Nieuw slaapritme?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lisszy, Feb 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Hoi meiden,

Mijn meisje had overdag altijd een redelijk strak schema:

9u wakker: ochtendvoeding, direct daarna weer slapen
    12u voeden
    15u voeden
    18u voeden
    21u voeden
    Tussen de voedingen door slaap ze ongeveer ruim een uur, soms iets minder. Ze is max 2 uur wakker tussen de voedingen door.

MAAAAR..... Sinds vorige week slaapt ze na de voeding van 12u (gaat ze rond 13u30 naar bed) opeens heel erg lang, wel 2,5 uur! :$ (de eerste 2 dagen, ging ik constant kijken of ze nog wel ademde ;)).
    Nou, jullie raden het al, hele avondschema in de war! ;)
    Ze is na de lange slaap wel 3 tot 4 uur wakker(krijg haar niet in bed), dan gaat ze weer een uurtje of anderhalf plat en dan krijgt ze de laatste voeding.

Herkennen jullie dit? Betekent dit dat ze een slaap minder per dag nodig heeft en haar ritme aan het veranderen is?

Groetjes Lisszy

2. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Gek word ik er van. Hier ook een lekker ritme waar we helemaal aan gewend waren. Met 6 maanden begonnen met bijvoeding en ook van 5 naar 4 flessen gegaan, dus toen veranderde het ritme al. Nu wil ze niet meer drinken 's ochtends, is ze veel langer wakker en dus 's middags ook weer later naar bed. 's Avonds ineens huilen een uur nadat ze naar bed was, bleek ze hartstikke honger te hebben. Nu eigenlijk vanzelf over naar 3 flessen gegaan omdat ze minder trek heeft overdag in melk. Dus het is zoeken zoeken zoeken naar een ritme.

Nu is het bij mij zo ongeveer, maar kan nog een uur eerder of later worden, afhankelijk van hoe lang ze slaapt overdag.

9.00 papfles (180/6)
    slapen van 10.30 tot 12.30
    12.30 boterham met roomboter+ thee of diksap
    14.30 melkfles (180/6)
    slapen van 14.30 tot 16.30
    16.30 fruit + thee of diksap
    18.00 warm eten (later nog toetje aan toevoegen)
    18.30 in bad
    19.30 papfles (180/6) en naar bed

Eerst zat er ook nog een liga momentje in tussendoor maar dat worden dan teveel eetmomenten dus die laat ik maar weg.

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Dus bij jou ook na 6 maanden? Misschien inderdaad toch een nieuw ritme... Ik geef bv, dus weet niet hoeveel ze drinkt, maar naar mijn idee wel iets minder. Toch blijf ik op 5 en soms zelfs 6 voedingen. Ook komt ze opeens regelmatig 's nachts voor een nachtvoeding. Ze is dan ontroostbaar en een slokje is het enige wat haar weer in slaap brengt. Ook voordat ze moet slapen, huilen.
    Zoë krijgt voor haar 4e voeding groente en voor de 2e voeding een beetje fruit. Verder nog geen broodje of liga o.i.d.

Het is inderdaad zo als je denkt een lekker ritme te hebben, de kleine meid het weer omgooit! Ik heb altijd graag de touwtjes in handen, maar Zoë neemt het nu van me over. Is niet erg natuurlijk maar wel wennen voor mama... ;) ;)

Share This Page