Net begonnen met letrozol

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nicetomeetyou, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicetomeetyou

    Nicetomeetyou Actief lid

    3 apr 2022
    111
    77
    28
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ben deze maand begonnen met letrozol.

    Ruim anderhalf jaar geleden begonnen met 'proberen', toen was ik meteen zwanger. Dat werd helaas een miskraam (9wk). Daarna snel weer zwanger, maar ging meteen mis (iets na NOD). Daarna niet meer zwanger geworden en vaak hele rare lange cyclus. Inmiddels bij gynaecoloog geweest en letrozol gekregen om een regelmatige cyclus te krijgen. Deze maand leek het goed te werken en heb ik een eisprong gehad (te zien in bloedwaardes). Nu heel spannend of het goed gaat... In ieder geval al heel blij dat de letrozol lijkt te werken.

    Zijn er mensen die (een deel van) dit verhaal herkennen en misschien zelf ook bezig zijn met letrozol of clomid? Ben benieuwd naar jullie verhaal en ervaringen...

    Groetjes!
     
  2. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.290
    1.101
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee. Ik begin namelijk de volgende cyclus met letrozol :)
    Heb je last van bijwerkingen ?

    Ik heb ook sinds een paar maanden lange cyclussen, vandaar de letrozol
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Ik zit aan 6e ronde clomid. Alleen is t eitje bij ronde 5 gewoon blijven zitten ondanks positieve ovulatietest en groeipijn :( dus hallo cyste.

    Ik heb luie eierstokken: follikel groeit te traag en cyclus stort al in op dag 8 en menstruatie. Vandaar clomid erbij.

    Ik reageer snel op clomid, heb nooit hoeven ophogen en deze rond al op dag 8 een rijp groot follikel :o:
     
  4. Nicetomeetyou

    Nicetomeetyou Actief lid

    3 apr 2022
    111
    77
    28
    Vrouw
    Wat vervelend van ronde 5 zeg! Hopelijk deze ronde meer geluk...

    Hoe weet je dat je op dag 8 al een rijp groot follikel had? Bij mij zeiden ze namelijk dat ze alleen de eerste ronde met letrozol een echo zouden maken
     
  5. Nicetomeetyou

    Nicetomeetyou Actief lid

    3 apr 2022
    111
    77
    28
    Vrouw
    Spannend! Heb je al een idee wanneer dat ongeveer is?

    Wat bijwerkingen betreft was ik erg emotioneel en moe, gelukkig wisten we de reden als ik weer opeens huilend op de bank zat ;)
     
    Milou94 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Ik word gewoon opgevolgd met echo's omdat ik ook ovitrelle mag zetten (vorige ronde dus te laat echo gehad en leek het ook op echo dat eisprong was geweest, maar bleek bij uitgangsecho dus dat ie niet was gesprongen). Ik moest voor het eerst een uitgangsecho maken tijdens menstruatie ivm die cyste dus en toen zag ze al aan ee andere kant een follikel van 12 mm. Dus gaf ze al aan, kan snel groeien. 4 dagen later en 19 mm en mooi dik baarmoederslijmvlies. Eisprong dus al op cd10!

    Met alleen clomid word ik al op 8/9dpo ongesteld. Dus ik spuit ovitrelle voor extra boost en utrogestan om mooie lutaele fase te krijgen

    Clomid geeft mij 0 bijwerkingen :)
     

Deel Deze Pagina