Nerveus voor zwangerschapstest straks

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Camillenoire, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nokya

Nokya Lid

30 jun 2010
    21
    0
    0
    En En En ....... heb je goed nieuws??
    Hoop het zo voor je.
    Maar uhh je houdt ons wel in spanning hoor :)

2. Camillenoire

Camillenoire Nieuw lid

29 mei 2010
    4
    0
    0
    .....ik kan wel (weer voor de zoveelste keer) janken sinds ik de test heb gedaan.
    Negatief.
    De meest idiote vragen gaan nu door mijn hoofd, een ervan is: kan het zijn dat ik schijnzwanger ben???
    Een andere vraag, en niet raar; is 39 jaar niet al te oud om nog zwanger te kunnen worden?

En dan de allerbelangrijkste angstvraag waar ik erg mee zit; ik heb verschillende psychiatrische diagnoses, Borderline, Bi-Polaire Stoornis, en heb regelmatig last van psychoses, dit alles sinds mijn late puberteit.
    Ik heb ermee leren leven, ik ken mezelf niet anders.
    Maar ik slik 4 verschillende medicijnen om mijn leven redelijk normaal te kunnen leven; Zoloft (onderhoudsmedicijn tegen depressie), Risperdal (onderhoudsmedicijn tegen psychoses), en daarnaast indien nodig (ongeveer zo'n 4 a 5 keer per week) Tranxene (tranquillizer) en Loramet (slaappil).

Nou heb ik tijdens mijn geGoogle ergens, weet niet meer waar, gelezen dat bepaalde medicijnen tegen depressieve en psychotische klachten de uitslag van een zwangerschapstest kunnen verprutsen en een negatieve uitslag kunnen veroorzaken terwijl het WEL raak is.
    Om maar niet te spreken van hoe slecht deze medicijnen zijn als je zwanger wilt worden of al bent....
    Zomaar ff-tjes stoppen met deze pillen gaat no way lukken zonder een opname in een kliniek.
    Daar ga ik erg veel hulp bij nodig hebben als ik zou moeten stoppen.
    Gelukkig heb ik een schat van een psychiater en ik geloof dat ik hem morgen maar eens moet gaan bellen voor een afspraak en raad en steun.

Wie heeft er ervaringen met dit soort medicijnen en zwangerschap?
    Ik hoop dat iemand hier meer over weet te vertellen....please HELP!!!???

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hey meid, tis heel erg laat maar na aanleiding van jou berichtje moest ik toch even reageren.

Bepaalde medicatie kan inderdaad de uitslag van een zwangerschapstest beinvloeden, ik zelf heb borderline ook behoorlijk erg, en na een jarenlange gevecht met diverse medicatie ( alprazolam, diazapam, xanax) ben ik zelf overgestapt na epa Visolie omega 3, dit werkt bij mij tegen de borderline, hoor ook van anderen dat ze er toch wel positief op reageren, als het me echt even te veel wordt dan neem ik valeriaan erbij zo kan ik me niet te druk maken.

Voor slaapmiddelen kun je misschien kijken op homeopatisch basis, dit is allicht beter voor je lichaam en een vruchtje.

Volgensmij is Epa ook goed voor psychoses maar dan zal je even moeten googlen, het helpt mij enorm goed.

Heb weer een regelmatige cyclus ( heb nu weer een pechmaand) maar voel me neit zo naar, had elke maand de angst een vruchtje in gevaar te brengen.

Overleg natuurlijk wel even met je huisarts.

4. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Camillenoire,

Misschien heb je hier iets aan. Het gaat over de poppoli(psychiatrie obstetrie pediatrie) Misschien kun je hier al wat antwoorden vinden op al je vragen.

POP Expertisecentrum Amsterdam - Sint Lucas Andreas Ziekenhuis

In verschillende andere ziekenhuizen hebben ze deze begeleiding van zwangeren met psychiatrie(verleden) ook al. Weet niet waar je woont. In Zwolle bijvoorbeeld en in Venray weet ik in ieder geval dat het er is, maar in veel meer ziekenhuizen volgens mij wel. Je kunt altijd eens bellen naar de afdeling psychiatrie van jullie ziekenhuis.......

Maar goed, lees eerst maar eens of je het wat vind.... zou je wel zeer aanraden om begeleiding te zoeken als je een kinderwens hebt. En zeker als je eenmaal zwanger bent. Zowel voor je eigen gezondheid als dat van je kindje.
    En daarnaast proberen je bezordheid wat te laten varen. Als je je medicatie goed op orde hebt zodat het met jou goed gaat en dat het verenigbaar is met de zwangerschap dan ben jij denk ik ook wat geruster.

Volgens mij staat er ook wat in over medicatie en vruchtbaarheid.

Succes met zwanger worden...en als het zover is dat je een kindje in je armen hebt dan ben je vast een hele goede moeder

Verse mam

5. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Pff... Ik kan me goed voorstellen dat je verschrikkelijk baalt als je negatief test! Zeker omdat je je toch zwanger voelt!

Ik heb zelf geen ervaring met medicijngebruik. Maar ik wil je wel heel erg veel succes wensen met zwanger worden! En zoals verse mamma al zegt: als je je kindje na de 9 maanden in je armen hebt zal je echt een super moeder zijn!

Kadotje

6. Tulli

Tulli Niet meer actief

Waarom ga je niet even naar de huisarts voor een formulier om bloed te prikken op zwangerschap?
    De uitslag is vaak de zelfde/volgende dag al binnen.

7. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan inderdaad nog zijn dat je toch nog zwanger bent, dat je pas laat positief test. Goed idee van Tullie om even naar de huisarts te gaan.

Las net nog even je berichtje. Had er de eerste keer over heen gelezen dat je een fijne psych hebt.
    Goed idee om daar es mee te overleggen. Wie weet kan hij contact leggen met een POPpoli of misschien is hij er zelf zo in thuis dat hij je kan begeleiden.

8. Camillenoire

Camillenoire Nieuw lid

29 mei 2010
    4
    0
    0
    Hi Verse Mama,

THANKS!!!!! Ook namens mijn vriend!
    Die PoPpoli link bewaar ik meteen! En ga het er meteen over hebben als ik mijn psychiater volgende week zie.
    Al ben ik nog steeds frusto, ik voel me na het doorlezen ervan erg opgelucht.
    Eindelijk info waar ik iets mee kan, die me hoop geeft, en me het bewijs geeft dat ik echt niet de enige ben met psychiatrische achtergrond die zwanger wil worden.
    Je wilt niet weten hoe graag ik je nu zou willen platknuffelen joh :p Nogmaals duizendmaal THANKS!

Nou, dan maar een virtuele knuffel, komt ie:

Enormous HUUUUG!!!! ;)
    Camille

9. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauww, een virtuele hug heb ik nog nooit eerder gehad......nou, bedankt dan:)

Zeg je het nog als je definitief weet of je wel of niet zwanger bent?
    En anders heel veel succes voor de volgende ronde;)

Groetjes van verse mam

Deel Deze Pagina