Net een nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Hoodie, 10 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoodie

    Hoodie Bekend lid

    29 dec 2021
    522
    376
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Ik ben (nog) niet zwanger, maar wij hebben wel deze wens.
    Nu is het zo dat ik sinds november een nieuwe baan heb en mijn werkgever mij tijdens mijn sollicitatie vroeg of ik nog een kinderwens heb want 'ik heb al twee kindjes'
    Daarop heb ik nee geantwoord. Achteraf kwam ik er achter dat hij mij dit niet heeft mogen vragen, maar goed.
    Lang verhaal kort: wat nu? Ik heb dus wel een kinderwens en het liefst zo snel mogelijk maar ik ben nogal bang voor zijn reactie + de gevolgen. :(
     
  2. SweetPrincess

    SweetPrincess Bekend lid

    17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Je kan altijd nog doen dat je ongepland zwanger bent geraakt, jullie er toch erg blij mee zijn en het besluiten te houden ofzo?
    Ik zou in dit geval niet zeggen dat jullie voor een 3e zijn gegaan. Dat gaat ze niets aan ook.

    Als ik het zou melden zou ik iets zeggen als het was een hele verassing voor ons maar ik blijk nu xx weken zwanger te zijn. Ondanks dat we er 2 hebben besloten we deze 3e wel te houden.

    En dan het er niet teveel over hebben ofzo. T gaat ze verder ook niet aan toch?
     
  3. Hoodie

    Hoodie Bekend lid

    29 dec 2021
    522
    376
    63
    Vrouw
    Eens dat hij er niks mee te maken heeft. Vond de vraag tijdens mijn sollicitatiegesprek ook erg 'heftig' of zo.
    Maar ik vind liegen dat het een ongelukje was ook zoiets geks haha.
    Vind het een enorm lastige situatie.
    Mijn man vindt niet dat we rekening moeten houden met mijn baas..
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker niet liegen dat het een ongelukje was. Waarom zou je.
    Lekker er voor gaan, zwangerschap hoort bij het leven en is iets moois en positiefs!
     
  5. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Geen rekening mee houden. In ergste geval zal je na je contract een andere job moeten zoeken.

    Als je baas je binnen een jaar op straat wil zetten, doet hij dat ook zonder rekening te houden met jou en wat jouw situatie is. Dan heb je voor niets gewacht. Je weet trouwens ook niet hoelang het duurt voor je zwanger bent. Bedoel ik niet slecht en hopelijk gaat het snel, maar het kan ook wat langer duren.

    Hij is toevallig je baas, geen echtgenoot van je, je bent hem niets verschuldigd.

    Maaarrr, ik snap je situatie wel. Ik vond het ook niet 'leuk" om na 6 maanden in dienst te zijn zwanger te zijn. Maar toen het bij mij misging is hij degene die een kaartje stuurde en mijn contract is ook gewoon verlengd nu ik goed zwanger ben. Gewoon ervoor gaan!
     
    Hoodie vindt dit leuk.
  6. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Eens met bovenstaande. Hij had het niet mogen vragen en al krijg jij nog 6 kinderen, dan mag hij daar theoretisch gezien niks aan ‘doen’ door bijvoorbeeld je contract te verbreken.

    Mocht je zwanger zijn kan je zeggen dat je toch nog een wens had, die er eerst niet was. Heeft ie maar te accepteren. En wat Emotions zegt, ergste geval als hij je heel dwars wil zitten dan zoek je na je bevalling een andere baan. Succes!
     
    Hoodie vindt dit leuk.
  7. Hoodie

    Hoodie Bekend lid

    29 dec 2021
    522
    376
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie berichtjes! Ik weet genoeg :)
     

Deel Deze Pagina