Net 1 en fles afbouwen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MSL12, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    Dochter is vorige week 1 geworden ze krijgt nog pepti en word volgende maand geprovoceerd. Nu zeiden ze op het consultatie bureau dat het wel handig was om te gaan afbouwen met de fles. Ze krijgt bij de lunch ca 150 die konden we dan in een bekertje aanbieden of via rietje ipv fles en de avond fles zouden we helemaal kunnen afbouwen dat het niet meer nodig is. Nu lijk ik een eigenwijsje te hebben die gewoon weigerd haar pepti melk uit beker of rietje te drinken maar wel vervolgens de fles op drinkt als ik het dan als nog weer in de fles over giet uiteindelijk. Water/thee/dixap drinkt ze wel uit rietjesbeker/bekertje. Dus wat is nu handig hiermee te doen?

    Avond fles vraagt ze ook uit haar zelf nog vaak om rond half 7/7u drinkt het niet altijd helemaal op maar eet wel voldoende daarvoor. Maar ook die weglaten lukt dus nog niet.

    Wat zouden jullie adviseren te doen?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Lekker die fles nog geven.
    En rustig aan oefenen met de gewone bekers.
    En dan kan je altijd nog als je stopt met de pepti ook stoppen met de fles. En de eventuele andere melk dan vanaf begin in andere beker aanbieden.

    Alleen zou wel zorgen dat je tanden poetst na de laatste fles.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.497
    113
    Zou de melk gewoon nog lekker uit de fles geven. De oudste kreeg hier ook tot hij 1,5 was melk uit de fles, uit z'n rietjesbeker of open beker wilde hij dat echt niet, dat kwam pas 1-1,5 jaar later, hij heeft dus een tijd geen melk gedronken.
    De jongste is gestopt met melk drinken toen ze ziek werd met 14 maanden, maar wel al die tijd water uit de fles blijven drinken en door al die toestand afgelopen jaar beginnen we nu pas met het afbouwen van de fles, ze is net een maandje 2.
    Uiteindelijk komt het allemaal wel goed hoor, geen enkel kind die met z'n fles op de kleuterschool verschijnt.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  4. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje is 1,5 en kan goed uit een gewone beker drinken (behalve dan dat hij er steeds mee loopt te klooien en als hij genoeg heeft gehad de beker ondersteboven houdt ;)) maar hij staat elke avond voor het slapen gaan bij het aanrecht te wachten op zijn flesje melk.
    Hij eet verder uitstekend en wil graag voor het slapen gaan nog een flesje warme melk. Prima toch.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  5. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    Ze heeft nog 0 tandjes :)
     
  6. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    Bij m'n oudste ging het meteen goed het afbouwen en nooit geen problemen gehad om de fles weg te laten. Nu het dus zo anders gaat is het wel weer even zoeken wat werkt idd. Maar wellicht idd dan blijven proberen en anders maar wat langer de fles..
     
  7. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Bij mij PRECIES zo!
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb ook zo'n meisje wat echt nog dr melkie wil en ook idd. enkel uit de fles. Mn melkmeisje noem ik r liefkozend :)
    Met name in de middag is de behoefte er écht en op zo'n dag als deze (ze was vandaag ziek) had ze ook in de avond dr momentje hard nodig.
    Bij onze oudste zijn we begonnen met de melk/de fles afbouwen met 11 maanden en uiteindelijk kunnen stoppen met 13 maanden (melk, niet de fles, want ook bij hem was daar echt nog behoefte aan).
    Kijken naar je kindje dus. Als ik het zo lees heeft die van jou het gewoon nog nodig.

    PS: melk in een tuit-/360°-/rietjesbeker aanbieden zet geen zoden aan de dijk hier. Dan drinkt ze een paar slokken en is het klaar. Maar denk maar niet dat dan haar 'fleshonger' gestild is :rolleyes:
     
  9. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Gewoon nog lekker geven joh! Mijn zoontje krijgt 's ochtends nog een fles (voordat hij naar de opvang gaat en daar ontbijt) en 's middags voor zn slaapje ook nog een fles (anders wil hij niet slapen) Bij CB zeg ik gewoon dat hij geen fles meer krijgt :D
    Drinken uit gewone bekers gaat prima, hij drinkt zelfs gewoon uit onze glazen.
    Dus lekker laten praten en doen wat je zelf fijn vindt.
     
  10. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Mijn zoontje is 17 maanden pakt nog een avondflesje van 120 om 19 uur een in de ochtend om 6 uur 120 (in bed en slaapt dan nog even lekker door) gewicht is prima dus ik laat het gewoon even lekker zo hihi
     
  11. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb het trouwens wel over normale halfvolle melk geen opvolgmelk. Is dat bij de andere dames ook zo?
     
  12. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Die van mij krijgt nog wel opvolgmelk. Soms normale halfvolle melk als we ergens anders zijn.
    Hij zou ook best halfvolle melk mogen hebben (dat krijgt hij bijv wel met eten) en vindt dat ook even lekker, maar ik dacht dat opvolgmelk wat voedzamer is, ook voor peuters?
     
  13. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ja klopt, zitten meer voedingsstoffen in dan in gewone melk. Maar die van mij haalt alles nu wel uit gewoon voedsel, dus melk is echt alleen maar om te drinken en niet ter aanvulling van voedingsstoffen. Let wel, hij is 17 maanden, niet 12.
     
  14. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft totdat ze 2 was een fles melk mee naar bed gehad. Toen ze 2 werd is dit vervangen door een fles water en nu met 2,5 zijn we die aan het afbouwen/stoppen.
     
  15. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Mijn zoontje krijgt 's ochtends en 's avonds nog steeds een fles (gewone) melk. Hij drinkt overdag gewoon uit een open beker maar dat flesje is knus, en dan komt ie ook gewoon knuffelen. De rest van de dag is ie veel te druk om te knuffelen dus voor ons is het ook gezellig ;). Maak me er niet druk om. Voordat ie 18 is stopt ie er wel mee.
     
  16. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Hier drinken ze allebei ook gewoon nog s ochtends en s avonds een fles. (2.5 & 14 maanden) zolang ze het nog fijn vinden vind ik het prima.
     
    Ansj84 vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook gewone melk.
    Echt geen opvolgmelk nee. Daar heb ik niks mee. Commerciele shit (al zullen anderen beweren van niet, maar dit is dan ook mijn mening ;) ).

    Edit: even een nuance :p
    Ik bedoel er natuurlijk niks negatiefs mee tov. anderen he!
    En snap ook echt wel dat het in sommige gevallen zelfs verstandiger is om opvolgmelk te geven ipv. gewone melk.
    Hopelijk voelt niemand zich aangevallen :)
     
  18. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Tot kort voor de 2e verjaardag kreeg hij elke avond een flesje melk :) Kon tegen die tijd al lang prima uit een beker drinken, maar die avondfles was echt een fijn momentje en hij was er ook erg aan gehecht. Op een gegeven moment ging hij m matig drinken en zijn we er cold turkey mee gestopt, en dat ging prima!

    Wat betreft drinken uit een open beker: de 'regel' bij ons in huis is dat er aan tafel altijd uit een open beker gedronken word, en tijdens het spelen en onderweg etc krijgen ze een rietjesbeker.
     

Deel Deze Pagina