Mijn kidnje liep al flink voor op de curves, maar sinds de laatste meting met nog net geen 34 weken, is de buikomvang 4 weken vooruit en het been 3 weken. Hoofdomtrek was normaal, de doorsnede was ook groter. Geschat gewicht was vorige week dan ook al 2795 gram. Gister was ik bij mijn oude gyn-omdat mijn eigen op vakantie is- en de man is nooit erg mededeelzaam. Maar hij wilde wel over 2 weken nog eens een groeiecho laten doen. Over 4 weken heb ik er weer één , want ik heb dan pas weer een controle ( zit veel meer tijd tussen dan bij Vk's heb ik gemerkt). Maar waarom zou ie nu een extra echo bestellen? Zou er iets mis zijn met mijn baby, omdat het zo hard groeit? Er is geen sprake van diabetes ( althans: de dagcurves zijn goed en er is ook een normale hoeveelheid vruchtwater). Zijn er afwijkingen of ziektebeelden die een dergelijke grote voorsprong in de groei kunnen verklaren of heb ik "gewoon"een groot kind?
hoi, je krijgt weer een groei-echo omdat de groei dan vervolgd kan worden, je kunt dan beter vergelijken, en zien of het zo snel blijft groeien. Als je geen diabetes hebt is het gewoon een groot kindje, dat kan. Mirjam