Neerslachtig zijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door sarah28, 19 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wie heeft dat ook? Ik herken t van de zwschap van mijn zoontje, dat ik echt nergens zin in heb (ook de dingen due ik normaal heel leuk vind) en geen zin in social talk. Ik hoor wel eens dat vrouwen zich juist fantastisch voelen, maar ik heb dat helemaal nier, vooral de eerste drie maanden...
     
  2. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad bij mijn vorige twee zwangerschappen. Je hebt idd nergens zin in, kan je nergens op verheugen en niks is leuk en alles is al teveel. Geluk voelde ik niet.

    Ik heb dit tot nu toe nog niet bij deze zwangerschap. Ik weet niet of het te maken heeft met dat dit een meisje is, het kan met zoveel dingen te maken hebben namelijk. Maar ik voel me deze zwangerschap heel goed, geestelijk. Terwijl ik de vorige keren echt een wrak was. Voornamelijk de tweede keer. Toen was het echt heel erg en zag ik het met 6 weken zwangerschap al allemaal niet meer zitten.
     
  3. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Zou je een vitamine D tekort kunnen hebben? Als ik enkele dagen vit D vergeet, begin ik mij ook zo te voelen. Vermoeid, nergens zin in, doemdenken, ...
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Niet aan gedacht... ik slik wel zw vitaminen waar t ook in zit? Met mijn zoontjr ging t na de eerste drie maanden wel over gelukkig dus denk dat t hcg is...
     
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik neem apart, die is veel hoger dan in een multi
     
  6. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Als je zwanger bent mag je max 10 microgram. Ik slik normaal gesproken standaard 20 omdat ik vaak tekort heb, maar dat mocht ik niet meer nu ik zwanger ben

    Ik merk ook wel dat ik wat meer neerslachtig ben tijdens de zwangerschap. Ik kan slecht tegen hormonen, en als ik vermoeid ben dan raak ik sowieso snel neerslachtig, en tja, vermoeid ben je als zwangere zeker
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  7. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik neem de 20, op het etiket staat niets over zwangerschap (bij vit c staat dat bv wel) en de gyn heeft nooit iets over de dosis gezegd.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier deze zwangerschap ook even last van gehad, nohsteeds wel maar minder gelukkig :)
    Wel verleden met depressie helaas (zware postnatale depressie)
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  9. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik weet het omdat ik net weer een tekort had weggewerkt met een kuur vlak voor ik zwanger werd en ik mocht tijdens de kuur niet zwanger raken omdat dat schadelijk is, dus vroeg ik me af hoeveel dan te veel is, en na de kuur heb ik specifiek gevraagd of ik die 20 nog mag blijven slikken, en de huisarts zei van niet
     
  10. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    In België wordt zelfs 20 microgram per dag aangeraden voor zwangeren ;)
     
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hmm ik ga toch eens aan de vk vragen dan. Hier zit 10 in inderdaad.
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hmm ik lees dat vitamine d tekort ook in verband eordt gebracht met zwangerschapsvergiftiging en laag geboortegewicht. Ik had dat bij mijn zoontje, ik kreeg zwamgerschapsvergiftiging en hij woog maar 2850 gr...
    Ik ga maar eens overleggen daarover. Kunnen ze t ook in je bloed zien?
     
  13. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja daar moet je voor prikken.
     

Deel Deze Pagina