Neocate

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zoefke, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoefke

    Zoefke Lid

    3 okt 2019
    11
    1
    3
    Vrouw
    Hey,

    Iemand ervaring met neocate en niet meer doorslapen 's nachts? En hoelang duurde het eer je kindje terug doorsliep? Of sliep jullie kindje juist goed door ermee?

    Groetjes
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja, hier. Het is erg licht verteerbaar vertelde de kinderarts mij toen. Hier heeft ze sindsdien nooit meer doorgeslapen maar dat heeft een andere reden:roflmao:

    Hoe oud is je kindje?
     
  3. Zoefke

    Zoefke Lid

    3 okt 2019
    11
    1
    3
    Vrouw
    Oei! 3 maanden is ze nu. Ze sliep tot vandaag van 21u-7 a 8 u 's ochtens. En sinds vandaag staat ze op neocate en las ik van sommige dat hun kindje niet meer doorsliepen. Nu ik verdenk ze van koemelkallergie. Ze kreeg allernova ar en in de namiddag begon haar onrust altijd, dus niet de hele dag. Hopelijk helpt het wat.

    En hopelijk slaapt jouw kindje goed door binnenkort! :)
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik hoop voor jullie dat het helpt. Het kan trouwens best even duren voordat je verbetering merkt. Volgens mij kan het tot een aantal weken duren voordat alle koemelk uit het lichaam is. Succes!
     
    Zoefke vindt dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Neocate is inderdaad licht verteerbaar. Hier sowieso een slechte slaper, dus met of zonder neocate maakte niet uit: doorslapen gebeurde pas toen ze anderhalf jaar oud was.
     
  6. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Hier beide op neocate en geen verschil gemerkt met doorslapen. Nu sliepen ze 9 vd 10 nachten sowieso nog niet door toen ze over gingen op neocate maar dat kwam niet door honger...

    Hopelijk slaapt ze gauw weer lekker door :)
     
  7. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Hier sliep ze juist weer door met neocate omdat ze erge buikpijn had van koemelk werd ze juist +/-15x wakker snachts.
     
  8. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Hier ook al vroeg neocate, pas met 6,5 maand doorslapen, en nu met 10 maand weer elke nacht wakker voor voeding
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mijn dochter is bijna 1, en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen op de Neocate ;)
     
  10. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hier op borstvoeding en daarna op neocate nachtvoedingen tot ongeveer een jaar. M'n 9udsye geen koemelkallergie en op nutrilon tot ruim 1.5 nachtvoedingen. Zou me er niet druk om maken, als de koemelkallergie de boosdoener is heb je straks zo een andere baby! Das iig mijn ervaring.
     
  11. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    De oudste ging met 3 maanden over op Neocate en sliep vanaf dat moment vrij snel door 's nachts; tot die tijd sliep ze nauwelijks 6 uur per etmaal...

    De tweede sliep op borstvoeding door met 5/6 maanden.

    De jongste, nu 5 maanden, krijgt ook Neocate en de keren dat hij doorgeslapen heeft zijn op 1 hand te tellen.

    In mijn beleving ligt het niet aan de voeding, tenzij een kindje er ziek van wordt natuurlijk ;)
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.145
    113
    Komt waarschijnlijk vanzelf weer goed. Wij hadden frisolac en die was ook veeeeele malen lichter te verteren dan een nutrilon. Dat dochter toen wel sliep was puur een inhaalslag, ze had 6 weken nauwelijks geslapen door ontzettende krampaanvallen. (Wij wisten ook niet meer wat slaap was, eerste nacht barstende hoofdpijn) Dat reguleerde zich na +-2 weken, dat is ongeveer de tijd die de darmen nodig hebben.

    Het kan best zijn dat je kleine nu ff meer energie krijgt omdat t lijfje minder hoeft te knokken tegen iets waar het niet goed tegen kan en daarmee energie over blijft. Probeer het vooral niet te gezellig te maken in de nacht, geen garantie dat t helpt maar niet geschoten is altijd mis. Wij deden het licht niet aan, keken haar niet aan in dr ogen, ze kwam haar kamertje niet uit na 19:00 (fles, luiers, troosten etc alleen in haar kamer) praatte niet of heeel zachtjes en langzaam en laag. De definitie van saai, dat waren wij in de nacht.

    Met een maand of 6 was t overigens een party starter in her own right. Wat nou saai, wat nou slapen, speleeuuuh! Dat kon ze prima alleen. Tenzij ze wat kwijtraakte, dan kwamen die saaie ouders weer om het te brengen en probeerde ze met grote blauwe kijkers weer tot een feestje te komen. Poessie mauw om 03:00 is ook geen uitzondering en dan slaapt ze weer. Gekke wezens die kleintjes.

    Ik hoop dat t een beetje bijdraait, vergeet niet dat er ook een sprong aankomt. Niet iedereen geloofd er heilig in maar hier klopte t wel redelijk. Succes!
     
    Zoefke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina