Negatieve zwangerschapstesten maar toch zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiek100290, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    Dag allen,
    Ik heb al een aantal zwangerschapstesten genomen afgelopen dagen en allemaal negatief. Toch blijf ik een gevoel hebben toch zwanger te zijn. Mag ik jullie vragen of er iemand is geweest die dit ook had/heeft?! Of zelfs tot verder in de zwangerschap negatief testten, of is dit niet mogelijk?
    Ik hoor graag van jullie en jullie verhalen en tot wanneer je negatief kan blijven testen.. :)
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Het komt wel voor, maar is extreem uitzonderlijk.

    Ben je al overtijd? Zoja, wanneer was je eisprong en hoe heb je die ontdekt?
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1

    Nee ik begin nu een bloeding te krijgen (zit gewoon aan de pil, maar weet niet of die nu betrouwbaar geweest is). Ik wil (nog) niet zwanger worden; daarom vraag ik of mensen dit weleens meegemaakt hebben. Of misschien dat het handig is bij de dokter een bloedtest aan te vragen, aangezien ik dus niet weet hoe betrouwbaar negatieve urinetesten zijn omdat ik heel vaak verhalen hoor van vrouwen die wél zwanger bleken met een negatieve test.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Als je een negatieve urinetest hebt, heb je bijna altijd ook een negatieve bloedtest.
    Dus bloed laten testen heeft geen zin.
    En de dames die achteraf wel zwanger bleken met een negatieve test hadden vaak een latere eisprong (zonder te weten) en waren nog niet zwanger ten tijde van testen, maar pas later.

    Heb je klachten dat je aan een zwangerschap denkt?
    Ben je de pil vergeten of diarree gehad??

    Ik denk voor 99,8 procent zeker dat je inderdaad niet zwanger bent.
     
  5. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    bedankt. Dus negatieve testen na meerdere weken/maanden zwanger zijn is niet mogelijk zeg je? Zolang goed is uitgevoerd natuurlijk.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Nee ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg dat het iets is wat in extreem weinig gevallen voorkomt ;)
     
    Oilell vindt dit leuk.
  7. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    daarom vraag ik via dit topic aan dames of er iemand is die dit wél meegemaakt heeft; zwanger maar een negatieve test.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Het komt amper voor.
    Als je het niet vertrouwd dan moet je een echo laten maken.
    Als je vermoed al maanden zwanger te zijn, zal een echo je dat vertellen.

    Ik vermoed dat er niks aan de hand is.
     
  9. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Alles wat @RoGiJuLi zegt en:

    Uitzonderingen daargelaten: zwangerschapstesten slaan aan op hcg. De keren dat ik hcg aanmaakte zag ik een streepje, anders nooit (ik gooide testen na 5 minuten weg, bekeek ze nooit na afleestijd en heb nog nooit een test opengemaakt zoals je hier wel eens ziet). De kans je zwanger bent is nihil, zeker als je gevoelige testen hebt gebruikt.
    Je bent aan de pil, waarom denk je zwanger te zijn?
     
  10. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Ik heb nog nooit gehoord dat iemand door de pil heen zwanger is geraakt EN dan ook nog eens negatief blijft testen.
    Wel dat iemand ziek is geweest met braken waardoor de pil niet goed werkte, maar toen waren de testen ook positief..
    Ik denk juist ook als je niet zwanger wil worden maar bang bent dat je het toch bent geworden, je ook vanalles kan gaan voelen wat op een zwangerschap lijkt, puur omdat je overal op let..
    Na zoveel negatieve testen en pilgebruik lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent..
     
  11. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    je hebt helemaal gelijk… ik ga op ieder dingetje en darmbeweginkje letten en ben er veel te obsessief mee bezig, juist omdat ik het (nu nog) niét wil
    Bedankt.
     
  12. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Het komt bijna nooit voor..toch heeft m'n zus dit meegemaakt. Ze slikte de pil, heeft gewoon tussentijdse doorbraakbloedingen gehad. Ze had echter een raar gevoel en besloot een zwangerschapstest te doen, deze was negatief. Ze heeft vervolgens rond de periode dat ze 6 weken was, weer getest en ook deze was negatief. Uiteindelijk is ze naar de huisarts gegaan rond 9 weken, want ze bleef zich beroerd voelen en hier deden ze ook een test en ook deze was negatief. Ze werkte destijds als bijbaan in een supermarkt en op een middag viel ze flauw, achteraf vanwege een zeer lage HB gehalte. Uiteindelijk is ze met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en hebben ze gekeken wat ze mankeerde.. De schock was groot toen ze hoorde dat ze 12 weken zwanger was. Ze ontkende hevig want, ze slikte immers de pil en alle testen waren negatief, zelfs de test van de huisarts.

    Het blijft uitzonderlijk, zoals de meiden hier boven aangeven maar het is dus echt mogelijk. Ik begrijp overigens tot op de dag van vandaag niet hoe dit kan.
     
  13. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1

    Juist, precies zo’n verhaal bedoelde ik.. hoe is dit mogelijk? Dit soort verhalen maken me erg angstig en weet dus niet of dit bij mij ook zo is of niet, aangezien de testen negatief blijven. Hoe is ze er uiteindelijk wel achter gekomen? Een bloedtest? Of blijft die dan ook negatief aangeven?
    Hoe kan dat toch, dat een test negatief blijft ondanks je wel zwanger bent…. :(
     
  14. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    Of heeft ze de pil verkeerd geslikt/een keer vergeten/ ziek geweest ook?
     
  15. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ze is flauwgevallen en naar het ziekenhuis gebracht, hoe ze er daar zijn achtergekomen weet ik niet. Vast bloedtest ofzo. In iedergeval wel een echo.

    Volgens haar is ze de pil niet vergeten in te slikken, maar een pil kan je natuurlijk ook gewoon vergeten. Dan denk je dat je hem geslikt hebt en is het niet zo. Ik weet het niet, ze heeft iig een gezonde zoon gekregen.

    Ik weet ook echt niet waarom bij haar de testen negatief bleven. Weet wel dat dit echt zeer uitzonderlijk is en bijna nooit voorkomt. Bij mij betekende een negatieve test, niet zwanger.
     
  16. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    wat apart joh. Misschien bleek ze achteraf bij de eerste testen gewoon wat minder ver te zijn dan gedacht?!
    Dus een bloedtest kwam bij haar wel positief uit? Komt bloedtest hcg sowieso altijd 100% zeker uit wanneer minstens 4 wk zwanger of kan die alsnog vals negatief zijn?! Iemand anders misschien ervaring mee?
     
  17. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Dat eerste lijk me sterk, want ze heeft met 6, 8 en 9 weken negatief getest en 3 weken later bleek ze al 12 weken zwanger te zijn. Dus dat ze te vroeg heeft getest kan gewoon niet kloppen.

    Een bloedtest is volgens mij gewoon 100% betrouwbaar, een zwangerschapstest 99%. Ik weet niet of ze bij haar in het ziekenhuis een bloedtest hebben afgenomen, lijkt me wel want zo hebben ze ook vast gesteld dat haar HB extreem laag was. Ik denk overigens ondanks de situatie van mijn zus, dat als je met 5 weken negatief test, je er echt wel vanuit mag gaan dat je niet zwanger bent.
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou een echo laten maken als ik jou was, want heb het idee dat je de "het komt amper niet voor verhalen" wel leest, maar je je er nog niet bij kan neerleggen dat jij nu niet zwanger bent.
     
    Sado, Mamavandrie34 en Malbec vinden dit leuk.
  19. Kiek100290

    8 mrt 2022
    14
    0
    1
    Echo is misschien gelijk wel een beetje overdreven, vandaar dat ik vroeg hoe het zit met hcg bloedtesten. Zijn die met 100% zekerheid betrouwbaar of heb je daar ook vals negatieven.. Ik neem inderdaad aan niet zwanger te zijn, maar ben misschien nog wat vroeg met testen; vandaar. Dus desnoods over een week weer opnieuw testen OF dus een bloedtest als die wel voor de volle 100% betrouwbaar is :)
     
  20. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Als je én aan de pil bent, én negatieve testen hebt, mag je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Als je dan óók nog begint te bloeden, zit je wel veilig.
     

Deel Deze Pagina