Nee toch !!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BiancaB, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    Hallo allemaal,

    Had twee weken geleden bij mijn gynaecolge een afspraak met een echoscopie, om te kijken hoe de conditie van mijn baarmoedermond was(ze bekijken iedere 4 wkn de cervixlengte en of de baarmoedermond dicht zit) en waar ik heel bang voor was werd dan toch bevestigd mijn baarmoedermond had het weer opgegeven en is open gaan staan (heb dit bij de eerste zwangerschap ook gehad maar toen was ik 30 wkn zwanger en nu was ik 18 wkn). Ik werd opgenomen. Ja en daar lag je dan te wachten in een ziekenhuisbed, vol spanning oef verlies ik dit kindje of kunnen ze mij opereren , moeten we de natuur zijn gang laten gaan. De gynaecologen moesten met elkaar overleggen hoe ze het met mij aan gingen pakken na een uur kwam er een gynaecoloog mij vertellen dat ze nog in vergadering zaten en dat ze een moeilijke keuze moesten maken en eerlijk gezegd niet wisten of zij de goede zouden gaan nemen of dat het totaal fout zou gaan en hoe ik erover dacht. Ongeveer 20 minuten later komt er een zuster mijn kamer in met de mededeling dat ik binnen 5 minuten op de operatiekamer moest zijn en direct dat witte shirt aan moest trekken ik kreeg een ruggeprik en ze hebben zeg maar mijn baarmoedermond dicht genaaid dat was erg spannend gelukkig puilde mijn vliezen niet uit en hebben ze niets geraakt. operatie 1 goed verlopen. Nu was het ontzettend spannend of mijn harde buiken (weeen) weg zouden blijven of dat ze weer de kop op zouden steken maar deze kwamen gelukkig niet terug. Heb een week in het ziekenhuis gelegen en alles bleef rustig. Mijn gynaecologe vertelde dat ik tot 32 wkn zwangerschap op bed moet blijven liggen ik mag 3 keer per dag 15 minuten mijn bed uit (dit moet zelfs om trombose te voorkomen) ik mocht kiezen of tot 32 weken in het ziekenhuis blijven of thuis in een ziekenhuisbed met hulp van mensen om mij heen en me strikt aan de regels houden en ik lig nu thuis in een ziekenhuisbed het is iedere dag weer spannend ik mag niet in bad en moet de boel daar beneden helemaal met rust laten alleen wassen met water (na de zwangerschap van mijn eerste hebben ze een deel van mijn baarmoedermond moeten verwijderen ivm aanwezige kankercellen dus ik heb niet een hele b.m.mond dus dubbel oppassen) en ik ben ook steeds bang dat als ik naar de toilet gaat dat er dan bloed zit of dat de vliezen knappen of zoiets want als er nu iets gebeurd dan overleefd die kleine het niet en zal ik waarschijnlijk geen kindertyjes meer kunnen krijgen. Spannend wel deze komende weken, ik voel mij niet zielig ik lig te wachten op iets moois dat pas na 32 weken geboren mag worden dus hij moet nog een hele tijd blijven zitten en ik moet een hele tijd blijven liggen. Het is wel moeilijk ik ben een type die graag rommeld in huis en dingetjes zelf doet en nu mag ik niets niets niets doen veel mensen zeggen blijf liggen en denk dat je een prinsesje in een bed bent waar alles voor gedaan word. Nou vroeger wilde ik dolgraag een prinsesje zijn maar daar kom ik nu op terug.
    gr. Bianca
     
  2. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Jeetje, wat een verhaal Bianca! Ik wil je heel veel sterkte wensen.. het is niet niks om met 19 weken al bijna niets meer te kunnen/mogen doen.. Maar gelukkig zit de kleine nu nog goed op zijn/haar plekje, en ik hoop dat dat voorlopig zo blijft! Heel veel sterkte!!!
     
  3. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Veel sterkte en word maar lekker vertroeteld!!
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Bah wat vervelend zeg. Hoop voor je dat je het vol gaat houden tot 32 weken. Succes!
     
  5. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    vervelend hoor, maar ga je maar lekker rustig houden dan komt het hopelijk allemaal goed!!


    Karin
     
  6. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    tjee bianca wat een verhaal,maar fijn dat ze je zo kunnen helpen ,en wat een opgave voor je zeg vind ik knap tis natuurlijk ontzettend zwaar zo maar uiteindelijk krijg je er iets moois voor terug,je hebt nog een hele weg te gaan,ik wens je in ieder geval heel veel sterkte de kommende tijd ,en misschien dat je juist nu aan dit forrum ontzettend veel plezier kan hebben,dat je vanuit je bed toch wat kan doen op je pc,en laat je lekker vertroetelen .
    veel liefs jacky
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    heel veel sterkte de komende tijd, wel lekker dat je in huis bent en niet in het ziekenhuis hoeft te blijven, maar dat is natuurlijk ook maar een schrale troost na alle ellende. Ik hoop voor je dat je het nog een tijd vol houdt, en dat de baby het goed blijft vol houden tot hij/zij groot en sterk genoeg is!!

    Liefs Carry
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Jeetje wat een gedoe!! Heel erg veel sterkte toegewenst!
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ook van mij heel veel sterkte!!! houd je rustig en hopen dat je het allemaal gaat volhouden!
     
  10. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Oh wat erg allemaal. Steeds rust moeten houden is ook niet leuk. Veel sterkte en geluk.
     
  11. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wil je ook heel erg veel sterkte wensen.
    Groetjes, mussie
     
  12. Niet meer actief

    heel veel sterkte meid, en let goed op jezelf en rust maar goed
     
  13. sophietje

    sophietje Actief lid

    3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :cry: jee wat n toestand zeg :cry: maar t belangrijkste is dat alles goed is met je kindje toch :) :) nou laat je lekker verwennen,and go for it :) liefs sophietje
     
  14. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jemig wat een verhaal zeg.
    Wel mooi dat ze je baarmoedermond dicht hebben kunnen naaien . Hoe gaat dat straks met de bevalling dan, maken ze hem weer open of word het een keizersnee (misschien een domme vraag).
    Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je straks een mooie kindje op de wereld zet ..

    Hou je taai ..
     
  15. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Dat is niet misselijk Bianca.
    Het is inderdaad een hele lange tijd, dat je in bed moet blijven. Maar besef je maar dat het nu heel lang duurt, maar als de tijd eenmaal voorbij is dat het dan achteraf waarschijnlijk wel meeviel.
    Ik wens je heel veel sterkte!
    Gina
     
  16. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    ongeveer een maand voor de vermoedelijke bevallingsdatum dan halen ze alles weer los het is op een speciale manier gehecht zodat ze het later op een makkelijkere manier los kunnen trekken. touwtje trekken, maken we het er maar van. Alleen wel zonder verdoving en dat vind ik toch wat minder. Maar dat maakt me niet uit want als het zover is betekent het ook dat alles goed gegaan is.

    gr. Bianca

    ps. en iedereen bedankt voor alle lieve reacties
     
  17. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Zo, pittig hoor! Maar wat n geluk dat er wat aan te doen is zeg!! Nu maar heel rustig aan doen dan.
    Wat spannend voor jullie. Ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan met jou en met uk!
    Sterkte meid en veel geluk!!
     
  18. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    spannend zeg, ik hoop dat het allemaal helemaal goed komt!!! ik duim ook voor jullie!
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Wat een goede instelling heb je zeg. Ik vind het erg knap hoe je er over denkt. Ik hoop en duim voor jullie dat je kleine pas na 32 weken komt. Heel veel sterkte. Liefs Jenny
     
  20. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    Gisteren was ik even lichtelijk in paniek, kreeg ineens harde buiken of het kindje duwde met zijn ruggetje onderin mijn buik. Het vreemde is dat het wegging en terug kwam dus dat duide bij mij op harde buiken. Heb de verlosafdeling gebeld waar ik heb gelegen en ik kon direct langskomen. Dus ik om 23.00 uur met de taxi naar het ziekenhuis. Eigenlijk kunnen ze niets doen voor 24 wkn zwangerschap ze hebben dus een echo gemaakt zodat ik even gerust gesteld was toen ik de kleine flink zag trappelen en urine getest maar weeenremmers of dergelijke worden nooit gegeven voor de 24 wkn. een paar uur later ben ik weer naar huis gegaan toen alles goed en rustig bleek. Het is wel even schrikken als je dan daar lig en de weeen zouden doorzetten dan is er niets aan te doen en ben je overgeleverd aan de leeuwen. Gelukkig is nu alles rustig.

    gr. Bianca
     

Deel Deze Pagina