Ik weet niet of ik het hier op de goede plek neerzet, maar ik moet even mijn hart luchten hoor. Ik heb net mijn bloeduitslag gekregen en die was niet goed. Ik moest namelijk bloedprikken omdat ik 5,5 maand na de bevalling nog steeds niet ongesteld ben geworden. Ze hebben van alles getest en dus ook de overgang aangekruist. Nu was alles goed alleen de waarden voor de overgang zijn dubieus en weet de huisarts niet wat hiermee te doen. Ik word nu dus doorgestuurd naar de gyn waar ik hopelijk zo snel mogelijk terecht kan om het een en ander uit te sluiten. Voel me zo kloten, hartstikke verdrietig. Het staat nog niet vast dat het zo is, maar alleen al dat ze het uitspreken. Ik ben nog geen 30 jaar. Uitgerekend is mijn man vandaag laat thuis ivm cursus en mijn moeder in het ziekenhuis. Ik kan er met niemand over praten dus ik stort hier mijn hart even uit. We hebben gelukkig al een zoontje, maar ik heb altijd gedroomd over een groot gezin en nu valt dat toch al een beetje in duigen. Zijn er hier meer meiden die dit kennen of het ook hebben (meegemaakt)? graag zou ik meer info willen. De huisarts zegt er verder niets over omdat ie het niet weet en geen valse informatie wil verstrekken en de afspraak bij de gyn moet nog gemaakt worden (is het bijna ook nog weer vakantietijd). Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, zo snel mogelijk.
He bah meis, Dat is zeker klote nieuws, en ws ook iets wat je eigenlijk helemaal niet verwacht. Ik hoop dat je snel bij de gyn terrecht kan en dat je daar meer zekerheid kunt krijgen. Tegenwoordig kunnen zo qua fertiliteit heel veel en hoop ik dat er voor jullie ook een oplossing komt. Heel veel sterkte!
Hey meid, Dat is inderdaad geen fijn nieuws en ik wens je heel veel sterkte! Maar misschien moet je ook nog niet meteen het ergste denken, misschien moet je even afwachten wat en hoe het bij de gyn allemaal zal verlopen. Ik kan je niet meteen goede raad of ervaring mee geven in verband met wat je schrijft, maar ik kan je wel verzekeren dat het NIET abnormaal is dat je nog niet ongesteld bent geworden 5.5 maand na je bevalling. Ik heb namelijk drie kinderen gekregen (met 24 jaar, 26 jaar en 29 jaar) en in alle drie de gevallen pas ongesteld geworden 8 maanden na de bevalling zonder dat er ook maar iets mis was met mij... Hopelijk betekent dit alles dus ook bij jou een storm in een glas water en kun je weldra weer gaan dromen van je mooie grote gezinnetje!!! Karen.
Karen1974: Ik weet wel dat het lang kan duren voor je ongesteld kan worden na een bevalling, maar ik heb maar 1 week borstvoeding gegeven en ik vond het eng worden nu. De HA gaf ook wel aan dat het wel 1 jaar kan duren, maar nu deze bloedwaarden eruit zijn gekomen vertrouwd mijn HA het ook niet. Ik hoop zo dat er niets aan de hand is. Ik moet ook afwachten, maar jeetje zulk nieuws hakt er wel even in hoor! we moeten het nog even laten bezinken en hopelijk kunnen we snel bij de gyn terecht. Ik wil er morgen nog even achteraan bellen dat de HA het zo snel mogelijk voor mekaar maakt. Dank voor jullie lieve bemoedigende berichtjes.
meid ik wil je totaal geen valse hoop geven, maar me tante had het ook, bij de eerste, 2 jaar later eindelijk weer een redelijk normale cyclus gekregen, heeft zelf nog nooit eens borstvoeding gegeven en daarna nog 2 wolken van kindjes gekregen, Ze dachten dat zij ook in de overgang was, 33 jaar toen der tijd. Ook verkeerde waardes maar lichaam heeft "zichzelf hersteld"
Hoi, Jeetje zeg wat een klote bericht! Maar de hoop nog niet opgeven hoor, eerst ff afwachten! Sterkte, Wish
je hebt hier een topic bij de vruchtbaarheidsbehandelingen..... over vrouwen begin 30 en verouderde eierstokken of zoiets.. heet het.... Hoop trouwens voor je dat het idd met de bevalling te maken heeft... heb wel vaker gehoord dat het lang duurde voordat het opgang kwam..... Zelf werd ik ook pas laat ongi... maar ik gaf dan wel bv... dus tja dat scheelt ook nog.... knuffel
Alecia: Wat fijn dat jouw tante toch weer zwanger geworden is, dat geeft mij toch wel weer een rustiger gevoel. Seth: Ik had al even gekeken in dat topic, maar is wel heel heftig hoor. Ik hoop echt niet dat mij dat te wachten staat. Ik blijf hoop houden, is moeilijk, maar het moet. Ik weet nog niet wanneer ik terecht kan bij de Gyneacoloog. Ik heb gisteren de HA weer gebeld dat ze er vaart achter moeten zetten. De vakanties komen eraan en ik heb geen zin om zo lang in onzekerheid te zitten want dat vreet aan je. Ik wil nu gewoon lekker van mijn mannetje kunnen genieten zonder die donkere wolk boven mijn hoofd. Bedankt voor jullie lieve recaties.
Nou ik ben net gebeld door het ziekenhuis en kan as vrijdagmiddag al terecht. Gelukkig! En nu maar afwachten wat er uit komt, vind het zo spannend en voel me angstig, maar we moeten positief blijven.
Beste Puck, Ik herken je verhaal en het gevoel. Bij mij is dus inderdaad POF geconstateert (vroegtijdige overgang). Bij 1 op de 1000 vrouwen komt dit dus al voor de 30. Zelf ben ik ook pas 27. Wij hebben nog geen kinderen, maar willen dus wel heel graag een kindje. Ik zit nu aan de Clomid, omdat je nog zo jong bent kan het namelijk zijn dat ze via Clomid toch een eitje kunnen opwekken. Helaas slaat de kuur bij mij tot nog toe niet aan, dat wil zeggen geen eitje(s), maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou ook zo zal zijn. Door middel van echos gaan ze je in de gaten houden. Daarnaast kan het ook bij mij alsnog aanslaan, tevens kunnen ze de dosis nog ophogen. Het is wel frustrerend om telkens een echo te krijgen en te zien dat er geen eitje is, maar ja dat went ook wel weer. Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik was en ben ook helemaal van slag, mijn eigen moeder is nog niet eens in de overgang en ik dus wel. Het is een beetje de omgekeerde wereld. Ik ben ook boos op mijn lichaam, want waarom doet het niet gewoon wat het moet doen. Overigens raak je niet in de overgang door langdurig pilgebruik ofzo. Meestal is het een hormoniale afwijking, het kan ook komen door bijvoorbeeld chemokuren. Ik hoop dat jou uitslag vandaag goed is bij de gyn. Hopelijk is het toch iets anders en anders hoop ik dat jullie snel een tweede kindje krijgen. Zo niet, dan duim ik voor jou dat je nog in een vroeg stadium zit en ze een eitje kunnen opwekken. Laat je wel even weten hoe het is afgelopen? sterkte in elk geval.
Ik ben bij de Gyneacoloog geweest, maar echt duidelijk is het nog niet. Op de echo was te zien dat er enkele eitjes opgehoopt zaten, maar ook een dik baarmoederslijmvlies. Nu heb ik Provera gekregen en moet dan als ik een bloeding krijg op de 2e of 3e dag bloedprikken en met 3 weken terug naar de gyn. Ik heb nog gevraagd of ik me zorgen moest maken, maar hij zei van niet. Daar moeten we dan maar op vertrouwen. Hij had het ook nog over PCO, maar ik heb even gegoogled en vind dat niet echt overeenkomen met mijn klachten. Ook vervelend is dat alles meteen op overgewicht word gegooid. OK, ik ben iets te zwaar, maar ik heb nooit eerder klachten gehad. HappyMarie: Meid wat rot voor je dat je POF hebt en ook al zo vroeg. Lijkt me heel zwaar en helemaal als je ook nog een kinderwens hebt. Is er dan nog wel iets mogelijk mbt het krijgen van kinderen? Heb je nog wel goede eitjes? Ik hoop voor je dat jullie ook ooit een klein hummeltje in jullie armen mogen houden. Liefs Puck.