Net 4 weken en kin mn zoontje al niet tillen gisteravond

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door knor1981, 11 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik heb al snel altijd last van rug en bekken, het begint altijd met bilspier en si gewricht. Nu ben ik net 4 weken zwanger en afgelopen vrijdag had ik al heel veel moeite om mijn zoontje (die het er niet mee eens was) in de auto te krijgen.
    Ben echt benieuwd hoe alles gaat verlopen.

    Ik mag niet klagen, de arts gaf mij geen kans meer op een zwangerschap, en ik mag toch een vierde wondertje dragen maar het liefst zou ik gewoon 8 maanden in winterslaap gaan nu en wakker worden als ik mocht bevallen
     
  2. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Hier dit keer ook enorm snel last van mijn SI gewricht. Bij beide zwangerschappen bij de bekken fysio gelopen en kreeg toen vooral leefregels en oefeningen.
    Dit keer was ik met 12 weken al zo enorm beperkt dat ik dacht dit gaat ‘m niet worden.
    Ik ben toen terecht gekomen bij de collega van de fysio en deze deed de NIMOC behandeling voor mijn stuitje.

    Ik ben hypermobiel en mijn si gewrichten zitten wel vaker niet op z’n plek (al bekken instabiliteit vanaf mijn 16e) maar nu blijkt mijn stuitje dus best wel de boosdoener te zijn.
    Ik geloof nog steeds dat ze aan hekserij doet want na 2 behandeling ben ik volledig pijnvrij!! Alleen na langer op mijn rug liggen heb ik wat opstart problemen.

    Ik zou dus zeker aanraden om eens te kijken of je een bekkenfysio in de buurt heb die deze behandeling uitvoert!
     
  3. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik heb al bij 3 bekken fysios gelopen, het bracht me een laar uurtjes verlichting en dan was ik weer terug bjj af. Voorlopig nu alleen bilspief en si gewricht, bekken (nog) geen last van naar dat zal snel komen.
    Ik ga eens op zoek naar die nimoc. Heel erg bedankt voor je tip!
     
  4. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Herkenbaar! Het was echt doorbijten en uitzitten.
    Tot de Nimoc dus, echt wat een verademing en verlichting! Hopelijk kun jij er ook van profiteren! Succes :thumup:
     
  5. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik zie net dat mijn fysiotherapeute dat ook heeft, maar vorig jaar dus niks aan gehad
     
  6. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Zo herkenbaar dit! Ik ben nu ook 5 weken zwanger van de vierde en word nu al beperkt. Al die fysio heb geen ene reet uitgehaald en ook niet na de zwangerschappen. Ik heb tussen de tweede en derde vier jaar gewacht maar dat heb niks geholpen. Bij nummer drie heb ik gewoon fijn de laatste tien weken bij uitstapjes(zoals de supermarkt) in de rolstoel gezeten. Dit was ook de reden dat we eigenlijk geen vierde zwangerschap wilden(wel een baby uiteraard). En dan die vragende gezichten als je in de dierentuin even opstaat uit de rolstoel om bij je kinderen te kijken, alsof je dan niks mankeert. Niemand kan aan je zien dat je pijn heb. Ik snap je volledig en ik hoop van harte dat het meevalt dit x, dat hoor je nog weleens toch? Dus even een hart onder de riem van iemand die weet wat je doormaakt en wat je zorgen zijn;) op een gezamenlijke winterslaap van acht maanden en mooie gezonde babys!:)
     
  7. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Hahaha precies ja, dat zei ik ook al. Bij mijn tweede kon ik de laatste dag niet meer lopen, kreeg mijn linkerbeen niet meer vooruit, snachts bevallen en ik kon in principe dansend het ziekenhuis uit, als de kinderen geboren zijn heb ik nergens meer last van.

    Ik heb ook altijd geroepen ik wil heel graag een vierde maar ik wil nooit meer zwanger zijn. Nu word de jongste morgen 2 en ben ik toch weer zwanger.
    Jij ook veel succes met je zwangerschap!
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Hier krijg ik met 6 weken die 4 jarige ook niet meer getild hoor, maar goed dan heb je t ook over 22+ kilo.

    Luisteren naar je lichaam, onnodige belasting beperken waar mogelijk , bekkenfysio en uitzingen is de enige remedie die ik ken.

    Bij mij is t wel een beenlengte verschil, tegen hypermobiel en de zwakste spier die geknipt is bij mn dochter. De andere kant doet al t werk en de geknipte kant doet mee. Dus t hele span trekt gewoon scheef.

    Nimoc gelijk op de lijst gezet. Die kende ik niet.
     

Deel Deze Pagina