hallo ladies, Ik zou graag ervaringen willen delen met mensen die een nekploometing hebben gehad die te dik was ( bij onze baby 4.2 mm ).. dat betkende een risico van 1 op 15 voor een down kind en dat is erg hoog gezien mijn leeftijd.Toen een vlokkentest gehad en die was gelukkig goed. De 20 weken echo hebben we al gehad, maar de baby lag te diep en de dokter kon dus alles niet goed in beeld krijgen, dus moeten donderdag weer... dat levert een hoop gestress op en vind het heel spannend ( al heb ik zelf het gevoel dat er niks aan de hand is ). Wie heeft dit ook meegemaakt en wil deze ervaring met me delen ( het is toch anders als je het zelf hebt meegemaakt heb niet echt het gevoel dat ik het totaal met anderen ( behalve mijn man ) kan delen.. ) Liefs
Ik heb hier gelukkig tot nu toe nog geen ervaring mee gehad maar kan me voorstellen dat het vreselijk veel spanning met zich mee brengt. Ik hoop dat er meiden met wat positieve reacties voor je zijn. Ik wens je in elk geval veel sterkte donderdag. Laat je weten of je gevoel goed zat? Ik duim voor je!
Ik weet van bekenden, dat er een verhoogde kans kan zijn op hartafwijkingen. Chromosonale afwijkingen zijn uitgesloten, dat is al erg goed nieuws! Nu nog afwachten of de arts dus alles goed kan zien. Ik snap dat je erg bezorgd bent, echo's zijn niet zo leuk meer op deze manier... Ik hoop dat alles goed is met jullie kleine!
Thanx, ik laat jullie zeker weten hoe het donderdag is gegaan... Probeer er niet teveel over na te denken, maar toch kan zo weinig hebben er hoeft maar iets kleins te zijn en ik ben al in tranen ( onbewuste spanning ). Maar ik houd me vast aan wat de dokter vorige keer zei: "Alles ziet er normaal uit", dus dat is heel positief en zeggen ze niet zomaar. postief blijven!
Hi, Helaas heb ik hier zeker ervaring mee...... Met 13 weken te dikke nekplooi gemeten (5,4). Kans 1 op 4 op Down. Vlokkentest gehad dag later. Week verder de uitslag; niks gevonden. Met 17 weken en 20 weken uitgebreid echoscopisch onderzoek gehad (Vooral kijken naar hartje) Alles normaal 24 weken echo: alles normaal 27 weken echo; alles normaal. Tot nu toe hebben ze niks afwijkend kunnen vinden en ziet het erg goed uit. maar de angst zit en blijft erin. Ik heb geen roze wolk gehad en blijf bang dat er iets mis is met het kindje. maar volgens gyneacoloog is de kans heel klein ndat ze nu nog iets vinden. Ik heb contact gehad met 2 andere meiden die ook een (zeer) verdikte nekplooi hadden en qua leeftijd in de twintig zaten. Van de beiden ik dat het kindje helemaal goed bleek te zijn (ruim 6 mm nekplooi en 8 mm nekplooi) Maar meid, ik vind het ook behoorlijk zwaar allemaal. Maar het kan dus gewoon voorkomen dat er niks aan de hand is ookal is er een verdikte nekplooi. Liefs, Fluwa (28 jr) Liefs, Fluwa
Haj meid, Bij mij was ook alles goed tijdens de echo gelukkig. Alleen bleek de navelstreng 2 bloedvaten te hebben ipv 3, dus maak ik me daar weer bezorgd om ( die roze wolk heb ik helaas ook niet gehad.... ) het is op zich niet erg alleen bestaat er de kans dat het kindje aan het eind van de zwangerschap niet zo hard meer groiet en dat zou dus betekenen dat het eerder moet komen, ach ja en zo gaan we vrolijk verder. Probeer zoveel mogelijk mn gedachten te verzetten, ga zo de babykamer schoonmaken en inrichten, daar heb ik zin in , haha. Is het jouw eerste kindje? Liefs didi
Dit is ons eerste kindje. En dat is zowiezo erg spannend natuurlijk. Je kan niks anders doen dan hopen/duimen dat alles goed is. De natuur gaat zijn gang en we hebben daar helaas weinig over te zeggen. Gelukkig komt het ook vaak voor dat een verdikte nekplooi helemaal niks zegt over de gezondheid van het kindje. Loop jij bij de gyneacoloog of bij een verloskundige? En krijg je regelmatig onderzoeken? Ik loop nu bij de gyneacoloog, vooral om mezelf gerust te stellen. Krijg nu om de week een (echo-)onderzoek. Liefs, Fluwa
Gewoon positief blijven... Ik ben ook bij de gyn, heb ik ook zelf voor gekozen, anders moest ik weer naar iemand anders en das ook niet leuk. Ik krijg nu regelmatig een echo bij de gyn, omdat onze baby heel druk is kan ze anders het hartje niet goed horen met de doptone vandaar, maar ik krijg nu ook extra echo's voor de groei ivm die navelstreng.
Bij ons was de nekplooimeting ok, maar was er toch een verhoogd risico op down (door de hormoonwaarden). Maar bij de vruchtwaterpunctie bleek alles goed te zijn. We hebben nu een supermeisje, maar ze was wel klein bij de geboorte (bij 40 weken 4,5 pond), de navelstreng was ook erg dun. De gynaecoloog vertelde dat dat vaak is (dysmatuurtjes - te kleine kindjes, maar wel voldragen) bij een verhoogde kans op down, terwijl er geen sprake van down is. Misschien is er dan toch iets dat opgevangen wordt in de testen, en misschien door een probleem in de navelstreng komt.