Negatieve vroege zwangerschapstest op NOD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kris101, 7 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris101

    Kris101 Nieuw lid

    7 jan 2023
    4
    4
    3
    Vrouw
    #1 Kris101, 7 jan 2023
    Laatst bewerkt: 7 jan 2023
    Hi allemaal! Helemaal nieuw hier maar wel al veel topics gelezen van eerdere jaren. Ben benieuwd of er anderen zijn in soortgelijke situatie!
    Sinds 5 dec gestopt met de pil ivm kinderwens :) ik heb MS wat nu een tijd rustig is zonder medicijnen, en groen licht gekregen.
    mijn ontrekkingsbloeding duurde ongeveer tot 10 december. Op 29 december knalde mijn ovulatietest twee dikke strepen. Twee dagen ervoor toevallig veel ‘geklust’ met manlief, dat hebben we de dagen erna ook nog gedaan. In de loop van de week vage klachten, soort spierpijn in borsten en oksels, en moe moe moe vooral middag en avond.
    Normaal in de ochtend veel klachten en opstartproblemen vanwege mijn MS, nu om 5/6 uur super uitgeslapen en wakker. Verder sinds eisprong vaak het gevoel dat menstruatie door moet breken wat vervolgens niet gebeurd. Bij wakker worden ook een vaag gloeiend gevoel, mijn temp is ongeveer 0,5 tot 0,8 graden hoger dan normaal. wanneer precies mijn nod is weet ik niet, voor de pil cyclus van 28 dagen dus vandaag een extra gevoelige test gedaan deze was negatief.
    Zijn er dames die later ovuleerde na stoppen met de pil? Ben ik er te vroeg bij met testen? Ga het natuurlijk sws herhalen als de ongi niet komt..
    Ben ook heel benieuwd naar ervaringen van anderen. Liefs!
     
  2. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    In principe mag je aanhouden dat je Nod ongeveer 2 weken na je ovulatie is.
    Als 29 december je ovutest positief was, dan zal je eisprong 1 a 2 dagen later zijn en dan tel je 14 verder voor je NOD.
    Dat houdt in dat je nu pas op 7 dpo zit en dan is testen nog wel erg vroeg (maar ook niet onmogelijk, je kunt wel op 7/8/9 dpo al positief testen maar is wel de uitzondering).
    Dus je hebt nog wat geduld nodig, maar als je testen leuk vindt, test je gewoon komende dagen lekker door!
     
    Suzi98 en Kris101 vinden dit leuk.
  3. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O ja door het ontpillen kan je menstruatiecyclus gewoon wat anders zijn dan eerst.
     
    Kris101 vindt dit leuk.
  4. Kris101

    Kris101 Nieuw lid

    7 jan 2023
    4
    4
    3
    Vrouw
    bedankt voor je reactie Ingeltje! Vermoedde ook al dat het iets te vroeg was, ga over 3 dagen maar weer eens testen op z’n vroegst. Ga er niet vanuit dat het raak is, had ik ook niet op gehoopt zo net na stoppen pil. We zien wel :)!
     
    Ingeltje vindt dit leuk.
  5. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Toitoitoi!! Hopelijk is het gauw raak
     
  6. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    En?
     
    Kris101 vindt dit leuk.
  7. Kris101

    Kris101 Nieuw lid

    7 jan 2023
    4
    4
    3
    Vrouw
    Zit nu op 12 dpo.. heb eigenlijk niet meer getest, heb besloten te wachten tot dit weekend.. nog geen menstruatie te bespeuren. Ik laat het zeker even weten :D
     
    Ingeltje vindt dit leuk.
  8. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Spannend! Ik duim voor je
     
    Kris101 vindt dit leuk.
  9. Kris101

    Kris101 Nieuw lid

    7 jan 2023
    4
    4
    3
    Vrouw
    Hield het niet meer uit vandaag en heb een test gehaald… twee streepjes, weliswaar niet al te donker.. maar hij staat er. Ongelofelijk, nooit verwacht dat het gelijk zou lukken, voel me erg vereerd en gelukkig <3 nu maar hopen dat alles goed gaat *fingers crossed* Liefs!!
     
    Precious03 en Ingeltje vinden dit leuk.
  10. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wow!! Geweldig nieuws! Van harte ❤️
     

Deel Deze Pagina