Doe ik het goed?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lauwra, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Mn zoontje krijgt sinds een dikke week bijvoeding. Hij krijgt fruit en groente en tussendoor een keer een broodkorst, die hij vandaag voor het eerst voor de helft op heeft.:)
    Maar fruit en groente moet hij nog niet zoveel van hebben helaas... houd zn mond stijf dicht of spuugt het uit.
    Geef ik teveel te gelijk op 1 dag? Is het beter om 1 keer per dag te oefenen met alleen fruit of alleen groente? Of nog maar even stoppen en over een week ofzo weer beginnen?
    k Hoor graag wat ervaringen!

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Oei, het is inderdaad wat veel ineens allemaal. Het is verstandig om eerst alleen met groente of alleen met fruit beginnen. Eerst 3 dagen hetzelfde achter elkaar geven, bijvoorbeeld 3 dagen bloemkool. En dat 1x per dag. Zodoende kun je zien of hij er eventueel op reageert. Na 3 dagen een nieuwe smaak introduceren en dat weer 3 dagen achter elkaar geven. Dit doe je een paar weken en daarna pas fruit erbij introduceren. Dat bouw je dan hetzelfde op als de groente. Op die manier kunnen ook zijn darmen rustig wennen aan vast voedsel. Zoals je al hebt gemerkt eet hij nu ook nog niet zo veel van een lepel, het is dus nog echt even oefenen. Het kan een paar weken duren voordat hij pas echt goed gaat eten, maar dat is dus heel normaal.

Geef eerst alleen zachte groente en fruit smaken als bloemkool, sperziebonen, broccoli, wortel, appel, peer, banaan enz.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Oh en met +/- 8 maanden zou je met brood kunnen gaan starten.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Helemaal eens. Met eentje beginnen, dit is wel heel veel ineens. Brood zou ik nog even mee wachten, eerst het een, dan het ander.

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hihi dacht ik al ja, bedankt;)
    Ik geef wel zelfs 4 dagen hetzelfde. Fruit pas sinds gisteren erbij gedaan maar kan k dus beter even wachten. Had dat eigenlijk gedaan omdat de sperziebonen niet gingen. Broodkorstjes om te kauwen blijf k wel aanbieden, daar kan hij lekker zelf mee rommelen, vind hij ook leuk. k Hou het schema aan van borstvoeding.com

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je 2 of zelfs 3 (incl broodkorst) introduceert en je kindje reageert ergens op weet je niet waarop.
    helemaal met Cammy eens dus.
    Juist als iets niet direct goed gaat kun je beter rustig aan verder gaan en niet extra dingen gaan aanbieden.

Een baby heeft vaak wel 10, of soms nog meer, keer nodig om iets te proeven en te willen eten.
    Een broodkorst is nu ook echt nog niet nodig. Als je iets wil geven om op te kauwen ga dan raply geven en geef je kindje gewoon een stuk wortel/broccoli/bloemkool etc.

7. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Mee eens met bovenstaande.
    Wij hebben zelf eerst 2 weken alleen groente gegeven. En daarna ook paar kleine hapjes fruit gegeven.
    'S morgens fruit, s middags groente.

Onze dochter vond het overigens heerlijk dus vandaar dat het misschien ook wel sneller wat meer was! :)

Deel Deze Pagina