Net zwanger, en heel erge pijn onderbuik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danielle1982, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik ben deze week bijna 6 weken zwanger...
    Erg leuk natuurlijk!
    Maar ik heb heel erge pijn in mijn onderbuik af en toe, zo erg dat ik er misselijk van word.
    Dit trekt door naar mijn onderrug. Na ongeveer 10 minuten is het weg?

Herkenbaar? het maakt me een beetje onzeker! :(

2. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom neem je niet even contact op met je VK? Zijn kunnen je hoogst waarschijnlijk het beste van ons allemaal helpen. Heel veel succes.

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    dat is bandenpijn ! en zeer zeker omdat het na 10 min weer verdwijnt . Toen ik het vertelde aan de verloskundige vroeg ze ook of het om de 10 a 15 min wegtrok , haar antwoord was dus bandenpijn .

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is idd bandenpijn, en dit ga je vast niet leuk vinden,maar het gaat nog erger worden.

Het is mis als je of (veel ) helder rood bloed verliest, of krampen hebt die ongeveer
    10x zo pijnlijk zijn als ongi krampen. dit werd mij toen door de gyn verteld

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jep.. heb ik rond de 6 weken ook gehad, ik heb nu al bijna een week geen of amper last meer van krampen of buikpijn. Het leek er echt even bij te horen, nu 'mis' ik het af en toe, want het voelde wel alsof er vanbinnen tenminste echt iets gebeurde!
    Maar zoals het bij mij is gegaan, het kan dus blijkbaar zo opeens weer over zijn :)

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Inderdaad, bandenpijn, en als er geen regelmaat van 10 minuten zijn kan het gewoon het groeien van je baarmoeder zijn. Ik heb dit ook gehad tot een week of 8 en daarna in week 9 en 10 nog maar heel af en toe. Nu is het helemaal weg, zal nog wel terugkomen lijkt me zo.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!

7. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Aha! Had geen idee dat dat al zo snel kon? Vandaar dat ik er nog niet zo over nagedacht heb.
    Maar er gebeurd dus wel iets in mijn lichaam, en dat vind ik wel een heel fijne gedachte! :)

Is bandenpijn dan te herkennen aan een hele zeurende pijn in de onderbuik en onderrug?

In elk geval heel erg bedankt voor de reactie's!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bandenpijn voelde ik juist links en rechts onderin m'n buik. Vooral als ik me omdraaide in bed kon het gemeen steken. Maar ik ervaarde het meer als een korte pijn, zeker geen tien minuten.

9. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik heb 1x een avond gehad had toen nog niet positief getest dus dacht dat mijn ongi eraan zou komen. Daarna is het nooit meer terug gekomen. Heb wel last gehad van steekjes in mijn onderbuik maar die zijn nu verdwenen. Heb wel af en toe last van lage rugpijn. Ook dit maakt mij best onzeker. Voel me verder ook niet echt zwanger alleen last van pukkeltjes, jeuk, darmen en voel me moe. Volgende week woensdag heb ik mijn echo ben benieuwd...

10. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Het is inderdaad een iets heftigere gevoel als dat je ongesteld moet worden. Maar met die krampen in de buik is het wel te vergelijk...

Verder wil ik nog even zeggen dat ik heel erg blij ben met dit forum! Het is heerlijk om hier herkenbare dingen te lezen, en om gewoon te kunnen vertellen wat je voelt, zonder de beter voor te moeten doen dan hoe je je voelt!

11. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Tot nu toe heb ik ook weinig gemerkt van de 'bandenpijn'.
    Ik herken het wel van Kisbaba dat als ik me soms in bed omdraaide ik een soort steek voelde dit was ong. in week 6. Wat ik ook heb gehad in de 6e week was als ik s'ochtends opstond ik best heftige buikpijn kreeg, soort krampen wat dan echt wel een minuut aanhield. Als ik dan op de grond ging hurken trok het langzaam weg. Dit was 3 dagen achter elkaar dacht ik. Nu in mijn 7e week heb ik nergens last van, ik ben alleen licht misselijk.

Grt Vanilia

12. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb er ook een paar weken gemeen last van gehad, ik moest af en toe gaan liggen, zo'n pijn deed het! Na week 10 ongeveer was het weg, en daarna heb ik helemaal géén klachten meer gehad, behalve vocht vasthouden! Geniet van je zwangerschap zou ik zeggen!

13. Apekopje

Apekopje Lid

16 aug 2008
    8
    0
    0
    Ik heb er ook last van, dus vind het wel prettig om dit te lezen.

14. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Pff wat een gerustelling he, als er meer mensen dat herkennen...

Grt Jeanney

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Jeanney; Ja, inderdaad een hele gerustelling.
    Gisteren had ik het toen ik in de auto zat, wist van gekkigheid niet wat ik moest doen...
    Gelukkig was ik vrij dicht bij huis, en kon toen op bed liggen en wachten tot het wegtrok.
    Maar fijn is het zeker niet.

Verder begint bij mij de misselijkheid te komen, hihi, ook erg fijn! :rolleyes:
    Ach, het is voor een goed doel hé! ;)

Deel Deze Pagina