Negatieve zwangerschapstesten, maar toch zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marvelous, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvelous

    Marvelous Lid

    25 mrt 2018
    26
    5
    3
    Vrouw
    #1 Marvelous, 25 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
    hallo!

    Ik zit heel erg in onzekerheid, aangezien ik mij echt zwanger voel (eerste keer) met overduidelijke zwangerschapsklachten maar toch negatieve testen blijf krijgen.

    Mijn laatste menstruatie was van 10 feb, ik heb een onregelmatige cyclus van 28 tot 34 dagen.

    Sinds 2 weken heb ik al verschillende klachten zoals: misselijkheid, licht in mijn hoofd/duizeligheid, vermoeidheid, kleine en heel lichte buikkrampjes/steekjes, opgezette onderbuik, erg prikkelbaar, gevoelige borsten (die sinds een paar dagen zelfs voller zijn geworden en pijn doen), ik eet veel meer als eerst en Ik wordt misselijk als ik een paar uurtjes niks heb gegeten, normaal eet ik weinig. Veel afscheiding (waterig/doorzichtig)
    3 dagen geleden had ik ineens heel weinig bruine, waterige en soms slijmerige afscheiding, en dit heeft 2 dagen geduurd.
    Dit zijn allemaal klachten die ik nooit heb gehad, zeker niet in combinatie met elkaar en voor zo een lange tijd(2 weken).

    Ik ben al sinds 2 weken aan het testen, steeds met een paar dagen ertussen maar telkens NEGATIEF? Ik begrijp er niks van en ik zit echt in grote onzekerheid.

    Kunnen jullie mij misschien meer vertellen wat ik nu zou moeten doen of dat iemand dit al eens heeft meegemaakt?
    Alvast bedankt!
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wat vervelend dat je zo onzeker bent. Als een zwangerschapstest negatief is kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent.

    Het zou best kunnen dat je een cyclus overslaat. Dat komt wel vaker voor. In dat geval zou het bruinverlies dat je hebt gehad kunnen wijzen op een ovulatiebloeding. Dat zou betekenen dat je over ongeveer 2 weken je menstruatie zal krijgen (mits je niet zwanger bent).
     
  3. Marvelous

    Marvelous Lid

    25 mrt 2018
    26
    5
    3
    Vrouw
    #3 Marvelous, 25 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
    Oke maar dat bruinverlies heb ik zelf echt nog nooit gehad?
    Ik heb al eens een cyclus overgeslagen maar dan kreeg ik tussendoor niks of enkel een kleine heel lichte bloeding. Dat bruinverlies was heel weinig en leek totaal niet op een bloeding, was ook best donker.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Waterige/slijmerige afscheiding duidt vaak op een (naderende) eisprong.

    Hoe lang geleden had je dat?

    En hoelang ben je nu vd pil/spiraal etc af?
     
  5. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Ben je bezig met zwanger zijn?

    Misschien ben je er zo mee bezig dat het een schijnzwangerschap is. Je lichaam gaat zich zo aanpassen aan het feit dat je graag zwanger wil worden dat het die symptomen en signalen af geeft. Dat is 1

    Ten tweede misschien hormoon schommelingen? Ben je veel afgevallen laatst weken of heb je een griepje gehad? Die symptomen heb ik trouwens gehad vlak na het stoppen met de pil

    Je lichaam kan je heel erg voor de gek houden. En dat die testen negatief uitslaan is wel duidelijk dat het toch geen zwangerschap is. Je zou met zo een cyclus dus nu bijna 2 weken overtijd zijn meid dan zou je echt wel een dikke knal test moeten hebben.
     
  6. Marvelous

    Marvelous Lid

    25 mrt 2018
    26
    5
    3
    Vrouw
    Ongeveer 8 dagen geleden tot 3 dagen terug werd het ineens bruin 2 dagen lang.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Oooh dan heb je maar zo goed kans dat je nu net je eisprong hebt gehad :):)
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Geduld is een schone zaak ;)

    Meerdere negatieve zwangerschapstesten = helaas niet zwanger. Klachten worden veroorzaakt door HCG, bij een dusdanig hoog HCG dat je zulke heftige klachten ervaart als je omschrijft zal je dit zeker terug zien op een testje.
    Je klachten kunnen door van alles veroorzaakt worden, ik heb zelf ook van alles ervaren in de rondes dat ik niet zwanger bleek te zijn.

    Ik zou ook eerder aan een (naderende) eisprong denken.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    10 feb ongesteld... 28 dagen verder zit je op 10 mrt.
    Toen nieuwe cyclus begonnen (zonder menstruatie) en dan zit je nu op cd 15 en rind je eisprong :)

    Ik denk dat je een cyclus hebt overgeslagen en je nod dus over een dag of 12 is ;)
     
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hoe lang ben je al gestopt met de pil?
     
  11. Marvelous

    Marvelous Lid

    25 mrt 2018
    26
    5
    3
    Vrouw
    Ja ik heb wel een griepje gehad maar dat is een paar weken geleden. Een week voordat ik mijn menstruatie moest krijgen. En ik ben juist 1-2 kg bijgekomen de laatste maand dus zeker niet afgevallen.

    Eigenlijk ben ik er niet mee bezig om zwanger te worden. Ik ben wel al 5-6 maanden gestopt met de pil, omdat ik er echt niet meer tegen kon op een gegeven moment (al die bijwerkingen enz). Soms doen wij het veilig en soms niet. En mocht ik zwanger worden dan zou dat geen probleem zijn en welkom zijn, zo niet dan is het ook goed.
    Ik begrijp gewoon niet waarom ik al 3 weken lang letterlijk élke dag erg misselijke vlagen heb én ook nog eens af en toe lichte buikkrampjes rond mijn navel en lies heb bijna elke dag. Voordat ik dacht dat ik zwanger zou zijn. En daarbij ook nog eens de rest van de klachten..
    Zou het niet kunnen dat een bloedafname bij een ha meer zekerheid geeft? Of heeft dat geen zin?
     
  12. Marvelous

    Marvelous Lid

    25 mrt 2018
    26
    5
    3
    Vrouw
    Ongeveer 6 maanden
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Als je al zoveel hcg in je bloed hebt waarvan je al 3 weke kwaaltjes hebt, dan heb je dat hcg ook in je urine en zouden de testen dus dik positief moeten zijn.

    Ik verwacht dus niet dat een bloedtest een hcg waarde zal gaan laten zien.

    Ik zou even 2 weken afwachten.
    Mocht je dan nog niet ongesteld zijn geworden, dan zou je even een afspraak bij de ha kunnen maken om eea te onderzoeken.
     
  14. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Een vriendin van een vriendin van me kreeg nooit positieve zwangerschapstesten als ze zwanger was. Bij haar kwamen ze erachter dmv een echo. Ze is naar een arts gegaan toen ze maar niet ongesteld werd. Het is uitzonderlijk maar niet onmogelijk dus. Mocht je menstruatie dus echt te lang uitblijven zou ik naar de huisarts gaan. Er kunnen natuurlijk meer oorzaken zijn, schijnzwangerschap, missed abortion wat niet zelf los komt, stress, vervroegde overgang noem maar op. Dus als je nog een week lamger overtijd raakt zou ik toch zeker ff een huisarts bezoeken. Als het een naderende eisprong is en je dus en menstruatie hebt overgeslagen, zou je de lh piek moeten kunnen zien op ovutestjes. Veel sterkte in deze onzekerheid. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ook bij een missed abortion heb je positieve zwangerschapstesten ;).
    En als je niet weet wanneer je eisprong was, weet je ook niet of je idd al overtijd bent :)
    Ook denk ik (gezien haar slijmverlies&bruin verlies) dat ze net na haar eisprong zit en dan heeft het doen van ovulatietesten nu niet meer zoveel zin meer :)
     
    nizzie86, Nog anoniem en bozoe vinden dit leuk.
  16. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Ik vind zulke verhalen echt sterk. En daarmee bedoel ik ongeloofwaardig. Zo ken ik weer iemand die 5 keer "per ongeluk" door de pil heen zwanger is geraakt. Tja.. het is maar wat je wil geloven zeg ik altijd.
     
    nizzie86 en bozoe vinden dit leuk.
  17. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Wat ik wel wil zeggen naar aanleiding van je symptomen. Het kan ook een maagbacterie zijn. Je zegt dat je met vlagen misselijk bent. Veel eetlust hebt en pijn achter de navel. Deze had ik ook precies toen ze dmv van een ontlasting onderzoek een heliobacter pylorie bacterie hebben gevonden. Na een kuurtje van 2 weken waren de symptomen ook echt weg. Dus ja kan natuurlijk ook iets anders zijn. En cyclussen overslaan komt echt vaak voor.
     
  18. Theetante

    Theetante Actief lid

    3 mrt 2018
    193
    91
    28
    Ik zou een bloedtest bij de huisarts aanraden.

    Ook ik ken iemand die meerdere negatieve testen had (zich dus wel zwanger voelen, maar omdat de testen negatief waren dacht ze dus dat ze maar niet zwanger was) en die beviel ineens van een gezonde dochter (ze had al 2 kinderen). Het kan dus echt wel (en dit is geen spookverhaal).
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ja maar als er hcg in het bloed zit, dan komt dat ook door op de testen ;)
    Jouw kennis had dus geen bloedtest laten doen want ze beviel zomaar ineens zonder te weten zwanger te zijn geweest ;)
     
  20. Marvelous

    Marvelous Lid

    25 mrt 2018
    26
    5
    3
    Vrouw
    #20 Marvelous, 25 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
    Oke ik ga dus gewoon nog een paar weekjes afwachten en als mijn menstruatie nog niet komt gewoon afspraak maken bij de ha of gynaecoloog.

    Ik heb dus een onregelmatige cyclus, en ook wel eens gehad dat ik na 40 dagen pas mijn menstruatie kreeg. Als ik dat deze keer zou hebben, dan was dat pas 3 dagen geleden. Precies rond dat ik dat bruinverlies had.. kan misschien toch een kansje zijn dat ik toch zwanger ben. En dat dat mss oud bloed is van de innesteling? En misschien die symptomen van daarvoor resultaat zijn van mn griep ofz?..en daarom dat mijn zw testen negatief waren. Omdat ik mijn nod nog niet had gehad.

    Ik ga gewoon nog even afwachten dus. Thanks voor jullie hulp allemaal!
     

Deel Deze Pagina