negatieve ovulatietesten, toch eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door guusje30, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Ik zit even met een vraagje, ik heb nu al bijna 2 weken negatieve ovulatietesten. Ik heb dagelijks een test gedaan alleen soms ipv 4 uur, 3 uur niet geplast. Alle testen waren negatief. Nu heb ik wel een onregelmatige cyclus, maar die zit tussen 26 en 39 dagen. Ik zit vandaag op dag 26 van mijn cyclus en ik kan me echt niet voorstellen dat mijn eisprong nu nog moet komen. Ik heb wel veel last van kleine krampjes/steekjes rondom mijn baarmoeder, maar verder geen vruchtbaar slijm ofzo. Kan het zijn dat ik toch een eisprong heb gehad ondanks negatieve testen? Of kan het ook zijn dat ik geen ei heb gehad? Dat laatste zou ook wat zijn, doe ik alle moeite, zou ik geen ei hebben... :( Verder heb ik behalve de vele steekjes in mijn baarmoeder geen echte klachten, misschien wat vermoeider, maar dat kan door vanalles komen... Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje gefrustreerd van wordt! Ben benieuwd naar reacties!
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Kan het zijn dat je met te waterige urine hebt getest? Je moet je plas namelijk best lang ophouden om te kunnen testen. Ochtendurine is te geconcentreerd en daarom moet je je urine 4 uur ophouden.

    Daarnaast kan het ook zijn dat je inderdaad alsnog je eisprong moet krijgen. Steekjes rond je baarmoeder kunnen daarop wijzen. En niet iedereen heeft altijd 'vruchtbaar slijm'. Soms blijft dat ook gewoon wat meer ìn je vagina en komt niet of niet veel naar buiten. Wat dus niet wil zeggen dat je geen eisprong hebt gehad.

    Ik zou als ik jou was voor de zekerheid gewoon regelmatig blijven klussen tot je zekerheid hebt van je eisprong of menstruatie.

    Succes meid.
     
  3. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Volgens mij zijn die ovulatietesten wel betrouwbaar, dus waarschijnlijk heb je geen (goede) eisprong gehad. Inderdaad gewoon lekker blijven klussen en misschien kan je gaan temperaturen. Heel veel succes in ieder geval.

    groetjes,
    Vruchtje
     
  4. Stefys

    Stefys Actief lid

    20 jun 2007
    138
    0
    0
    Hai Guusje!

    Wat een nare situatie weer..
    En trouwens heel erg herkenbaar..
    Ik heb testen via sensitest gekocht en daar nergens op dat je je plas 4 uur op moet houden! Wel dat je het beste niet met ochtend urine kan testen..

    Ok ik heb inmiddels al 12 testen gedaan en steeds een vaag streepje. Hoewel het even duidelijk moet worden als de test streep..Ik weet het dus ook ff niet meer..
    Hbe inmiddels wel nieuwe testen besteld en ga volgende maand nog ff weer proberen. Het nu dus ook geen idee wanneer mn NOD zou zijn..Heb besloten voor me zelf om ook te gaan tempen... Misschien dat ik dan iets meer duidelijkheid krijg.

    Ik hoop dat jij snel je ei vind en ik weet dus hoe moeilijk het ook is, maar toch proberen er rustig onder te blijven.. Heel veel succes!

    Ga je trouwens voor je 1e kindje?
     
  5. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Dank je wel voor jullie antwoorden!

    Stefys, inderdaad beetje hetzelfde schuitje... Ja, we gaan voor ons eerste kindje. Voordat ik ooit aan de pil begon (toen was ik 17) had ik ook een hele onregelmatige cyclus en soms ook vooral een lange cyclus. Dit is de reden dat ik jan 2006 al ben gestopt met de pil. Omdat we toen niet gelijk zwanger wilden worden, hebben we het nog tijd met condoom gedaan. Mijn cyclus bleef eigenlijk heel onregelmatig, al wordt het wel steeds iets beter. In het begin was echt maar 1 keer 5-7 weken ofzo. Ik was nu ook al van plan om te gaan tempen, kijken of dat meer duidelijkheid brengt. Als dat ook niets oplevert, misschien toch maar een keer naar huisarts. Ik wil daar niet te snel heen, maar ja als ik echt mijn ei niet kan vinden of heb.....

    Ik heb nu testen gedaan van matcare en cleur blue en heb ook weer een nieuwe set gekocht en nu sensitest, inderdaad omdat daar niet bij staat dat je 4 uur je plas moet ophouden. Maar ja, misschien moet het daar uiteindelijk ook.

    We blijven dus maar klussen en wachten...
    Jij ook heel veel succes en ik hoop dat je snel je ei vindt... Volgens mij hebben we trouwens ook beetje zelfde cyclus en ongeveer even lang bezig, grappig... Wij hebben het nl in dec/jan ook al geprobeerd, maar daarna even gestopt door vakantie met verhoogd risico voor zwangerschap.

    Liefs, Guusje
     
  6. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hoi dames,

    Ik zit met hetzelfde... sinds vorige week vrijdag negatieve ovutesten. Terwijl mijn cyclus 26 dgn is, nog steeds geen ei gevonden...
    Ik test met clearblue met ochtendurine en zet dan de wekker om 2.00 uur zodat het weer niet té lang in de blaas zit. Vervolgens doe ik om 6.30 uur de test, dus dat is 4,5 uur verder. Bij clearblue staat niet dat het niet met ochtendurine mag.

    Je wordt er wel wat onzeker van en dat voelt niet prettig.

    Succes allemaal,

    Sandra
     
  7. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Hier ook nog steeds geen pos ovu test....
    Zelfs geen heel licht streepje.....

    Ik zit te denken om het toch maar met ochtendurine te doen, omdat ik altijd 's nachts ga plassen en het dus niet heel lang in m'n blaas zit.....
     
  8. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ik heb wel hele lichte streepjes maar dat zegt niets m.i. Er zit altijd iets LH in je urine.

    Groetjes Sandra
     
  9. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Laila92 vindt dit leuk.
  10. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Dan klussen we gewoon vrolijk door! ;)
     
  11. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Inderdaad, haha 8)
     
  12. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Sandra, zo werkt het dus - volgens mij - niet! Je mag niet met ochtendurine testen, omdat de LH-piek (die gemeten wordt met een ovulatietest) meestal 's ochtends heel vroeg, als je nog slaapt, begint. Als je dan met ochtendurine gaat testen, heb je nog niet genoeg LH in je urine. Daarom wordt aangeraden om tussen 10.00 u en 22.00 u te testen! 's Nachts gaan plassen lijkt mij geen goede oplossing.
     
  13. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hm, daar zit inderdaad iets in! Wellicht zijn wij hier niet zo handig bezig geweest :(
    Ondanks alle negatieve testen, toch om de dag geklust. Dus wie weet. Afwachten maar weer....

    Sandra
     
  14. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nog een aanvulling: ik gebruik ook ovu-tests (matcare) én ik temp én ik neem slijm waar. Die gegevens voer ik allemaal in bij www.fertilityfriend.com. Nu heb ik 2 cycli een positieve ovu-test gehad en de volgende dag was mijn temperatuur omhoog. Keurig, positieve ovu-test en een eisprong op dezelfde dag. Nu zit ik in ronde 3 en ik heb wel een temperatuurverhoging gehad en daarvoor vruchtbaar slijm, maar GEEN positieve ovulatietest. Ik ben nu opgehouden met testen voor deze maand, omdat mijn eisprong wel geweest is volgens temperatuur- en slijmgegevens. Je kunt dus inderdaad heel goed ovuleren zonder een positieve ovulatietest. Ik snap het verschil niet met de vorige maanden, ik heb me keurig aan de gebruiksaanwijzing gehouden....
    Kennelijk heb je aan zo'n testje alleen niet zoveel. Stel dat wij pas waren gaan klussen bij een posi ovu-test. Dan hadden we nu mooi mijn ei gemist! Gelukkig hebben we al wel geklust, maar als ik niet getemperatuurd had, had ik ook gedacht dat ik geen eisprong had gehad deze maand.
    Een ovu-test is een leuk hulpmiddel, maar vaar er niet blind op!
     
  15. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je om de dag geklust hebt, zit je echt wel goed hoor! De zwemmers overleven wel 48 uur. Niet getreurd dus! :)
     
  16. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Bedankt Aquilegia en superangel. Door jullie info ben ik al iets meer gerustgesteld dat het toch mogelijk is dat ik een eisprong heb (gehad). We hebben meer dan 2 weken om de dag geklust, dus als er een ei is geweest, is dat mooi meegenomen. Toch maar afwachten en volgende maand begin ik met tempen, misschien dat dat meer duidelijkheid biedt. Ook wel fijn om te merken dat ik niet de enige ben...!
     
  17. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi meiden,

    Ovulatietesten zijn op zich niet zo betrouwbaar. De LH-piek die je vlak voor je eisprong hebt, kan soms heel erg kort zijn! Als je dan maar één keer per dag test, dan kun je die missen. Om zeker te zijn zou je eigenlijk twee keer per dag moeten testen, dan weet je zeker dat je de piek niet mist! Maar dan wordt het wel een hele dure aangelegenheid. Tijdstip van testen maakt niet zo veel uit, ik deed het altijd 's avonds en ik testte gewoon positief! Je moet er alleen wel om denken dat je minimaal 4 uren niet geplast hebt ivm de concentratie LH. Maar het kan ook zo zijn dat ovulatietesten niet bij iedereen werken, sommige mensen testen alleen maar negatief, maar hebben wel gewoon een eisprong.

    Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je geen eisprong hebt en daarom negatief blijft testen. Maar daar kom je pas achter als je verder in de mm zit.

    Ik zou gewoon niet al te veel waarde hechten aan ovulatietesten. Als het werkt, dan is het handig. Werkt het niet, dan hoeft dat niks te betekenen. Maar ik snap dat je er onzeker van wordt!

    Heel veel succes!

    Groetjes,
    Jippie
     
  18. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ha Jippie,

    Je hebt helemaal gelijk. Maar nu wil het gekke dat ik op de dag van m'n eisprong toevallig 2x heb getest. Het testmoment rond 16.30 u kwam goed uit deze week, behalve op woensdag. Toen testte ik om 14.00 u, negatief. Maar omdat ik wel m'n eisprong verwachtte, heb ik om 18.30 u nog eens getest. Weer negatief. De volgende ochtend werd ik wakker en mijn temp was duidelijk omhoog. Toen heb ik weer een test gedaan met ochtendurine, weer negatief. Dus ik heb wel meerdere malen in 24 u getest. Kennelijk is de LH-piek bij mij 's ochtends vroeg of 's nachts op de dag van de eisprong geweest. Anders weet ik het ook niet. Maar ik zal er nooit alleen op vertrouwen, dat weet ik wel!
     
  19. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Vnadaag weer getest en nu echt een heeeel licht streepje, iig meer dan de vorige dagen....
     
  20. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0

    Dat is mooi! :) In ieder geval iets hé...! :D

    Groetjes Sandra
     

Deel Deze Pagina