussen bv ncoi en civas.
     

Deel Deze Pagina